בזמן שבמפלגות הימין שוברים את הראש כיצד לפתור את המשוואה ולהכניס את כל המפלגות שמימין לליכוד תחת קורת גג מצומצמת אחת, גורמים בסביבת ראש הממשלה מנסים להקל על המלאכה בהוצאת משתנים מתוכה. כעת ניתן לספר כי גורמים בסביבתו של נתניהו פנו ליושב ראש הימין החדש, נפתלי בנט, והציעו לו להתמנות לשגריר באו"ם בתמורה לוויתור על השתתפות בבחירות הקרובות.

השגריר היוצא  דני דנון צפוי לסיים את תפקידו בקרוב ובנט, לשעבר שר התפוצות, בן להורים ילידי ארצות הברית ודובר אנגלית רהוטה הוא, על פניו, מועמד אידיאלי לתפקיד היוקרתי - למרות שנתניהו כבר הציע את המשרה לשר גלעד ארדן, שמתמהמה כבר מספר חודשים עם ההחלטה.
אז איך זה מסתדר עם ההיסטוריה עמוסת התנגשויות בין נתניהו לבנט? לשאלה זו יש שתי תשובות אפשריות, הראשונה ואולי העיקרית, היא פוליטית. נתניהו יודע כי בציונות הדתית לא ששים לצרף את בנט לאיחוד מפלגות הימין לאחר העריקה שלו מהבית היהודי והמשמעות היא כי אם בנט רץ לבד יהיה אובדן נוסף של קולות לגוש הימין.

הוצאתו של בנט מהמירוץ תקל על שקד לקבל החלטה ועל שאר המפלגות להתאחד. סיבה נוספת למהלך שכזה היא אישית, מינויו של בנט לתפקיד הופכת אותו לאיש אמונו של נתניהו, מפרקת כיס התנגדות מימין ובשורה התחתונה דעותיהם של השניים בנושאים המדיניים קרובות מאוד כך שנוכחותו של בנט בארגון החשוב היא בבחינת עסקה טובה לכל הצדדים. מטעמו של נפתלי בנט נמסר: "אין תגובה". ואילו מסביבתו של נתניהו נאמר כי אכן הוגשה הצעה אך ככל הנראה היא לא תצא אל הפועל.

בימין החדש מסרו בתגובה: "נפתלי בנט לא קיבל מנתניהו או מסביבתו שום הצעה לתפקיד, ואין לו עניין בשום תפקיד. בנט נחוש להוביל את ״הימין החדש״ כתנועת ימין ליברלית, שמחברת דתיים וחילונים, להצלחה בבחירות".