אוהבים פויקה ומחפשים חוויה יוצאת דופן עבור הילדים בחופש הגדול? רשת מלונות מטיילים מזמינה את כל המשפחה לאליפות "פויקהטבע" עם המון אירועים, אוכל טעים ופרסים שווים!

קרסה אל תוך עצמה: כך התפוצצה צוללת טיטאן | צפו
הקרב על המחשוף: מי גנבה את ההצגה - יעל בר זוהר או עומר נודלמן?

מה עושים? נרשמים לתחרות הפויקה באתר הרשת. כל משפחה שתירשם תקבל ערכת הכנה לפויקה ותיכנס רשמית לתחרות.

חבר השופטים בהובלת השף עומר מילר ישפוט את הפויקה שלכם ושלושת המקומות הראשונים יקבלו פרסים שווים במיוחד! 

ואיך מעבירים את הזמן עד שהפויקה מוכן? ברחבי אתר הקמפינג יתקיים יריד של הקרקס הצפוני, אפיית פיתות בטאבון, עמדות הפעלה לכל המשפחה ועוד. 

בסיום יוכרזו הזוכים וכולם מוזמנים לארוחת פויקה, קומזיץ ומרשמלו מסביב למדורה. 

ומתי כל זה קורה? ביום חמישי ה-13.7 בשעה 16:00 בקמפינג מטיילים דפנה.

פרטים והרשמה כאן

כרזת האירוע של אליפות ''פויקהטבע'' (צילום: יח''צ מלונות מטיילים )
כרזת האירוע של אליפות ''פויקהטבע'' (צילום: יח''צ מלונות מטיילים )

פויקה הוא סיר מברזל יצוק שנועד לשמש ככלי בישול במחנאות. הפויקה מתאים במיוחד למטרה זו מאחר שהוא מפזר את אנרגיית החום הגדולה אותה הוא סופג באופן שווה לכל חלקיו, תכונה שהופכת אותו למתאים לבישול בצד המדורה.

הפויקה נפוץ בקרב האפריקאנרים בדרום אפריקה. לטענתם, אבותיהם הביאו אותו עמם מהולנד באמצע המאה ה-17, שם נבנו לראשונה סירים הולנדיים כאשר ייחודם נמצא בסוג הסגסוגת שמשמשת ליציקת סיר והכיל חול מיובש, דבר שהקנה לסגסוגת חוזק רב ושטח פנים חלק יותר. סירים דומים נמצאו גם ברחבי האי הבריטי, לשם הגיעו מהולנד. חוקרים סבורים כי ייתכן שהסיר הגיע לדרום אפריקה עם המתיישבים הבריטים ואומץ על ידי האפריקנרים.

בראשית העשור הראשון של המאה ה-21 זכה הפויקה לפופולריות רבה בקרב חיילים ומטיילים. הברזל היצוק ממנו עשוי הסיר מאפשר פיזור חום אחיד בסיר ונהוג לבשל בו בישולי קדירה על גחלים.