המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות: גורמים במערכת הפוליטית דיווחו הערב (שני) על פיצוץ בשיחות בין הליכוד וכחול לבן, בשל מחלוקות בנוגע למינויים בוועדה לבחירת שופטים. המחלוקות צצו לאחר ששני הצדדים הגיעו להבנות בכל הנושאים, לרבות החלת הריבונות בבקעת הירדן. על פי דיווחים, בליכוד ביקשו לדון מחדש באופן פעולתה של הוועדה לבחירת שופטים, ובעקבות זאת הופסק המשא ומתן. גורמים בכחול לבן מסרו כי ״לא נאפשר שום שינוי בתפקוד הוועדה לבחירות שופטים ופגיעה בדמוקרטיה״.

לפני כן דווח כי ההסכם הקואליציוני בין שתי המפלגות  מתקרב להיחתם, וכי מסתמן שהחלת הריבונות בבקעת הירדן, שזה הוא הנושא המרכזי במחלוקת בין המפלגות, תבוצע תוך חודשיים וחצי, לאחר היוועצות עם יו״ר כחול לבן ושר הביטחון המיועד, בני גנץ, ובהסכמת האמריקנים. יחד עם זאת, תנתן חופש הצבעה בממשלה.

בנוסף, בכירים בכחול לבן אמרו בשיחה עם ״מעריב״ כי מסתמן שהרמטכ״ל לשעבר וחבר כחול לבן, ח״כ גבי אשכנזי, יכהן כשר החוץ הבא. בלשכתו סירבו להגיב לדיווחים.

גורמם בכחול לבן אמרו כי "סיכוי טוב שנחתום הסכם עוד הערב אבל עד שזה לא נגמר זה לא נגמר". הניסוחים הסופיים שמעכבים חתימה - בנושא הריבונות ומינוי שופטים. ההתקדמות במשא ומתן מגיעה לאחר שגורמים פוליטיים דיברו במהלך הימים האחרונים על כך כי הדברים קרובים יותר לפיצוץ מאשר להגעה להבנות בין הצדדים, וכי המחלוקות נמצאות בחלוקת התיקים ולא בהכרח בפערים המדיניים.

 כמו כן, נתניהו התקשר ליו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני ועדכן אותו על ההבנות בנושא. בנוסף, הוא התחייב כי הממשלה שתקום תפעל להחלת הריבונות בבקעת הירדן בחודשים הקרובים.

אלחייני מסר לאחר השיחה: "אני מודה לראש הממשלה שהתקשר והבהיר כי הוא לא ייתן להזדמנות לריבונות לחלוף, ואני סומך עליו כי הוא נחוש לקדם את הנושא בחודשים הקרובים. אני מודה לראש הממשלה על פעילותו לאורך כל התקופה להביא את הריבונות גם לממשלה הבאה, ובטוח שיקים בהקדם ממשלה לטובת כלל עם ישראל והאתגרים העומדים בפנינו" .

השיחה שקיים רה״מ עם אלחייני, באה לאחר תגובתו הראשונית של יו״ר מועצת ישע, שאמר: "אנחנו מתנגדים לנוסח המוצע, לפיו תידרש הידברות עם הקהילה הבינלאומית להחלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. זו מלכודת של כחול לבן. הקהילה הבינלאומית שלא הכירה בירושלים כבירת ישראל תכיר בריבונות? אנו דורשים מראש הממשלה ומהמפלגות לא לחתום על נוסח שכזה. זהו גזר דין מוות לחלום הריבונות".

ביקורות להסכם המתגבש הגיעו כמובן גם מצד שמאל של המפה הפוליטית, כאשר יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, הגיב גם הוא על סעיף הריבונות המתגבש בהסכם הקואליציוני, ואמר כי "זה לא ממשלת חירום ולא ממשלת אחדות, אלא ממשלת סיפוח ושחיתות. גנץ ירד לשפל המדרגה ומכר את כל העקרונות. תמורת חופן ג׳ובים גנץ הוא נכנס תחת ראש ממשלה עם 3 כתבי אישום ונכנע גם לדרישת הסיפוח. זו בכיה לדורות. גנץ ועמיר פרץ מיישרים קו עם סמוטריץ׳ ובנט ופוגעים אנושות בחזון הציוני ובסיכוי להיפרד לשתי מדינות".

חברתו של הורוביץ למפלגה, ח״כ תמר זנדברג, הגיבה גם היא להסכם המתגבש, ואמרה כי ״במסגרת מכירת החיסול של עקרונות תמורת תיקים, מוכרים כעת גם את סיפוח השטחים לנציגי נוער הגבעות בכנסת וזאת בתמורה לכיסא בממשלה מנופחת ומושחתת. מי שאמרו ישראל לפני הכל, מוכרים היום את עתידה למדינת ההתנחלויות״.