אני אגלה לכם סוד, אחד הדברים שהכי מרגשים אותי זה משלוחי ירקות ופירות, יותר מכל משלוח של וולט או אפילו עלי אקספרס. יש משהו בירקות ופירות טריים, רעננים וצבעוניים שפשוט עושה לי ישר חשק להתחיל לקצוץ, לבשל או סתם לזלול חסה וגזר.

לזה לא ציפינו: זה המקום שבו תפגשו את הקרואסון שיפתיע אתכם]
גילה את העוף המטוגן המושלם? המקום החדש של השף אהרוני

אני כל הזמן מחפשת מקומות לקנות מהם ירקות ופירות באיכות גבוהה אבל גם כאלו שמפרגנים לחקלאי, למגדל שהשקיע את כל מה שיש לו. לצד כל אלו, לי אישית חשוב למצוא מקום שיש בו גיוון, עונתיות, לא רק עגבנייה ומלפפון אלא סוגי עגבניות שונים, זני תפוחי אדמה שיתאימו לסוגי בישול שונים.

כל פעם שאני מטיילת בחו"ל אני נחשפת לשפע עצום של ירקות ופירות שאין בארץ, ברור מאליו שהאקלים החם ובעיית המים הם חלק מהמגבלות אבל יש פה פוטנציאל ענק לגידול של ירקות ופירות מכל מיני זנים ועובדה שעלה עלה מוכיחים את זה כל שנה לצד משקים קטנים שגם הם מביאים גידולים מקוריים כגון קולרבי סגול, נבטים וחסות הידרופוני, שפע של עגבניות ועוד. החקלאות בארץ היא מהמפותחות ביותר ודי חבל שהצרכן עצמו לא תמיד נהנה מזה.

כחלק מחיפושי שלי נתקלתי ב"שוקיט"- מרכז ואתר אונליין של פירות וירקות  מדהימים, המציעים מגוון עצום של מאות פירות וירקות באיכות הגבוהה ביותר, מה שנותן לי, כאחת שאוהבת להתנסות בדברים חדשים ולבשל, אינסוף אפשרויות כגון מעל ל-10 סוגי תפוחי אדמה , מגוון עשיר של עגבניות, פלפלים חריפים, לימונים שונים, עשבי תיבול מעניינים ועוד.

שוקיט שוכן באזור התעשייה מבואות הגלבוע שבעמק יזרעאל. למרכז הלוגיסטי, הפועל בסטנדרטים בינלאומיים, בזכות מערכת יחסים ארוכי טווח עם החקלאים והרצון לפרגן להם ולתורת שלהם בלי לפגוע בהם כלכלית, מגיעה התוצרת בכל בוקר והיא מחולקת כבר באותו יום כשהדגש הוא על טריות ואיכות הירקות והפירות ישר מהשדה, שרשרת ההפצה נשלטת גם על ידי חברת עטרה באמצעות צי משאיות חדשות מבוקרות טמפרטורה, כדי שהכל יגיע אליכם ממש כאילו נקטף הרגע

איציק עטר, מנכ"ל "שוקיט", סיפר: "אני בן של חקלאי. גדלתי עם אבא שיום יום קם לעבוד את השדה. מגיל 10 ועד היום, כשהוא בן 74. ההבנה הזאת של עיבוד האדמה ושיווק התוצרת עיצבה את היחסים שלנו עם החקלאים, הם לא הספקים שלנו, הם השותפים שלנו. אנחנו מכירים את השפה שלהם ומבינים את הכאב בלגדל ירק במשך כמה חודשים בחוסר וודאות לגבי שיווקו.

איציק עטר, מנכ''ל שוקיט  (צילום: צחי קיבנשטיין)
איציק עטר, מנכ''ל שוקיט (צילום: צחי קיבנשטיין)

מהטעם הזה – כשאני מנהל היום את שוקיט, אני רואה מולי שני קהלי יעד – צרכנים וחקלאים. שניהם חשובים לי, ואני מוודא שהאינטרסים של שניהם מקבלים ביטוי, אם רק אחד נהנה, הפסדנו. מערכת היחסים שלנו עם מאות החקלאים מכל קצוות הארץ היא בעצם המפעל המייצר שלנו, ללא הקשר העמוק והמקצועי הזה, אין עסק. כמובן שהמשק של המשפחה מהווה אף הוא מקור יציב ואיכותי, אבא ואחי יוסי מגדלים סלק איכותי מאוד במשך כל השנה, לצד גידולי שדה נוספים כמו עלים ירוקים, ירקות שורש, ופירות קיץ".