פרשת הצוללות: הערב (רביעי) תתקיים מסיבת עיתונאים בנושא הפרשה הביטחונית המסעירה ששמו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נקשר בה לצד עוד רבים אחרים במערכת הביטחון. דרור הלוי, המארגן של אותה מסיבת עיתונאים התראיין בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM: "לא אספר עכשיו בדיוק מה יהיה במסיבת העיתונאים אך תהיה אמירה משותפת של כולם. בכירי הממסד הביטחוני איבדו אמון במערכת קבלת ההחלטות כפי שהיא מצטיירת בפרשת הצוללות. זו לא עוד פרשה כפי שמצטייר בנושא הסיגרים והמתנות".

איך האנשים הללו נוגעים בפרשה? הם לא היו במערכת בזמן ההחלטות. יש להם מידע חדש? 

"חלקם כן היו בזמן קבלת ההחלטות. עוזי ארד היה ראש המל"ל".

עוזי ארד אובייקטיבי לגבי ראש הממשלה?
"כל האנשים הללו הם אנשים שביטחון המדינה יקר להם, מבחינתם מדובר ברעידת אדמה והם מודאגים מאוד".

הם לא עושים תעמולת בחירות?
"אין לזה שום הקשר פוליטי".
 
שישה ימים לפני הבחירות עושים מסיבת עיתונאים ואין לזה שום הקשר פוליטי?
"אנחנו נפעל גם אחרי. בחודש האחרון צפו כמה נתונים חדשים בפרשת הצוללות. ראש הממשלה אמר בקולו שהוא קיבל את ההחלטה על המכירה למצרים ושהוא עקף את שר הביטחון, את הרמטכ"ל ועוד. התבררו כל מיני קשרים נוספים של מקורבים שהיו מעורבים".
 
איזה מקורבים היו מעורבים? אתם טוענים שראש הממשלה פגע בביטחון המדינה. כולם שם נקיים מאינטרסים?
"כלוחם ביחידה במלחמת המפרץ בתנאים לא תנאים רצו לשלוח אותנו למשימה שהיא כמעט התאבדות. לא עלה אפילו בקצה המחשבה שלי אפשרות שלמישהו יש אינטרס מלבד האינטרס הביטחוני. היום כשמישהו הולך לנגמ"ש לא ממוגן בעזה, או כשהוא מסתכל על רכש שקיבל הוא לא יכול להיות בטוח שהשיקולים היו מטעמי ביטחון בלבד או שיקולי כדאיות".
 
עוזי ארד תידרך חברי קונגרס אמריקאים נגד ביטול הסכם הגרעין בניגוד למדיניות הממשלה.
"אני רואה בכם אנשים ציוניים שדואגים למדינה כמוני. אני לא מבין איך אתם בוחרים להתעלם מאירוע חמור באופן קיצוני שמערער את אמון הציבור וקבלת ההחלטות בנושאים האסטרטגיים של הביטחון הלאומי שלנו. אני מציע לכם לעשות חשבון נפש".
 
אתה לא עונה לי שום תשובה. למה לסמוך על עמוס ירון? הוא לא סחר בנשק?
"זו בדיחה שאנחנו מדברים על פגיעה בביטחון המדינה כשמוכרים נשק אסטרטגי למצרי ואותך הדבר היחיד שמעניין למצוא לכלוך על כל מי שידבר".
 
אתם עושים ספין נבזי. אתם אפילו לא לוקחים בחשבון שיש לנו עם מצרים יחסים מסובכים.
"מצרים בתחילת העשור נשלטה על ידי האחים המוסלמים וגם פרשנים מהכיוון שלך מדברים על האפשרות שהם יחזרו. בוא נניח שיש שיקול שמצדיק את מכירת הצוללות למצרים. האם יכול להיות שיש סוד מדינה שלרמטכ"ל המצרי מותר לדעת ולממשלה הגרמנית מותר לדעת לרמטכ"ל אסור לדעת?"
 
האם יש להם אינטרס בתעשיית הנשק הישראלית?
"אף אחד עד היום משום מפלגה לא היה במצב בו נראה לכאורה שהוא העדיף את האינטרס האישי שלו על חשבון האינטרסים האסטרטגיים של כולנו".