בחירות 2019 בפתח, אבל השר חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, מוכן לכהונתו השנייה בתפקיד. ולא - הוא לא יהיה מוכן לקבל שום תפקיד אחר. בשיחה עם אלון גל בתוכנית "איפה הכסף?", הסביר כץ מה הוא מתכנן בקדנציה הבאה, והבטיח להכניס כמה שיותר אנשים למעגל העבודה ואף להעלות את קצבאות הנכים.  



"כיהנתי כשר הרווחה כי לא רציתי שום תפקיד אחר", אמר כץ. "כשאתה מתחיל פרויקט אתה רוצה להשאיר חותם לדורות. אני רוצה את הרווחה או כלום. קדנציה אחת זה נחמד אבל כדי להשלים תהליכים צריך עוד קדנציה".



מהי התייחסותך למאבק הנכים שהיה בתקופתך? האם התוצאה מספקת אותך?
"אני חושב שעשיתי מהפך במשרד. התחלתי עם 4 מיליארד תקציב והגעתי ל-8 מיליארד. היו 180 מיליון שקלים לאוטיסטים שקפצו ל-480 מיליון. היו שבעה תקנים של עובדים סוציאליים על 12 אוטיסטים שעלו ל-117 תקנים. נעשתה מהפיכה בהמון תחומים קריטיים של אנשים שלא מצביעים".



האם התוצאה מספקת אותך? נכים מקבלים את הקצבה הראויה במדינת ישראל?
"לא, אם הייתי יכול הייתי משווה את הקצבה לשכר המינימום. גם את קצבת הקשישים. התקציב שלי במשרד הרווחה הוא שמונה מיליארד שקלים. אם אעלה את קצבת הנכים לשכר הנכים אזדקק להקדיש את התקציב רק עבור זה".



במידה ואכן נשארת שר הרווחה בממשלה הבאה, אתה מתכוון לא לוותר עד שתשווה הקצבה?
"הקרב הראשון שלי יהיה להוציא את כל האזרחים הוותיקים מקו העוני. בדוחות העוני לא נראה אף אזרח ותיק מתחת לקו העוני. זה יגרום לשינוי דרמטי. 187 אלף איש שלא יהיו מתחת לקו העוני".



מה לגבי מספר ההרוגים באתרי בנייה שהגיע לשיא למרות כל הצעדים שנקטת?
"נכנסתי לתהליך שמשנה נורמות עבודה שנמשכו 70 שנה. הכנסתי את הידיים לבוץ. אני משנה את התקנים של הפיגומים, הקמת רשתות, קבעתי נורמות ועוד. כל האיומים בשביתות והמחאות הן כי רואים שדברים משתנים. אני משנה מסורת של עבודה".





שמעתי השבוע את הנתונים הלא פשוטים בדוח העוני. כשני מיליון איש נמצאים מתחת לקו העוני, ביניהם מיליון ילדים. מה עושים כדי למגר את התופעה הזאת?


"אם קראת באחד העיתונים תבחין שהעוני אצל המשפחות העובדות ירד משמעותית. אנחנו צריכים להכניס יותר אנשים למעגל העבודה. כך הילדים שלהם יראו שההורים שלהם מביאים פרנסה הביתה. הנוסחה היא להעלות את אלו שמקבלים הבטחת הכנסה, להביא אותם אל מעל לקו העוני ולקבוע את הנוסחה של הצמדת הקצבה לשכר הממוצע במשק ומכאן נלך צעד גדול קדימה".



היכולת להשיג עבודה בגיל מבוגר, גם לאקדמאים היא בעייתית עוד יותר מפעם. מה עושים?
"עם הבעיות האלה אני רוצה להתמודד. אני רוצה להכניס אנשים לעבודה, להעלות את קצבאות הנכים ולדאוג לאזרחים הוותיקים".



העובדים הסוציאליים שנמצאים באזור קו העוני?
"הם אכן לא מתוגמלים כראוי. כשנכנסתי למשרד שלי אספתי את העובדים ואמרתי שצריך לעשות שינוי דרמטי. אנחנו קונים שירותים בשישה מיליארד שקלים ולא מפקחים עליהם. צריך ללכת למהלך של שני נתיבים – לתת להם הגנה בעבודה אם על ידי שוטר או מאבטחים וצריך לתגמל אותם יותר כלכלית".



האם יתנו לך לעשות את מה שאתה רוצה?
"אני מקווה שהליכוד ייבחר ונעלה שוב לשלטון. אבקש להיות שוב רק שר העבודה והרווחה".