יוזמה מרגשת למען אנשים על הרצף האוטיסטי: 'קפה בקשת' של ארגון אלאור פתח את שעריו בגני תקווה עם מתחם מונגש שתוכנן במיוחד עבור אנשים על הרצף האוטיסטי היכולים להתארח במקום בחינם וללא עלות. בית הקפה הייחודי, המופעל על ידי מתנדבים, שואף לספק לא רק חוויה קולינרית אלא גם סביבה תומכת. מה שמייחד את 'קפה בקשת' הוא השימוש באפליקציה ייעודית המסייעת ללקוחות על הרצף האוטיסטי בביצוע הזמנות, ומבטיחה חווית הזמנה חלקה לכולם. המקום ישרת תחילה את 'בית טובה' של הארגון- לדיירים על הספקטרום האוטיסטי ולאחר מכן ייפתח לקהל הרחב.

'קפה בקשת' הוקם על ידי ארגון אלאור כשהמטרה היא לגרום לאנשים על הספקטרום האוטיסטי ליהנות מארוחה מבלי להרגיש חריגים או טרודים מהאתגרים התחושתיים והנפשיים המלווים אותם עם הכניסה לקפה בקשת, האורחים מתקבלים באווירה שלווה המעוצבת בקפידה כדי למזער עומס חושי. תאורה רכה, לוחות אקוסטיים וסידורי ישיבה מעוצבים במיוחד עוזרים ליצור אווירה מרגיעה. התפריט בקפה בקשת מתחשב לא פחות, ומציע מבחר מנות הנותנות מענה להעדפות תזונתיות שונות ולרגישויות חושיות.

הזמנה בקצב שלכם: האפליקציה החדשנית שמאפשרת לאנשים על הרצף האוטיסטי 

מה שמייחד את 'קפה בקשת' הוא השימוש בטכנולוגיה שנועדה לשפר את חווית ההזמנה לאנשים על הרצף האוטיסטי. בית הקפה פיתח אפליקציה ידידותית למשתמש, שתוכננה במיוחד כדי לסייע להם בזמן ההזמנה. האפליקציה מספקת תפריט בצורה חזותית ומותאמת של התפריט עם תמונות ותיאורים מפורטים. הלקוחות יכולים להתאים את ההזמנות שלהם בצורה שמותאמת להגבלות תזונתיות ולהעדפות חושיות. האפליקציה מאפשרת למשתמשים לקחת את הזמן כדי לבצע הזמנות, ומפחיתה את הלחץ לקבל החלטות מהירות. כאשר ההזמנה מוכנה, האפליקציה מודיעה ללקוחות על כך בהודעה SMS , תוך מניעת הצורך בהודעות קולניות או המתנה בתור.

'קפה בקשת' הוקם על ידי ארגון אלאור ומהווה אבן דרך משמעותית בקידום ההכלה וההבנה עבור אנשים על הספקטרום האוטיסטי. היוזמה לא רק מספקת מרחב מסביר פנים, אלא גם מגבירה את המודעות לגבי האתגרים הייחודיים של בוגרים על הרצף האוטיסטי ויכולתם לקדם חיים רגילים. ארגון אלאור מנהל בתים לילדים ובוגרים על רצף האוטיסטי, בליווי משרד הרווחה. הבתים בנויים ומאובזרים בסטנדרט הגבוה ביותר, תוך הקפדה על בטיחות והתאמה לצרכי הדיירים ואפיונם. לכל דייר מותאמת תוכנית פרטנית בשיתוף הדייר, הצוות ומשפחתו עם גמישות המאפיינת צרכים משתנים והעדפות אישיות.

מחברת אלאור נמסר: "בעולם שבו הטכנולוגיה מבודדת אותנו לעתים קרובות, הגישה החדשנית של 'קפה בקשת' מדגימה כיצד ניתן לרתום אותה לחיבור ולתמוך במי שהכי זקוק לה. זה לא רק בית קפה. זוהי עדות לשילוב אנשים על הספקטרום האוטיסטי עם אמפתיה הבנה והבנה שיש מקום לכולם ליד השולחן, ללא קשר לצרכים והאתגרים הייחודיים שלו".