פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, דיבר היום (רביעי) בכנס הבחירות של הג'רוזלם פוסט, והתייחס למצבה של מערכת הבריאות בישראל. "מצבנו בכי רע", סיפר חגי, "ישראל משקיעה בבריאות פחות מהממוצע ב-OECD, אפילו יוון, שנמצאת במצב קשה, משקיעה בבריאות יותר מאתנו. כבר שנים שאין בניית תוכנית ובניית מערכת לאורך זמן".
  "יש שחיקה של סל הבריאות. מעבר לגרעון העצום מערכת הבריאות עומדת מול מחסור עצום ברופאים, שליש מהרופאים אמורים לפרוש בעשור הקרוב ואין לנו עתודות. כדי להכין עתודות לפורשים עלינו לקלוט מידי שנה 500 מתמחים חדשים למערכת. אבל בשל העדר תקנים יושבים בבית רופאים שסיימו סטאז' ומחכים לתקן. התקנים לא עודכנו עם גידול באוכלוסייה, הזדקנותה וגידול בתחלואה. כתוצאה מכך היום ההמתנה לרופא אורכת פי שלוש מבעבר. הפערים גדולים במיוחד בין הפריפריה למרכז ונוצר מצב של חוסר שוויון".
 "חסרות 12 אלף מיטות בבתי החולים, והמצב בבתי החולים הפסיכיאטרים הוא מהגרועים ביותר. יש להגדיל את התקציב ולהקים בתי חולים בצפון ובדרום", הוא הוסיף, "יש לחזק את הרפואה בקהילה וחיזוק מערך האשפוז הביתי. כתפיסה מדינית חייבים ליצור תוכנית חרום לאומית להצלת מערכת הבריאות למען בטחון בריאותם של תושבי ישראל".

עו"ד לאה ופנר, מזכ"לית ההסתדרות הרפואית לישראל הצטרפה לדברים ואמרה כי "במערכת הבריאות אין ימין ושמאל אין בה דת, או צבע. זה היתרון של המערכת הזו וגם עקב אכילס שלה. כי הפוליטיקאים יום אחרי הבחירות לא חשים מחויבים לה. אבל היא הנושא החשוב היום על הפרק".