ראש הממשלה יאיר לפיד הגיע היום (שלישי) לנצרת ונפגש בבניין העירייה עם ראש העירייה עלי סלאם ועם ראשי רשויות מהמגזר הערבי. המפגש המאורגן על ידי לשכת ראש הממשלה אינו מגודר כ"כנס בחירות" של מפלגת יש עתיד, אלא כביקור שמטרתו "לפגוש את ההנהגה הערבית ואת ראשי רשויות, ולשמוע על האתגרים, לספר על העשייה של הממשלה ולעודד את ההצבעה במגזר הערבי".

לפיד: "אם סמוטריץ' ובן גביר יהיו חלק מהשלטון - הלהט"בים יכולים לשכוח מזכויות"
נכנסים אל הישורת האחרונה: קרבות מנדטים בתוך הגושים בדרך לקלפי

בסיכום הפגישה אמר ראש הממשלה לפיד: "כשילד בן 13 נרצח זה כישלון נורא של כל החברה הישראלית. כולנו אחראים לגורלו. בשנה האחרונה הייתה ירידה במעשי הרצח בזכות הצעדים שעשינו - אני לא טוען לרגע שזה מספיק. אבל התחלנו משהו. שבוע לפני בחירות זה גם זמן שאתה מסמן סדרי עדיפויות. לבוא הנה עכשיו זה להגיד -  זה גבוה מאוד בסדר העדיפויות שלנו כממשלה, של המדינה, שלי אישית". 

יאיר לפיד עם ראש עיריית נצרת עלי סלאם (צילום: קובי וולף)
יאיר לפיד עם ראש עיריית נצרת עלי סלאם (צילום: קובי וולף)

"האחריות של החברה הערבית לגורלה מתבטא בסופו של דבר בהיותה חלק מהדמוקרטיה. אם האזרחים שלכם לא יצאו להצביע הם צריכים להבין שגם מה שניתן בשנה האחרונה יילקח מהם. אתם מצביעים על חייכם, אתם מצביעים על השותפות", הוסיף לפיד.

במקביל התקיימה בנצרת הפגנה ביוזמת ועדי העובדים והרופאים של בית החולים האנגלי בנצרת, הנתון במשבר תקציבי. ההפגנה תצא בתהלוכה מבית החולים בשעה 10:00 עד לאזור העירייה, שם יפגינו עובדי בית החולים בדרישה לשוויון בשירותי הבריאות לפריפריה הצפונית ולחברה הערבית ולתקציב שוויוני שהובטח לבית החולים על ידי הממשלה וטרם התקבל.

יאיר לפיד עם ראש עיריית נצרת עלי סלאם וראשי רשויות במגזר הערבי (צילום: קובי וולף)
יאיר לפיד עם ראש עיריית נצרת עלי סלאם וראשי רשויות במגזר הערבי (צילום: קובי וולף)

הצפי בנצרת הוא שראש הממשלה יביא איתו פתרון למשבר בבית החולים. להפגנה עשויים להצטרף גם פעילים של חד"ש־תע"ל ושל בל"ד, אך מדובר ביוזמות פרטיות ולא של שתי המפלגות הערביות. יו"ר תע"ל ח"כ אחמד טיבי התייחס אתמול לאחוזי ההצבעה הנמוכים הצפויים במגזר הערבי, ואמר: "שיעור ההצבעה הוא הדבר החשוב ביותר – גם אצל היהודים וגם אצל הערבים. אם שיעור ההצבעה עולה אצל היהודים ויורד אצל הערבים במקביל, הערבים בתת־ייצוג.

"אומנם יש תסכול, חלק מהביקורת הזו מוצדקת – לגבי התפרקות הרשימה המשותפת, אי־שינוי המציאות – אבל ייאוש הוא לא תרופה, הוא לא הפתרון. צריך להתקדם קדימה, לצאת ולהשפיע. אפשר להגיע לאחוז הצבעה של 50% לפחות בחברה הערבית. אפשר גם לבלום את המפלגה הפשיסטית היהודית".