תמיד אמרתי שאין לי קיבה נפרדת למתוקים אבל לבורקס אני אפנה מקום בכל רגע נתון! אין מה לעשות, אין מה שיכול להתחרות בבצק פריך וקראנצ'י שיצא מהתנור, גדוש בגבינה לוהטת. אין.

לכן אין מתרגשת ממני כששמעתי שכתב האוכל לירן אוהלי והבלוגרית נטע סלונים, השיקו יחד עם שוק הנמל ומישלוחה פסטיבל שכולו שיר הלל לפחמימה הכי טעימה שיש! 

פסטיבל הבורקס של "משלוחה" שיתקיים ב-"שוק הנמל" בנמל תל אביב יוצא לדרך. האירוע החגיגי, שיימשך כשלושה ימים, יציע את הבורקסים של מיטב האופים והקונדיטורים בישראל, יציג טרנדים עכשווים בתחום לצד מסורות הכנת בורקסים העוברות במשפחה לאורך דורות ושפע של מנות בורקס עם טוויסטים יוצאי דופן. 

במהלך ימי הפסטיבל, שיתקיים בין התאריכים 02-04.05 (יום שלישי עד חמישי) משעות הצהריים ועד שעות הערב, תתמלא הרחבה החיצונית של שוק הנמל בשלל דוכנים של מיטב האופים, המסעדנים והקונדיטורים, כשכל אחד מהם יביא את הפרשנות האישית שלו למאפה הפופולרי והאהוב. 
בנוסף לחגיגת הבורקס בנמל, יוכלו גם תושבי האזור לזלול את הבורקסים במשלוח עד הבית בשעות הפעילות. עם פתיחת הפסטיבל יוצעו מנות הבורקס באפלקציית "משלוחה" ותינתן האפשרות להזמין מנות שונות ממספר דוכנים במשלוח אחד באמצעות האפלקצייה.  
באי הפסטיבל עצמו ייהנו מהחלק האומנותי  – הקרנת מבחר סרטי בורקס הפופולריים בישראל עחל פני מסך גדול בצמוד לשוק הנמל.  

אנחנו רוצים לאכול הכל! פסטיבל הבורקס (צילום: שני בריל)
אנחנו רוצים לאכול הכל! פסטיבל הבורקס (צילום: שני בריל)

רגע, אז איזה בורקס אוכלים?

נבחרת המציגים של פסטיבל הבורקס מגוונת וכוללת את מיטב השפים, הקונדיטורים ומומחי הבצק הישראלי: רחלי ור-ניר זוכת "הקינוח המושלם" והבעלים של הקונדיטוריה הירושלמית הקרויה על שמה, תגיע לפסטיבל עם כמה מהבורקסים המפורסמים המעטרים מדי יום את הויטרינה שלה. גם עופר בן נתן, הכישרון שמאחורי "פופ אנד פופ בייקרי" בתל אביב, שלאחרונה גם נכנס לרשימת "30 אנדר 30" היוקרתית של פורבס, יגיע עם בורקס הבטטה סנט מור המפורסם שלו, לצד בורקס בלקני, חדש ובלעדי לפסטיבל. 

אור יוסף, הקונדיטורית האהובה, תשתתף בפסטיבל עם כמה מהבורקסים העצומים שמככבים בויטרינה שלה. אסף גבאי, השף והבעלים של מסעדת הדגים "שיינע" בתל אביב יגיע לפסטיבל עם מנת הפסטייה דגים הפופולרית שלו מהמסעדה. השפית ואשת הקולינריה, דפי קרמר (סיר לסלאם), החוקרת את מטבחי יהדות מזרח אירופה, תציע בפסטיבל "קנישס" בשני סוגי מילוי, בשרי ופטריות (ללא גלוטן). 

תוכלו למצוא גם את הבניצה המפורסמת של בורקס ליאון, שיציגו את "פשטידת פילו" או אם תרצו הגרסה הבולגרית לבורקס המים הטורקי ועוד הפתעות נוספות. ואם כבר טורקיה, לפסטיבל תגיע גם שרי קרספי, אשפית המטבח הטורקי שפתחה בזמן הקורונה את "שרי'ס" בחולון שהפכה תוך זמן קצר למוקד עליה לרגל עבור חובבי הבצק, ואת בורקס בבא, מאפיית הבורקסים המשפחתית המייצרת כבר שלושה דורות בורקס טורקי בשיטה ייחודית ובעבודת יד לכל אורך התהליך. 

עוד יגיעו השף מהראן אבו אחמד מנצרת, מדריך קולינרי ושף, שיציע בורקס המבוסס על חומרי הגלם הגלילייים לצד בורקס מתוק. גם הנמנעים מגלוטן יוכלו להגיע לפסטיבל וליהנות מבורקסים טעימים ומפתיעים של מאפיית 'בליקמח',  ולסיום - הבורקס של קלרה, בויוס טורקי יפה וטעים בעבודת יד במילוי גבינה, תרד או תפוח אדמה שיגיע לפסטיבל הישר מהכרמל. גם דוכני שוק הנמל נרתמים לאירוע, בהם קצביית "איוו" שתציע בורקס בשר עם טוויסט מפתיע ודוכן "דלישס" שיציעו גרסה משודרגת למשה בתיבה ועוד.

פסטיבל הבורקס של "משלוחה" ימים ג׳-ה׳, 02-04.05 האנגר 12, שוק הנמל תל אביב,  שעות: 16:00-21:00

לירן אוהלי ונטע סלונים (צילום: שני בריל)
לירן אוהלי ונטע סלונים (צילום: שני בריל)

על תוכן הפסטיבל והפקתו בפועל, אנשי התוכן והקולינריה לירן אוהלי ונטע סלונים. סלונים היא יזמית קולינרית ובלוגרית מסעדות בארבע השנים האחרונות, מובילת דעת קהל ויוצרת תוכן קולינרי, בעלת המותג thefoodnett. לירן אוהלי עבד כעורך וכתב מדור האוכל של עיתון ואתר "ישראל היום" בחמש האחרונות וכיום יזם ומפיק אירועים קולינריים ויוצר תוכן.