נושא אחד די נעדר מההצהרות של ראשי המפלגות, הוותיקות והחדשות, שהחלו בקמפיין הבחירות לכנסת. עניין זה גם לא מוזכר בראיונות שמקיימים מועמדים, והוא בוודאי לא עומד במוקד של ויכוחים ביניהם. לא מדברים כלל על יחסי ארצות הברית וישראל. התזכורת היחידה לסוגיה חשובה זו נמצאת בשלטי החוצות שבהם מופיעים זה לצד זה הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו. 
ייתכן כי הסיבה לדממה זו היא הידיעה כי בבית הלבן יושב ידיד של ישראל שמעולם לא היה כמותו. כלומר, אין סיבה לדאגה, ולכן גם אין צורך בדיון. ואולם, מדובר בטעות. משגה חמור, כמעט מחדל. יש בהחלט סיבה לדאגה.
לטראמפ קם יריב קשה, רציני, עקשן ובלתי מתפשר: הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים. זה אינו רוב נגד ישראל, חלילה. רחוק מזה. האהדה אלינו נטועה בשורשים עמוקים, מבוססים ומובטחים במפלגה הדמוקרטית הרבה יותר מאשר במפלגה הרפובליקנית. אבל זה רוב נגד הנשיא. זה רוב שמונע ממנו תקציב להקמת חומה בגבול מקסיקו. זה רוב שבשנתיים הבאות יגביל את יכולותיו ויהפוך את המשך הקדנציה שלו לסיוט ארוך ומתמשך.


איך כל זה מתקשר לישראל? בתקופת הנשיא אובמה, נתניהו והשגריר רון דרמר השקיעו מאמצים עצומים ביצירת קשרים עם סנאטורים, חברי קונגרס ובכירים אחרים במפלגה הרפובליקנית. התוצאה הייתה נתק כמעט מוחלט בין נציגי השלטון בישראל לבין הצמרת הדמוקרטית.
ראש הממשלה מזוהה בארצות הברית כאישיות החביבה על הרפובליקנים - וככזה זר ובלתי רצוי בקרב הדמוקרטים. הסנאט הוא המועדון היוקרתי בהיררכיה האמריקאית. הוא זה שמאשר מינויים למשרות בכירות, ומעניק גושפנקה חוקית לאמנות בינלאומיות. בית הנבחרים מייצג את העם. הוא "מקום עבודה". חברי הקונגרס דנים בתקציבים וביוזמות הנוגעים לעתים ליחסים עם מדינות חוץ. קשרים ויחסים עם מי שמייצגים את הרוב הדמוקרטי בקונגרס חיוניים לישראל.
כרגע לא צפוי שום מהלך אנטי־ישראלי בבית הנבחרים שבשליטת הדמוקרטים. השפעתן של חברות קונגרס חדשות ממוצא מוסלמי ופלסטיני שסיפקו הצהרות ביקורתיות כלפי ישראל אינה משמעותית. בכל מקרה, לפי דיווחים באמצעי התקשורת באמריקה, ראשי הדמוקרטים פועלים בחשאי לריסון העוינות כלפי ישראל, שלדעת בכירים במפלגה היא בניגוד מוחלט למסורת המפלגתית של תמיכה בנו.  ואולם אנחנו עדיין תלויים בארצות הברית בתחומים רבים וזקוקים לאוזן קשבת גם בקונגרס. אבל כאשר השגריר דרמר הוא מוקצה בעיני הדמוקרטים, אנחנו בבעיה.
מי שאחראים ליחסים עם המחוקקים בגבעת הקפיטול חייבים לפתוח מיידית בשיחות עם ראשי הרוב הדמוקרטי בקונגרס. נתניהו צריך ליזום פגישה דחופה עם ננסי פלוסי, יו"ר הרוב בבית הנבחרים. גם עם הסנאטור צ'אק שומר, מנהיג המפלגה הדמוקרטית. המניה הדמוקרטית היא היום ההשקעה הנבונה ביותר בבורסה המדינית־פוליטית בארצות הברית.