הישורת האחרונה של הבחירות לכנסת ה-25 כבר ממש כאן וכעת נראה עוד בטרם הלכו אזרחי ישראל אל הקלפיות, יש כבר מי שדורש להתחיל את המשא ומתן לחלוקת התיקים בקואליציה. הבוקר (רביעי) תקף חבר הכנסת מהליכוד, השר לשעבר יואב גלנט את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', לאחר שאמר כי יבקש את תיק הביטחון למפלגתו. גלנט, שכיהן בעבר כשר החינוך ועוד קודם לכן היה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל, הסביר ב"כאן ב'" כי "סמוטריץ' אדם נבון, אבל מה סמכותו להיות שר הביטחון?".

במהלך הראיון נדרש גלנט לשאלת חלוקת התיקים והתייחס ישירות לשר התחבורה לשעבר: "הוא אדם נבון. אני חושב שביטחון ישראל חשוב לו. הוא היה גם שר מוצלח בעבר, אך מה סמכותו המוסרית של אדם לשלוח אנשים למשימות שיכול להיות שהם לא יחזרו מהן, כאשר הוא עצמו לא עשה את זה?".

חבר הכנסת סמוטריץ' הגיב לדברים בציוץ בטוויטר ומסר: "יואב גלנט הוא חבר ושותף וחבל שהוא מזלזל כך בשירות הצבאי של בני ישיבות ההסדר וכלל החיילים תומכי הלחימה והעורף, שתורמים ומהווים חלק משמעותי ממערכת הביטחון. כדאי להזכיר לו את הדברים שהוא עצמו אמר על משה ארנס, שכלל לא שירת בצה"ל, 'שהיה מטובי שרי הביטחון שידעה מדינת ישראל'. יואב, חדל אש!".

כאמור, סמוטריץ' התבטא בעת האחרונה בפומבי על כך שהוא מעוניין לקבל את תיק הביטחון בממשלה הבאה שתוקם לאחר הבחירות, במידה וגוש הימין יצליח לעבור את 60 המנדטים ולהקימה. אמירתו של סמוטריץ' הובילה לשלל תגובות במערכת הפוליטית, ביניהן גם של שר הביטחון הנוכחי בני גנץ שקבע כי "אין לו את הכלים".