אם לקבוע על פי הסקרים, נראה כי הכנסת ה-22 שתיבחר בספטמבר בקרוב תהיה אחת הכנסות השוויוניות מגדרית ביותר עד כה. הנתונים בשלב זה מצביעים על בין 32 ל-33 נשים במקומות ראליים בכלל המפלגות, כאשר רק ש"ס ויהדות התורה נמנעות מלהציג נשים ברשימתן. אמנם בכנסת ה-21 היו בשלב מסוים 35 נשים, אך בבחירות עצמן נבחרו רק 29, ושש חברות הכנסת הנוספות נכנסו למשכן לאחר שהחליפו חברי כנסת מתפטרים - דבר שיכול לקרות גם בכנסת זו.
בנושא ראשי המפלגות, גם בבחירות אלה רק מפלגה אחת מציבה בראשה אישה, ואם בבחירות הקודמות הייתה זאת מרצ שהציבה בראשה את ח"כ תמר זנדברג, בבחירות הנוכחיות זאת תהיה שרת המשפטים לשעבר איילת שקד - שתהיה גם האישה הראשונה שעומדת בראשות מפלגת ימין.
עלייתה של ישאל ביתנו בסקרים מהווה חדשות טובות למגזר העולים - בדגש על יוצאי חבר המדינות. קהילת יוצאי אתיופיה תיוצג, על פי הסקרים, רק על ידי חברת הכנסת פנינה תמנו-שאטה מכחול לבן.

הרשימה בה הייצוג הנשי הוא הגבוה ביותר בעשירייה הראשונה היא רשימת המחנה הדמוקרטי, עם 5 נשים בין 10 חברי הכנסת הראשונים - סתיו שפיר, תמר זנדברג, יפעת ביטון, יעל כהן פארן ונועה רוטמן. אחרי המחנה הדמוקרטי מתייצבות הימין המאוחד עם איילת שקד, עידית סילמן, רוני ססובר ואורית סטרוק והעבודה-גשר עם אורלי לוי אבקסיס, מרב מיכאלי, רויטל סויד וכרמן אלמקייס עמוס, ישראל ביתנו עם שלוש מועמדות בעשיריה הראשונה - יוליה מלינובסקי, לימור מגן תלם ואלינה ברדץ'-יאלוב, הרשימה המשותפת עם עאידה תומא סלימאן והיבא יזבק, כחול לבן עם שתיים - מיקי חיימוביץ' ואורנה ברביבאי, והליכוד (מירי רגב), זהות (רונית דרור) ועוצמה יהודית (אדווה ביטון).