היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, הגיש היום (שלישי) לבג"ץ את תגובתו לעדכון שהגיש ראש הממשלה וסיעות הליכוד וכחול לבן במסגרת העתירות המבקשות למנוע את הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו, וכן על ביטול ההסכם הקואליציוני או חלקים ממנו. בתגובתו טען מנדלבליט כי אין לעליון מקום לעליון קבוע כי דינו של ההסכם, או חלק מסעיפיו, להיפסל.

עוד נמסר בתגובתו כי בהינתן ההבהרות שהוגשו מטעם הסיעות החתומות על ההסכם, כלומר כחול לבן והליכוד, וכן בהינתן בהלכה לפיה אין בכוחו של ההסכם הקואליציוני לגבור על כללי המשפט הציבורי שנקבעו בחוק, הוא סבור כי באופן משפטי, אין לעליון מקום לפסול סעיפים מן ההסכם או לבטלו. עם זאת, בתגובה קיימת הסתייגות ובקשה לשים לב להלכה השומרת על התערבות בית המשפט בהסכמים במקרים חריגים ונדירים. 

כזכור, הדיונים בעליון בסוגיה הטעונה התקיימו ביום ראשון ונמשכו בשני. הדיון נערך בהרכב נרחב של 11 שופטים, והיו ממושכים במיוחד. במהלך הדיונים התמקדו בשאלה האם ניתן להטיל את הרכבת הממשלה על נאשם בעבירות פליליות, עקב כתבי האישום שהוגשו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מוקדם יותר היום, הגישו הליכוד וכחול לבן לבג״ץ את השינויים בהסכם האחדות ביניהן, לאחר ההערות שמסרו השופטים שדנו אמש בעניין. בתשובה שמסרו, הבהירו שתי המפלגות כי הקפאת מינויי הבכירים תקוצר. "האמור בסעיף 3(ג) סיפא להסכם בעניין המינויים, כפוף לאמור בחוק ובפסיקה ויחול למשך 100 ימים מיום השבעת הממשלה (100 ימי חסד מיום כניסת השר לתפקידו). בהסכמה ניתן להביא את המינוי לממשלה קודם לכן", נכתב במסמך שהוגש.

עוד ציינו כי תקופת החירום תוגבל לשישה חודשים מיום השבעת הממשלה. בהתייחס לחוק הנורווגי המדלג, שמאפשר לשרים להתפטר מהכנסת, מסרו במפלגות כי טרם הוגשה הצעת החוק הרלוונטית, וכי בימים אלו היא מגובשת. "בכל מקרה", נכתב, "יובהר כי השבעת הממשלה אינה תלויה בקידום הצעת החוק"