"אור ראשון", שיתקיים  ב-7,8 בדצמבר בשרונה מרקט בת"א, יארח קונדיטורים ויקבים מהצפון והדרום שפרנסתם ושגרת חייהם נפגעה בעקבות המלחמה. הקונדיטורים ימכרו את קינוחי הדגל שלהם, וביניהם קינוח באינטרפרטציה אישית לעוגת הביסקוויטים הישראלית - על בסיס פתיבר אסם. כמו כן היקבים ימכרו את יינות הדגל שלהם ויחד נדליק נרות ונפיץ אור. 

מנציחים את דביר קרפ ז"ל - מחווה לשוקולטייר והקונדיטור שנרצח ב-7 באוקטובר
במסגרת האירוע נערוך מחווה לשוקולטייר והקונדיטור דביר קרפ ז"ל, שנרצח ב-7 באוקטובר בביתו שברעים מול בת זוגו. דביר היה הבעלים של "שוקולד קפה" בעוטף, שהיה עוגן לקהילה. מיד לאחר השבת השחורה, שותפו וחברו הקרוב, אורי שטיינר, הרים הדסטארט לשיקום המקום האהוב ולתמיכה בבני משפחתו: אשתו רעות וילדיו. מלבד הפרלינים הנהדרים, שלושת מתכוני הדגל של דביר ב"שוקולד קפה" היו בראוניז, סופלה שוקולד ועוגיות תמרים. כמחווה לדביר ולבית הקפה שלו, תלמידי מגמת הקונדיטוריה של בית הספר "בישולים" ישחזרו את מתכוני הדגל של דביר, שהועברו לידיהם על ידי שותפו ומשפחתו. הקינוחים ימכרו בדוכן של "שוקולד קפה" במרקט. כל ההכנסות יועברו כתרומה לשיקום בית הקפה ולשימור המורשת של דביר.  

סדנאות כדורי שוקולד לילדים עם רות סירקיס
במהלך האירוע נקיים סדנאות משפחתיות להכנת כדורי שוקולד. את הסדנאות תלווה מחברת ספר בישול הילדים האהוב "ילדים מבשלים", רות סירקיס. כדורי השוקולד יעשו על פי המתכון האלמותי מהספר ובחסות פתיבר אסם. כמו כן, הקונדיטורים המשתתפים ב"אור ראשון" יכינו שלל קינוחים על בסיס ועם פתיבר, כמו למשל פתיבר בתוספת שוקולד - גרסת "חרבות ברזל" של השוקולטיירית אלה חרפק מהעוטף. 

סדנאות כדורי השוקולד יתקיימו ביום חמישי, ה-7.12, בשעות: 16:00, 17:00, 18:00 ו-19:00.

קונדיטורים, שוקולטיירים ואופים נוספים שמשתתפים ב"אור ראשון":
מותק סדנאות שוקולד: שוקולטרי שהוקם בקיבוץ גברעם שבעוטף על ידי השוקולטיירית אלה חרפק, בוגרת ה״קורדון בלו״ וחובבת שוקולד מושבעת. השוקולטרי מציע סדנאות יצירתיות, מארזי פרלינים ומארזי שוקולד ריאליסטי - מארזי מתנה מתוקים עם פריטים מחיי היומיום, שנראים ממש כמו הדבר האמיתי. המארזים עשויים משוקולד בלגי מובחר. כל מארז מיוצר בעבודת יד, בהשקעה ובאהבה רבה.

מטרלו: מטרלו היא מאפיית בוטיק קטנה ונערצת בקיבוץ עין זיוון שברמת הגולן. בשנים האחרונות הפכה מטרלו מוקד עלייה לרגל בזכות קרואסונים משובחים, אותם אופה מדי יום במקום הבעלים, עדי פרץ. עכשיו תוכלו לאכול אותם גם בתל אביב. עם תחילת המלחמה המקום נסגר למבקרים, אולם לאחרונה הוא נפתח, אך משרת בעיקר חיילים המוצבים באזור. 

דביר קרפ (צילום: שוקולד קפה)
דביר קרפ (צילום: שוקולד קפה)

טופלו: ורד באר, קונדיטורית בת קיבוץ גשר הזיו, ובן זוגה השף-קונדיטור מוראד בשארה, יליד תרשיחא, הכירו במטבח של מסעדת שף גלילית והחליטו יחד להגשים חלום ולפתוח בלב העיר העתיקה של תרשיחא מאפייה קסומה שכולה ללא גלוטן. תחת ידיהם אופים השניים לחמי מחמצת, קישים, פיצות, קינוחים מיוחדים ועוגיות. את כולם תוכלו לטעום ולרכוש באירוע.

