זה הזמן להחזיר תודה. אמריקן אקספרס מארחת סדרה של ערבים מיוחדים, אשר יתקיימו במסעדות שהתגייסו לחזית המאמץ האזרחי, האכילו וסייעו לחיילים ומפונים. אשת הקולינריה אפרת אנזל תנחה את הארוחות, המבוססות על תוצרת חקלאות מקומית מדרום ועד צפון, אשר יפתחו במפגש שיח אינטימי עם השפים. נשמע משף יובל בן נריה, על היום בו פרצה המלחמה, בהחלטה של רגע, פשוט נכנס למטבח ואף הכשיר אותו מיד כדי לאפשר הכנסתו לבסיסים, שף שרון כהן ישתף כיצד, בהחלטה של רגע, גייס עובדים, ספקים ולקוחות וביחד הם התחילו לבשל.

שלשום התקיימה ארוחה במסעדת "אייבי" בניצוחם של שף אסף ויותם דוקטור ("האחים"), והשניים סיפרו על הקמת חמ״ל האוכל הגדול והמורכב בישראל, על אוכל כנחמה, על מאכלים שיוצרים הרגשה של בית וזיכרון, ועל משמעות הבישול בחייהם האישיים והמקצועיים.  

היום 27.11 תיערך ארוחה חגיגית ב"טאיזו" בניצוחו של שף יובל בן נריה וב-4.12 ב"שילה" של שף שרון כהן. מחיר הארוחה: 180 שקלים (במקום 220) לסועד, לארוחה בת 3 מנות וכוס יין מיקב מקומי.

השף יובל בן נריה (צילום: רמי זרנגר)
השף יובל בן נריה (צילום: רמי זרנגר)
השף שרון כהן (צילום: עופרית בן מנחם)
השף שרון כהן (צילום: עופרית בן מנחם)

פלטפורמת המשלוחים תן ביס החליטה לסייע ולתמוך במסעדות איתן היא עובדת ולעודד לקוחות לשוב ולבצע הזמנות על מנת לעזור למסעדות להתאושש, להתחזק ולחזור לעבודה. קמפיין "ביחד נפרגן" שם דגש על מסעדות עם סיפור יוצא דופן מהתקופה האחרונה. בין הסיפורים ישנן מסעדות שחוו אובדן אישי, מסעדות שהצוותים שלהם נרתמו לסייע למאמץ הלאומי, מסעדות שפתחו את מטבחיהן להכנת מנות לתרומה ועוד.

הפרגון הראשון יוקדש לסיפורו של יוסי פריאנטי ממסעדת "ישתבח" התל אביבית. פריאנטי הקים את "ישתבח" מתוך רצון להביא לאנשים אוכל טעים, כזה שעושה גם טוב בלב. לפני כחודש, הוא גוייס למילואים כדי להגן על המדינה בצפון הארץ ולכן נאלץ לעזוב את המסעדה שלו,  אולם המסעדה ממשיכה לפעול וחזרה לתפקד בעזרת הצוות המסור שלה. המנה המומלצת - חלה בשניצל של "ישתבח", שכבר זכתה בתואר השניצל חלה הכי טוב בעיר.

יוסי פריאנטי מסעדת ישתבח. גוייס חודש אחרי הפתיחה (צילום: באדיבות תן ביס)
יוסי פריאנטי מסעדת ישתבח. גוייס חודש אחרי הפתיחה (צילום: באדיבות תן ביס)

בנוסף, יעלה פירגון לסיפורה של חן שעיבי, בעלת מסעדת "אולדיס" בהוד השרון. חן נאלצה לעזוב את המסעדה שלה ולהגן על המדינה גם כן בגבול הצפוני. כך גם רוב עובדי המקום אשר גויסו בצווי 8. בינתיים, מי שמנהל במקומה את המסעדה הוא אחיה הקטן בן ה-17. רגע לפני שחן גויסה, היא הספיקה גם לתרום ארוחות חמות רבות כך שעכשיו זה הזמן המתאים לתמוך בה ולהחזיר לה אהבה. מנה (או יותר נכון מנות) מומלצת - תפריט הפנקייקים המשוגעים של אולדיס.

חן שעיבי - מסעדת אולדיס קונספט (צילום: באדיבות תן ביס)
חן שעיבי - מסעדת אולדיס קונספט (צילום: באדיבות תן ביס)

מני כהן, מנכ"ל אמריקן אקספרס: ״אנו גאים להוביל את פרויקט COMFORT ZONE with American Express שנולד מתוך רצון ומטרה להמשיך ולתמוך בעסקים, לחבק בחזרה את המסעדות והקולינריה הישראלית. יש לנו כחברה אחריות להמשיך ולהניע את הכלכלה ולדאוג שהמסעדות יוכלו להמשיך לפעול גם אחרי המכה הקשה שפקדה את כולנו. במיוחד בעת המורכבת הזו ועל מנת לשמור על שגרה ועשייה, נמשיך לנסות ולהעניק ללקוחותינו חוויות מותאמות לרגעים של הפוגה ונחמה״.