המפלגות השונות החלו היום (רביעי) בהכנות למשא ומתן הקואליציוני, והחלו בעבודה על הדרישות שלהן, בתמורה לכניסה לממשלה. באיחוד מפלגות הימין דורשים בין היתר שני תפקידי שר - משפטים וחינוך. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מיועד לתיק הראשון, והשני ליו"ר הרשימה הרב רפי פרץ.

באיחוד מפלגות הימין מבהירים בשיחה עם מעריב און-ליין כי עוד לפני שלב ההמלצות לנשיא המדינה הם יישבו עם בנימין נתניהו עם מסמך עקרונות כדי שהמשא ומתן לאחר קבלת המנדט מהנשיא יהיה מהיר ותכליתי. במפלגה אומרים כי המטרה היא לתאם ציפיות על מנת להימנע מהפתעות כמו בעבר בהן נתניהו קיבל את המלצת הרשימות ואחר כך פנה להקים קואליציה שונה. בנוסף, במפלגה של פרץ וסמוטריץ' מבהירים כפי שאמרו אתמול כי הם מצפים שהתיקים שהיו בכנסת האחרונה ישארו בידי הרשימה. כלומר, תיקי החינוך והמשפטים.
בישראל ביתנו, לעומת זאת, הציגו שלוש דרישות ראשוניות. הראשונה היא שינוי דרמטי במדיניות הביטחון והתחייבות להכרעת חמאס. דרישה שנייה היא חקיקת חוק גיוס החרדים, במתכונת שהוצגה לפני הבחירות על ידי משרד הביטחון. נושא נוסף שהועלה - חקיקת חוק פנסיית מינימום לקשישים, בדגש על עולים קשישים שעלו לארץ ואין להם פנסיה מסודרת. כמו כן, דרישות מפורטות יותר יוצגו לאחר הקמת צוותי המשא ומתן בליכוד, כך עולה מהדיווחים ב"כאן 11".

מספר 2 במפלגת ישראל ביתנו, עודד פורר, אמר בראיון בכאן כי "הכל יכול לקרות. הלכנו לבחירות על דברים מסוימים ולא נתפשר על מדיניות הביטחון ועל חוק הגיוס. הם יכולים לקיים ממשלה חרדית בלעדינו. אם קווי המדיניות יהיו מקובלים עלינו - נשתף פעולה".
 
הרב פרץ. שר המשפטים הבא? צילום: אסתי דזביוזוב/TPS
הרב פרץ. שר המשפטים הבא? צילום: אסתי דזביוזוב/TPS


מוקדם יותר היום, הנשיא נועד עם יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר, והשניים סיכמו כי סבב ההתייעצויות עם המפלגות השונות לקראת הרכבת הממשלה יחל במהלך השבוע הבא בבית הנשיא. המועד המדויק יקבע לאחר תיאום השניים. כמו כן, בהחלטה היסטורית וראשונה בתולדותיו של בית הנשיא, הנחה נשיא המדינה על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל פלטפורמות המדיה השונות וזאת מתוך רצון לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל. 
כזכור, על פי הנוהג, הנשיא צפוי להיפגש עם נציגי הסיעות, לשמוע את המלצתן ולאחר גמר סבב ההתייעצויות, יטיל על אחד מחברי הכנסת את מלאכת הרכבת הממשלה. יצוין כי מרגע שהטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל.
במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק. נציגי הסיעות יגיעו לבית הנשיא ברצף במהלך השבוע הבא. בנוסף, כבכל סבב התייעצויות, יוקם בבית הנשיא מרכז תקשורת גדול. ראשי סיעות שיבקשו למסור הודעה רשמית לתקשורת יעשו זאת מיד בתום הפגישה עם הנשיא במרכז התקשורת.