בדרך לנשיא:הרשימה המשותפת טרם החליטה האם להמליץ לנשיא ראובן ריבלין להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בני גנץ, אבל על פי ההערכות היא צפויה לעשות זאת. חבר הרשימה, ח"כ עופר כסיף (חד"ש), אמר הבוקר (ראשון) לאילה חסון ב-103FM "יש כל מיני סיבות להתלבטויות שלנו. בשורה התחתונה ברור שאנחנו מעוניינים בסילוקו של נתניהו בשלטון. זה דבר שהבטחנו אותו לתומכים שלנו ואנחנו מחויבים לו. זה אומר שאם אנחנו רוצים לסלק את נתניהו עלינו לתמוך במתחרה שלו. מצד שני יש לנו הסתייגויות עם העמדות הפוליטיות שגנץ מייצג ולכן יש לנו דילמה. כולנו ישבנו שעות לדון בנושא ונמשיך היום עד שנקבל החלטה".



התפרסמה רשימה של הדרישות שלכם. לפני כן, אני רוצה להתייחס לכך שכינית את חיילי צה"ל קלגסים. זו אמירה שמטריפה את הרשת.
"נכון. לצערי הרב הכיבוש קיים למעלה מ-50 שנה. הוא מנגנון אכזרי, רצחני וברוטלי שמונע בכוח חופש מעם שלם. מיליוני אנשים חיים לא שמץ של זכויות, תחת דיכוי נוראי וטיהור אתני שממשלת נתניהו האחרונה מנהלת במשך השנים האחרונות. בין אם בירושלים הכבושה, בין אם בעזה או בבקעת הירדן. מי שמבצע את הדברים האלה, לרבות ירי בחפים מפשע. מי שעושה כאלה דברים הוא קלגס".


אי אפשר לומר שהאמת נמצאת בצד אחד, החיים הרבה יותר מורכבים. אתה תמונת ראי למי שמתאר מציאות הפוכה. הכל שחור ולבן אצלך? אין מורכבות? כשאנשי חמאס יורים לעבר אזרחים חפים מפשע זו לא רצחנות? כשאנשי הג'יהאד מסתתרים בקרב האוכלוסייה האזרחית ויורים מבתיהם לעבר ישראל. אין לך מה לומר על כך?
"אני לא חי בעזה. אם הייתי חי בעזה אני מניח שהייתי מתנהג באופן אחר. אני חי בישראל, אזרח ישראלי והמחויבות שלי היא שהחברה שאנחנו חיים בה תהיה חברה מתוקנת. זה מה שאני וחברי שמנו לפנינו. השאלה שלך מוזרה. מי שמבצע פשעים תחת הכיבוש כמו רצח, חטיפת ילדים ממיטותיהם באמצע הלילה, אלימות יום יומית כלפי האוכלוסייה הערבית – הוא קלגס. האם זה אומר שחמאס והג'יהאד האסלאמי הם חסידי אומות העולם? חד משמעית לא. הקו שלנו תמיד היה התנגדות לכל פגיעה בחפים מפשע. כשנהרגה תושבת שדרות מירי של חמאס, אנחנו הלכנו לנחם את המשפחה".

מה היה מוזר בשאלה שלי?
"כאשר רוב הבסיסים הצבאיים של ישראל יושבים במרכז אוכלוסייה אזרחית, נראה לי מוזר לשאול מדוע חמאס יורה לכאורה מתוך מרכזים אזרחיים. אני צריך להזכיר לך איפה נמצאת הקריה?"

אתה חושב שהרמטכ"ל מסתתר תחת האוכלוסייה האזרחית? ראיתי את טייסי צה"ל לפעמים מבטלים פעולה של סיכול ממוקד כדי לא לפגוע ב'בלתי מעורבים'.
"אז ממה בדיוק נהרגו אלפי פלסטינים בעזה? מכוח עליון? מברקים ורעמים?".



בוא נעבור לרשימת הדרישות שלכם מכחול לבן. אם רשימת הדרישות שפורסמה תיענה כולכם תתמכו בכחול לבן?
"אנחנו סיעה אחת וההחלטה שתתקבל תחייב את כולנו. תהיה אשר תהיה".

מהי הנקודה הכי חשובה בעיניך?
"מבחינתי, הפסקת הרס הבתים, הרחבת שטח השיפוט של הערבים, תוכניות מתאר לפתרון בעיית הדיור ואף תוכנית מערכתית למלחמה באלימות ברחוב הערבי".