ישארו סגורים: על אף החלטת הממשלה, שתכנס לתוקפה החל מהיום (שבת) בשעה חצות, במסגרתה יהיו הקלות בתקנות המחמירות למניעת התפשטות נגיף הקורונה וייפתחו חנויות ברחובות ובמתחמי הקניות הפתוחים ועוד, בתי עסק רבים דווקא החליטו של ישובו לפעול - כך פורסם מוקדם יותר היום בערוץ 12. מדובר באקט מחאה מצד התאגדות רשתות האופנה והמסחר, שבוחרים דווקא לשבות ולא לנצל את ההקלות, עד שדרישותיהם לפיצויים מהמדינה ייענו לחיוב. 

בין הרשתות שישבתו כלולות כ-200 רשתות אופנה, בתי קפה, מסעדות וכלי בית, ביניהן: קבוצת פוקס, קסטרו, הודיס, קפה קפה, לנדוור, גרג, בנדיקט, המשביר לצרכן, אופטיקנה, H&M ועוד. הרשתות הודיעו שלא יפתחו את סניפיהן, גם אם הם ממוקמים במרכזים מסחריים פתוחים ותואמים את הנחיות משרד הבריאות. 

במכתב שכתבו בעלי העסקים המוחים לראש הממשלה, פירטו את דרישותיהם והעלו את חששם בצל המשבר הכלכלי שיוצרת הקורונה. "אנו חוששים שהגרוע מכל עוד לפנינו. כל חנות שתפתח בימים אלה, תצליח להגיע לפדיון של 50% ,במקרה הטוב, מהפדיון אליו הגיעה לפני המשבר. המתווה שלנו לפיצויים הוא הגון ומינימליסטי מבחינת הצרכים שלנו אבל כזה שמתחשב גם בשאר צרכי הקופה הציבורית", כך נכתב בפנייה. 

יעקב הלפרין, מנכ"ל ובעלים של רשת "אופטיקה הלפרין", תוקף בכאן הלילה את משרד האוצר על הדברים שהשמיע: "המשרד מציג אותנו כאנשים קטנים שמנסים לקבל כספים בצורה לא ישרה. זה לא עניין של בקשות כספיות, אני לא לא יכול להחזיר ביום אחד 700 עובדים כשאני לא יודע כמה אנשים יכנסו לחנויות".

קורונה - שאלות ותשובות