לה שוקוליטה: מתחת לבית, במפעל קטן ומיוחד בפקיעין שבגליל, נמצאת ממלכת השוקולד המתוקה של משפחת מוהנא: בית קפה ושוקולד, אינטימי ויפהפה, המציע פרלינים, טראפלס, טבליות שוקולד בעבודת יד בטעמים מפתיעים כמו לואקר פיסטוק, רפאלו שקדים, פררו אגוזים - ופרלין הדגל של המקום: פרלין כנאפה.

לחם טנא: בבולונז'רי הגלילי המפורסם, שמסתתר בחורשה קסומה בגשר הזיו, אופה דוד אמזל לחמי מחמצת ולחמים מקמחי מורשת בעבודת יד, מאפים מתוקים בצד מלוחים וחלות מופלאות לשבת.  

בית המלבי: תינה חטיב, ילידת עכו, חלמה לארח אנשים ולשמח אותם. את הכנת המלבי למדה מסבתה וכיום היא מגשימה חלום במקום שפתחה ושיפצה במו ידיה. בית המלבי שהוקם ב-2018 בעכו העתיקה מציע מלבי לפי המסורת העכואית-טורקית בעבודת יד. מה-7 באוקטובר, פרוץ המלחמה, בית המלבי סגור. 

I love eat: בפטיסרי שלו באשדוד, הקונדיטור שמואל אביטיאן, שמוצאו במרסיי שבצרפת, מתקין מבחר קינוחי בוטיק עדינים ומרהיבים מהפטיסרי הצרפתי. 

יקבים ומזקקות שמשתתפים ב"אור ראשון":

מהצפון:
יקב לטם: יקב בוטיק אורגני שנפתח בשנת 2010 בקיבוץ לטם באזור משגב שבגליל. היקב מייצר יינות אורגניים מתוך תפיסה שצורת עבודה זו יוצרת יינות איכותיים יותר השומרים על בריאות הקרקע והטעמים הטבעיים שהטבע נותן ליין. העבודה האורגנית מביטה על הכרם כמערכת אקולוגית ארוכת טווח שכל חלק בא תורם לאיכות ואופי היין. היקב ממוקם בקצה הקיבוץ על צלע הר ומציע תצפית פנורמית לגליל התחתון ולכינרת.

כישור: יקב כישור הוקם בשנת 2010 בכפר כישורית שבגליל המערבי - כפר ובית לבוגרים עם צרכים מיוחדים. מסגרת החיים בכישורית מספקת לחברי כישורית אפשרויות תעסוקה, פעילות פנאי ענפה, מגורים, פיקוח, טיפול רפואי ושירות סיעודי. היקב והכרם הם אחד מענפי התעסוקה הרבים הפועלים בכישורית ועובדים בהם כ-10 מתוך 190 חברי כישורית. בקיץ 2007 ניטעו הכרמים הראשונים של יקב כישור. כיום, נטועים על פני 110 דונם, 11 זני ענבים. חברי כישורית שותפים לתהליך הפקת היין, טיפוח הכרמים ויצירת יינות כישור.

ג'וליה: יקב משפחתי שהוקם במעיליא שבגליל המערבי על ידי אב ובנו, ג’ורג’ וענאן עראף; הוא נקרא על שם אם המשפחה, ג’וליה. בני המשפחה נטעו יחד את הכרם הראשון בשנת 2009 באזור משופע עצי זית עתיקים וחורשות אלונים טבעיות. בכרם נטעו גפנים מזן “קברנה סוביניון” והוא גדל עד היום כגידול “בעל” (ללא השקיה למעט מי גשמים), לקבלת יינות חזקים ונוכחים יותר. מאוחר יותר ניטעו באזורים הגבוהים של מעיליא גם זני ויונייה, סירה וקברנה פרנק. יינות היקב מייצגים בצורה נהדרת את הטרואר הגלילי, חלקם קלילים ורעננים וחלקם מלאים כבדים ומורכבים. 

זוטא: בית מלאכה גלילי למוצרי מזווה ארטיזנליים, המייצר בין השאר תזקיקים ומשקאות אלכוהוליים מקומיים, כמו ג'ין הדרים, ג'ין סברס, ג'ין קלמנטינה, ערק לימונים, ערק תאנים, ערק תמרים, ורמוט דובדבנים, ורמוט פטל אדום ועוד. חומרי הגלם המהווים את הבסיס למוצרים של "זוטא", הממוקם בראש הנקרה, מתבססים על פירות וירקות שמגיעים ממגדלים מהצפון, תוך הקפדה על צמצום בזבוז מזון ועל ניצול מרבי של חומר הגלם. 

