הציונות הדתית, המפלגה של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, השיגה תוצאה מרשימה בבחירות לכנסת ה-25 ותהפוך למפלגה השלישית בגודלה בכנסת. הרב עמיחי אליהו, מספר 9 ברשימת הציונות הדתית, שמגיע מעוצמה יהודית, התייחס הערב (חמישי) בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM לתוצאות הבחירות, ומנה חלק מהתחומים שבהם ייבקש לעשות תיקונים, ביניהם התעלמות, כדבריו, מהציבור הגדול החילוני המסורתי, ונושא הפונדקאות.

בפתח הריאיון ביקשו השדרנים לשאול במה הרב אליהו מבקש להתעסק בכנסת, כשיתחיל את חייו הפוליטיים. הרב בחר לפתוח את השיחה בקריאת מזל טוב, ואמר: "ברוך השם! סוף סוף הולכת לקום ממשלה יציבה לכולם - ימין ושמאל. אנחנו בתפילה שלפחות ל־4 שנים אנחנו נירגע מהבחירות האלה, כולם מותשים. אני הולך להתעסק בכל הנושא של זהות יהודית", אמר, "אני באמת חושב שיש נוגדנים בחברה הישראלית שנובעים מבורות והרבה הסתה. מעולם לא חשב מישהו שזו תהיה מדינה של סתם אזרחים - זו מדינה יהודית של העם היהודי. חשוב מאוד שאנשים יכירו את היהדות".

לדבריו המערכת משקפת איזושהי מלחמה במסורת, וזהו דבר שצריך להשתנות. הוא ציין את ועדה שקמה לפני כ־30 שנה על מנת לבחור מהי הדרך ללמד יהדות את הציבור, אבל התעלמה מהציבור החילוני והמסורתי. "היא מחקה אותו", הסביר הרב אליהו, "היא בעצם הכתיבה שאת חוקי היהדות ילמדו בגישה הרפורמית והמסורתית. אני אומר לעצמי 'ריבונו של עולם מי סמכם?'".

בהמשך סיפר שהוא רוצה לחזק את הקשר בין רבני הקהילות לציבור החילוני, והוסיף: "אבל מה זה חילוני? כשאני מדבר חילוני אני לא מדבר על ציבור חילוני שמפחד מיהדות", הזכיר. התחום הנוסף אותו הוא רוצה לחזק הוא תחום של פגיעות מיניות וניצול בעלי סמכות - מדובר בנושא בוער שקרוב לליבו של הרב אליהו, ושל אביו הרב שמואל. "אתם מכירים את בית הדין שאבא הקים בנושא של ולדר שמטפל בבעלי סמכות ואנחנו עושים את זה כבר שנים רבות".

"אמרת לפני חודש למרב מיכאלי שמי שקנתה ילד באמזון לא תחנך אותנו על סובלנות ולא תכפה עלינו את ערכיה. אתה מצטער על האמירה הזו?", שאל בר און. "ממש לא", ענה לו הרב אליהו. "פונדקאות זהו נושא כל כך חשוב - הדאגה להורים שאין להם ילדים ולא יכולים להביא ילדים לעולם זה חשוב, אבל אי אפשר לעשות אותו ככה מהצד. אי אפשר בלי לתת את הדעת על המחירים הגבוהים שמשלמים ילדים. לא יכול להיות שאנחנו מתעלמים מאם שהפקירו את הרחם שלה, ואת מצבה הנפשי".

על דבריה של מיכאלי אמר הרב: "הנושא הזה רגיש ומיכאלי דיברה על זה, וכמה שנים אחרי שהיא דיברה על זה היא שינתה את עמדותיה. אגב, זה בדיוק מה שהיא עשתה בפרשת הסוהרות שנאנסו על ידי מחבלים. יש פונדקאות ראויה לזוגות חשוכי ילדים, וגם את זה צריך לעשות בביקורת גדולה ולבדוק שאין נזק לאישה".

לסיום נשאל האם גם הוא, כמו אביו, יקרא שלא להשכיר דירות לערבים, ואמר: "זו הייתה קריאה מדויקת כשמדובר באנשים שמצהירים שהם תומכי טרור נגד מדינת ישראל. אני מדבר על מחבל ולא על ערבי".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm