בטקס הענקת הפרס הבינלאומי לשנת 2023 שהתקיים בלונדון לעיצוב מסעדות בבתי מלון שהתקיים בלונדון , הוענק הפרס למעצב סער צפריר וצוותו על עבודת העיצוב למסעדת לוטה השוכנת במלון גלי כנרת של רשת ישראל קנדה מלונות.

"המוזיקה לא מהווה קישוט": פרס יוקרתי יוענק למלחין התיאטרון יוסי בן-נון

ההישג המשמעותי הזה למעצב ישראלי מדגיש לא רק את המומחיות של סער צפריר והסטודיו שלו, אלא גם את התרומה המשמעותית לעולם עיצוב האירוח.

הנימוקים לקבלת הפרס היו בין היתר, על שילוב בעיצוב של מורשת אירוח אירופאית לצד מסורת ישראלי. מסעדת לוטה היא עדות לכך בה מודגש שילוב של יופי וההיסטוריה של מיקום המסעדה.

מסעדת לוטה  (צילום: עמית גירון)
מסעדת לוטה (צילום: עמית גירון)

מסעדת לוטה נקראת על שם המנהלת הראשונה של המלון – לוטה אייזנברג ועוצבה בהשראת שורשיה של לוטה ומהווה חגיגה של טעמים מפורסמים של ישראל: אורגני אך מעודן. העיצוב של המסעדה נעשה מחומרים טבעיים, בשילוב קשתות המושכות את העין, אריחי קרמיקה בצבע ירוק בהשראת עצי הזית באזור וחלונות גבוהים המשקיפים אל נוף הכנרת.

סער צפריר הבעלים של משרד SZ DESIGN באמסטרדם: " אני גאה לקבל את הפרס העולמי מ- Design et al, שכן העבודה על הפרויקט המרגש הזה הייתה זכות עבורי ועבור הצוות שלנו. אנו מקדישים מחשבה עמוקה בכל פרויקט שאנו לוקחים כדי ליצור חללים בלתי נשכחים המציעים חוויה ייחודית לכל אורח והכרה זו היא ההוכה לתשוקה ולעבודה הקשה שלנו. השיפוץ והעיצוב של המלון המיתולוגי, שהושק לראשונה כמלון יוקרתי על שפת הכינרת אי שם בשנת 1946, הושפע רבות מהמסורת רבת השנים של המקום. יש שני עמודי תווך לנרטיב שסביבו עיצבנו את המלון, הראשון הוא שרידים ארכיאולוגיים שנמצאו ממש בסביבתו, והשני – דמותה של לוֹטֵה איזנברג, המנהלת המיתולוגית של המלון משנות הארבעים והחמישים.  באותה תקופה כל המי ומי התארחו במלון, מספרים אפילו שפולה בן גוריון הייתה עומדת במטבח כדי לבשל לבן גוריון את האוכל שאהב. לוטה הייתה הדמות החיה מאחורי הכול, שהגיעה מאירופה והביאה איתה משם את האווירה וההקפדה לחוף ים כנרת. כל הסטייל שיצרנו הוא ערבוב בין הדמות שלה לבין הנושא של העתיקות, בתוספת של הרבה כבוד לנוף המדהים של המים".