יקב דלתון: הכרמים של יקב דלתון, שחוגג 30 שנה של עשייה גלילית, נטועים במרום גליל והסביבה. היקב, שנוסד בשנת 1995 ע"י אלכס הרוני ואביו ממניעים ציוניים, במטרה להפריח את הגליל ולמנף את איכויות האזור, נחשב לאחד מהיקבים הכי נגישים, בזכות מגוון של יינות נהדרים, זוכי פרסים, החל מ-40 שקלים לבקבוק. בנוסף ליינות, מייצרים ביקב גם ורמוט וג'ין גליליים - שניהם מעשבים שנקטפו ע"י היינן מאזור הגליל בלבד. מאז תחילת המלחמה - ולאור קרבת היקב לגבול הצפוני, היקב הפך לשטח צבאי סגור.

יקב הרי גליל: יקב הרי גליל שוכן בקיבוץ יראון כ-800 מטרים מהגבול של ישראל עם לבנון. היקב אמנם סגור למבקרים בשל קרבתו לגבול, אך אנשי היקב עושים כל שביכולתם כדי להמשיך לטפל ביין, כך שיהיה לנו מה לשתות גם בשנים הבאות. על אף שקיבוץ יראון פונה, ליקב חשוב להמשיך ולספק את היין. באירוע יימכרו יינות מייצגים מהסדרות האהובות והמוכרות של היקב, בהם יינות מסדרת יראון, סדרת אור, סדרת אביב וסדרת סתיו.

מהדרום:
פינטו: היקב המשפחתי של דוד וטניה פינטו הוקם בשנת 2020 בנגב מתוך תשוקה ליין, ציונות וחזון לפתח את הנגב ואת ירוחם, העיר בה הוא ממוקם. בשיתוף עם כורמים מקומיים, נטעו ביקב כרם ענבים גדול בסמוך לעיר, ובו זני ענבים ים תיכוניים המותאמים לטרואר המדברי, מהם יוצר היינן המוערך יעקב אוריה יינות איכות. היקב, שחרט על דגלו את ערכי הקיימות, היה אמור להיחנך באוקטובר 23, עם מרכז מבקרים, שאמור אמור לשמש מוקד תיירותי לתרבות ויין במרחב הדרומי, אולם המלחמה קטעה את התכוניות לזמנים טובים יותר.
   
רמת נגב: יקב משפחתי שהוקם ב-1997 במושב קדש ברנע (ניצני סיני) שעל גבול מצרים ע"י נירה ואלון צדוק, ממקימי המושב ופתחת ניצנה. היקב מתמחה בייצור יינות מענבים הגדלים בהר הנגב וברמת הנגב - על אדמת לס ודיונות החול המדבריות - ומייצר למעלה מ -300,000 בקבוקים בשנה. זהו היקב המדברי הראשון בענף היין ומקימי היקב הינם מראשוני הכורמים במדבר. 

יקב אוריאל: יקב בוטיק שהוקם בשנת 2016 על ידי אורי אקיאן באזור העוטף. היקב, הממוקם בשדרות, מתמחה בייצור יינות ממסך [בלנד] אדומים, מענבים איכותיים הגדלים מחלקות רבות בארץ - החל מאזור כפר שמאי שבגליל העליון ועד אזור כרמי יוסף שבשפלה. 

יקב נצר: יקב נצר מכרם רתמים שייך למשפחת ארקין, שמטפחת על פני 50 דונם בנגב, על אדמה בתולית שלא עובדה מעולם, כרם ענבים, ממנו מייצרים כיום בני הזוג אביחי ותמר ארקין יין משובח, בעל ארומות ייחודיות ועשירות. השם "נצר" (גבעול שיוצא מהגזע ועל כן נותן המשכיות) מבטא את הרצון של בני הזוג להמשיך את המסורת המשפחתית, שהחלה בגידול כרמים בישראל לפני 135 שנה. תחילה נטעו תמר ואביחי ענבי רוסאן. בהמשך החליטו לשתול גם שרדונה ומשני אלה הם מייצרים בלנד לבן ומרגש עם 12 אחוז אלכוהול. 

יקב צוף: יקב צוף הוקם בערד בשנת 2010. שנתיים אחר כך הוחלט על לימוד והעמקה במחקר על יינות עתיקים והדרך הטבעית להכין יין. משנת 2014 היקב מייצר יינות (אדומים ולבנים) מכרמים אורגניים, בעשייה טבעית: תסיסה ספונטנית משמרי הבר והשרייה ארוכה על הקליפות, ללא תהליכים כימיים וללא חומרים כימיים. 

יקב מואה: יקב מואה נמצא במושב צופר, בלב הערבה. היינות מיוצרים ביקב בעבודת יד, מענבי מדבר הגדלים בכרמי מצפה רמון ונמזגים בין השאר במרכז המבקרים הממוקם במשק המשפחתי.

"אור ראשון", שרונה מרקט ת"א -
חמישי, 7.12: 12:00-22:00; שישי, 8.12: 10:00-15:00