בית המשפט העליון הודיע היום (שלישי) כי מועד הדיון הראשון בנושא הסוגייה הנפיצה של כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום. הדיונים יחלו ביום ראשון ויימשכו גם ביום שני בשעה 10:00, ויתנהלו בהרכב של 11 שופטים, בראשם נשיאת העליון אסתר חיות.

עו"ד דפנה הולך לכנר המייצגת את העותרים, שהיו מבכירי ההיטק, האקדמיה,החינוך והביטחון מסרה בתגובה:"אני מביעה סיפוק רב מהעובדה  שהעתירה, אשר סברנו כבר בחודש דצמבר כי היא עוסקת בסוגיה חשובה ועקרונית למדינת ישראל ושבית המשפט קבע שעניינה בליבת ערכי היסוד של המשטר הדמוקרטי, תתברר בהרכב מורחב של 11 שופטים כפי שנקבע ובמהירות המתחייבת נוכח דחיפות העניין."

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיש בתגובה עתירה נגדית בה הוא קורא לדחות את העתירות שהוגשו על הסף. בין הטיעונים בעתירה, נכתב כי יש לכבד את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות, המשקפות את רצון העם. עוד נטען בעתירה כי אם קיים חשש מאי סדר בלת סביר משינוי הלכות החנינה- אין כל מקום להיענות לעתירות העותרים, זאת כדי שלא "להתערב ברגל גסה בהכרעה הברורה של ציבור הבוחרים. ודאי שאין מקום שבית משפט נכבד זהיפסוק בניגוד לחוקי היסוד ויגרור את מדינת ישראל לאנדרלמוסיה מוחלטת בצורת בחירות רביעיות ברציפות".

סיעות כחול לבן, העבודה, דרך ארץ ויו"ר הכנסת בני גנץ הגישו מוקדם יותר היום את תשובתן לעתירות לבג״ץ שהוגשו נגד ההסכם הקואליציוני שחתמו עם סיעת הליכוד ובנימין נתניהו. בתשובה נכתב כי ההסכמה על ממשלת חירום לאומית היא בשל משבר הקורונה והמשבר הפוליטי שנקלעה אליו המדינה: "הימים אינם ימים רגילים", נאמר. "משבר הקורונה תופס את החברה הישראלית בשיאו של משבר פוליטי, יש שיאמרו הקשה ביותר מאז קום המדינה״.

עוד נכתב: ״הנסיבות המאוד מיוחדות שהוכתו עקב השילוב של מגפת הקורונה, המשבר החוקתי והפוליטי והחובה להביא מרפא לחברה הישראלית ולאחד מחדש את השורות לאחר תקופה ממושכת של קיטוב, חייבו הכרעות קשות ופשרות רבות. ההסכם הפוליטי שנכרת בין כחול לבן לליכוד, להקמת ממשלת חירום ואחדות לאומית היו פרי הצורך החיוני בעת הזו".