יו"ר סיעת הליכוד חבר הכנסת יריב לוין השתתף היום (שני) בפסגת בפסגת המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה!. בפתח דבריו התייחס לוין לאפשרות כי הוא ירכיב את הממשלה הבאה ולא בנימין נתניהו, להקלטות של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בהן כינה את יו"ר האופוזיציה "שקרן בן שקרן" וכן לניסיונות הליכוד להקים ממשלה בסבב הקודם והשיחות עם מנסור עבאס: "אמרתי לעבאס בעצמי שזה חסר היתכנות, אבל ניסינו לשכנע אותו לא להצטרף לממשלה בצד השני".

שמונה ימים לפני הבחירות: פסגת המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה! | עדכונים שוטפים
לאחר סערת ההקלטות: סמוטריץ' ביטל הגעתו ל"פסגת המנהיגים" של מעריב

אפשר לקרוא לך ראש הממשלה המיועד?
"אני מציע לא להתייחס לפרסומים כתורה מסיני. אלו פשוט דברי הבל, שטויות, דברים שאין מאחוריהם שום דבר, וזו תפיסה אנטי-דמוקרטית. על פתק ההצבעה יהיה כתב הליכוד בראשות בנימין נתניהו, לא שם אחר. אנחנו לא רק עומדים מאחוריו, הוא ורק הוא המועמד שלנו לראשות הממשלה. לא ליברמן עם חמישה מנדטים ולא אף אחד אחר יכתיב לחצי עם מי יהיה ראש הממשלה".

אחד על אחד, יריב לוין, יור סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה from Oren Segal on Vimeo.

אתמול פורסמו הקלטות של סמוטריץ', שחושב שנתניהו "צרה צרורה" ו"שקרן"
"זו אמירה אומללה. נתניהו הגדיר את זה דברי בלע. בפוליטיקה אנשים אומרים דברים לא אחראים לפעמים, אבל רב המשותף על המפריד. הוכחנו את זה לא רק בדיבורים, אלא גם במעשים. עבדנו כאיש אחד כדי להחליף את הממשלה הרעה הזו, ואני מאמין שנדע לעבוד ביחד. אני רוצה לומר דבר אחר והוא חשוב. הגיע הזמן להסיר את השקר הזה מהשולחן. הבעיה בדבריו של סמוטריץ' הוא לא הכינוי שהוא אמר, אלא התוכן המהותי של הדברים והניסיון לצייר את עצמו כמי שמנע ממשלה עם עבאס. אני אומר שמי שהיה שם, ולא כמי שסיפרו לו: אנחנו בשום שלב לא היינו מוכנים להקים ממשלה שנשענת על רע"מ".

לוין סיפר: "אמרתי לעבאס בעצמי שהדבר הזה חסר כל היתכנות אמיתית, מכיוון שאי אפשר לקיים ממשלה יציבה משום שהוא לא יוכל לעמוד בלחצי הציבור שלו. אנחנו ניסינו לשכנע אותו לא להצטרף לממשלה בצד השני, ואמרנו לו שאם הוא לא יקים ממשלה עם השמאל, גם בנט וגם חברי כנסת מתקווה חדשה לא ירצו ללכת לבחירות ואנחנו נוכל להקים ממשלה. הוא אמר לי, ואני יכול להבין אותו, שהוא לא מוכן להסתכן בעוד בחירות כי התקנון הפנימי של רע"מ יכול למנוע ממנו להתמודד שוב. דיברנו על דברים שגם היום אנחנו מוכנים לעשות - השקעה מסיבית בפתרונות לפשיעה ערבית. לא הגיוני שאנשים יפחדו לצאת מהבית. הדבר השני הוא המשך המהלך שעשינו לאורך שנים, והוא קידום תעסוקה ותשתיות".

מנסור עבאס  (צילום: שאכר מואסי)
מנסור עבאס (צילום: שאכר מואסי)

"כולם ראו שלא במקרה המבצע בעזה קרה רק לאחר שהממשלה נפלה, בזמן ממשלת מעבר, ולא קודם. אנחנו לא מוכנים להפקיר את הנגב ולתת פרס לעבריינים. אנחנו לא מוכנים לאפשר למי שמשתלט על אדמות מדינה להתחבר לחשמל ומים, כפי שעשתה הממשלה הנוכחית. צריך להילחם בעבריינים", הוסיף.

אתמול אמר נתניהו שבן גביר יהיה שר. כולנו ראינו שלפני שנתיים הוא אמר ההפך. מה השתנה?
"השתנו הרבה דברים. דרכו של בן גביר היא לא דרכי, יש לי איתו חילוקי דעות, אבל אני עדיין מעדיף ציוני עם דגל ישראל על פני אנטי ציוני עם דגל אש"ף. זו האלטרנטיבה שיש כאן. האם תהיה ממשלת ימין או ממשלת שמאל שנשענת על מפלגות אנטי ציוניות. הייתי שותף למאמץ אמיתי להקים ממשלת אחדות וזה נכשל, לכן זה לא יקרה שוב".

אם הייה ניסיון להקים ממשלת אחדות שוב?
"פנינו לממשלת ימין. גם בן גביר עבר שינוי, יש הבדל גדול בין לצעוק מבחוץ ללשבת בכנסת ובממשלה. אני לא זוכר שהיה אירוע חריג שבגללו לא יכלנו לעבוד איתו השנה".

איתמר בן גביר בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: אבשלום ששוני)
איתמר בן גביר בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: אבשלום ששוני)

יש אמירות שהשותפות הזו יכולה לפגוע ביחסי ישראל-ארה"ב.
"לא הייתי מאמין גם לזה, ואני לא חושב שהממשלה צריכה להיות מורכבת על פי דרישות ממשלות זרות, גם כשמדובר בידידותינו. לא במקרה חבריו הטובים של בן גביר טוענים שהוא הלך לדרך קצת שונה. יש פערים גדולים בינינו, אבל בסוף ראינו לאן מובילה אותנו הממשלה הגרועה הנוכחית. האלטרנטיבה היחידה ממשלת ימין בהנהגת נתניהו. אני חושב שאנחנו מאוד קרובים לזה, אני מרגיש שיש תחושת התעוררות".

אתם מבצעים ניטור של העניין הזה?
"טוב שאנשים ייצאו להצביע. אני לא קורה לאף אחד לא להצביע, לפחות מהסקרים שיש לנו הליכוד כרגע מקבל במגזר הערבי מקבל מכל המפלגות הציוניות האחרות ביחד, לרבות מרצ, העבודה, יש עתיד והמחנה הממלכתי".

שקד אמרה שעד כתב האישום מערכת המשפט לא עניינה את נתניהו.
"כששקד הייתה שרת משפטים לא רק שלא ראינו שינוי, ראינו תוצאות אחרות".