הפתיחה: חלה בדבש של לחמים
קליעת חלות הפכה לטרנד לאומי, ובכל זאת יש מי שמעדיף לקנות קלה מעוצבת. אם כבר החלטתם לרכוש, זו של אורי שפט יפהפייה במיוחד: החלה העגולה מצופה בשומשום, פרג, קצח, פשתן, גרעיני חמנייה וגרעיני דלעת. במרכז החלה צלוחית חרס, ובתוכה מושם דבש (הנמכר יחד עם המארז). המראה החגיגי גונב את ההצגה, רק בבקשה לא לטבול דאבל דיפ (69 שקלים), להשיג במאפיית לחמים ברחבי הארץ.

כמו של סבתא: מתכון לעוגת דבש ותפוחים ללא גלוטן
בין בורקס ללזניה: מאפה פילו בולגרי במילוי גבינות

מאפיית לחמים, ראש השנה  (צילום: צילום- דניאל לילה, סטיילינג- אוריה גבע)
מאפיית לחמים, ראש השנה (צילום: צילום- דניאל לילה, סטיילינג- אוריה גבע)

הטוויסט: "לילות ביירות" של טאטי בייקרי
קינוח כזה לא מוצאים בכל מקום: ב”טאטי בייקרי” מציעים את הקינוח הלבנוני המסורתי המוגש בימים חגיגיים כמו סיום צום הרמדאן. זו לא עוגה, זה לא ממש מאפה, ובכל זאת זה מתוק ומענג, וכפי שאמר מישהו – “זה קינוח של מבוגרים”. שלוש שכבות יש בו: פודינג סולת, קצפת וניל ומעל מי זוהר, פיסטוקים ועלי ורדים. הלוואי שימכרו אותו בכל ימות השנה (132 שקלים לתבנית משפחתית), להשיג ב"טאטי בייקרי" וברשת אילנ’ס.

לילות ביירות טאטי בייקרי (צילום: יחצ)
לילות ביירות טאטי בייקרי (צילום: יחצ)

מנה ראשונה: דג של קשת טעמים
לא משנה אם אתם מעדיפים גפילטע פיש או דג מרוקאי חריף, ב”מאמוצ’קה”, מותג הבית הקולינרי של “קשת טעמים”, אפשר למצוא את שניהם, בטעמים נהדרים ובמחירים סופר־סבירים. טעמנו מהדג המרוקאי ולא מצאנו פערים גדולים בינו ובין הדגים שמכינות המאמות המרוקאיות – אדומים, טריים, פיקנטיים - כל מה שחסר הוא רק חלה כדי לנגב את הרוטב.

כ־140 סוגי מנות טריות מוצעות לחג, והמחירים כאמור לגמרי סבירים: גפילטע פיש - 89 שקלים לקילו, שוק אווז עם שזיפים שחורים - 159 שקלים לקילו, גולש הונגרי - 85 שקלים לקילו, פילה סול מצופה ובמילוי עשבי תיבול פיקנטי - 79 שקלים לקילו, צלי בקר ביין - 119 שקלים לקילו, ארטישוק ממולא בשר - 59 שקלים לקילו ועוד. להשיג בסניפי “קשת טעמים” ברחבי הארץ ובאתר.

דגים לחג  (צילום: Kate Volodarskaya)
דגים לחג (צילום: Kate Volodarskaya)


מנה עיקרית: סינטה של מרינדו

טעם מצוין במינימום טרחה – זו השורה התחתונה מבחינתנו, לאחר שניסינו את הסינטה הכרוכה בתערובת תבלינים של "מרינדו", שיצאה השנה בשיתוף פעולה עם השף רן שמואלי. לא צריך לעשות כמעט דבר – רק להניח מתחת לנתח המגיע מתובל נייר כסף, ומעליו נייר אפייה רטוב. את כל היתר עשתה "מרינדו", שמובילה לכם את הנתח הביתה כמעט מוכן (199 שקלים לק"ג, נתח המיועד לכעשרה סועדים). עוד בקולקציה: אסאדו דבש ותבלינים (109 שקלים) וקדירת טלה בשורשים וסילאן (139 שקלים), להשיג ברשת “מרינדו” ובאתר.

קוקלציית ראש השולחן של השף רן שמואלי למרינדו (צילום: אנטולי מיכאלו)
קוקלציית ראש השולחן של השף רן שמואלי למרינדו (צילום: אנטולי מיכאלו)


משהו בצד: גלידה ללא סוכר של אלדו
לא צריך סיבה לנשנש גלידה, והנה סיבות מדוע לבחור ב”אלדו”: הגלידות מיוצרות בסניפים מדי יום; אין בהן חומרים משמרים; והגלידות ללא סוכר שטעמנו חלומיות! אם כבר אוכלים כל כך הרבה בחג, אין צורך להעמיס עוד 300 קלוריות. אחוזי השומן של הגלידות ב”אלדו” נעים בין 6% ל־8% בגלידות הרגילות (כ־190 קלוריות ל־100 גרם), ו־0% שומן בגלידות הקלות (כ־90 קלוריות ל־100 גרם). 95 שקלים לקילו, להשיג בסניפים ובאתר.

אלדו לראש השנה  (צילום: נועה ווייסגור)
אלדו לראש השנה (צילום: נועה ווייסגור)


קינוח: "מיני עקיצת הדבורה" של מונייר
הפרופיטרול הצרפתי – הלוא הוא הפחזנית בשמו הפחות סקסי – ידע כבר אינספור טעמים, אבל ספק אם אי פעם הוכן עם דבש ורימונים. קייטרינג מונייר תמיד מצליח להפתיע עם יצירות קטנות ומוקפדות, שמושכות קריאות התפעלות מהאורחים. הטעמים, הריחות, המראה ובעיקר המחשבה מחוץ לקופסה – אף אחד לא נשאר אדיש.

השנה הוא יוצא גם עם קינוח אישי בשם "מיני עקיצת הדבורה" (15 יחידות במגש) - בריוש ממולא בשכבה עבה של קרם מסקרפונה וקרם וניל בסגנון טארט טרופזיאן. קיימת גם אופציה של עוגת "עקיצת הדבורה" - בשתי הוורסיות הביס ממלא את הפה בקשת של טעמים מסחררים (179 שקלים), להשיג באתר "מונייר".

מונייר בקינוח אישי  מיני עקיצת דבורה (צילום: אפיק גבאי)
מונייר בקינוח אישי מיני עקיצת דבורה (צילום: אפיק גבאי)

היום שאחרי: חלת תאנים ושוקולד של ג’ייקובס
כצפוי, גם השנה סביר להניח שתאכלו את שאריות האוכל של ערב החג גם ביומיים שאחרי. הנה פתרון מושלם לגיוון: עזבו את השאריות וקנו ממאפיית ג’ייקובס את חלת התאנים והשוקולד הלבן. לא תצטרכו למרוח עליה דבר – הבצק כל כך עדין, בעל מתיקות מעודנת, שפשוט כיף לבצוע אותה ביד ולנשנש אותה ככה. בלי נוטלה ובלי מטבוחה ובלי חריימה משלשום (24 שקלים), להשיג במאפיית ג’ייקובס בתל אביב וברמת השרון.


מאפיית ג'ייקובס (צילום: פרטי)
מאפיית ג'ייקובס (צילום: פרטי)