שוקיבוץ, פסטיבל האוכל של תנועת הקיבוצים בחסות עיריית תל אביב, יתקיים ב-ט"ו בשבט (רביעי-שישי, 24-26 בינואר) בשרונה מרקט בתל אביב ויביא לעיר הגדולה שפע של דוכנים ויצרנים מקיבוצי ישראל, שרק שמעתם עליהם ותמיד רציתם לטעום והרבה מהם כרגע לא עובדים.  זהו פסטיבל כל-ישראלי שאוסף את תנובת האדמה והארץ, את עמל הידיים ואת יצירתם של אנשיה ונשיה, בדיוק בזמן לחגיגות הגדולות של ט"ו בשבט.  האירוע "הקיבוץ בעיר הגדולה" הוא חיבוק תל-אביבי במחווה לקיבוצים, לנשות ההתיישבות ולאנשי האדמה, למורשת הקיבוצית ותוצרתה.

יפה בלבן: מה חשבנו על הפיצות החדשות של פאפא ג'ונס?
ליין סדנאות האוכל החדש שלא תרצו לפספס

במקביל לשוק יהיו גם הרצאות בלעדיות לדיגיתל על הקיבוץ ומורשתו בברים תל-אביביים/ הומאז' נוסטלגי לחדר האוכל הקיבוצי במסעדת "האחים" והפנינג נטיעות שיחדש את האדמה באלפי צמחים חדשים. הנה כמה המלצות שאסור לכם לפספס בשוקיבוץ:

תנו לנו פחמימות! תושה בייקרי // קיבוץ אכזיב
אין אדם חובב פחמימות באשר הוא שלא מכיר את הקרואסונים השמנמנים של תושה בייקרי בקיבוץ אכזיב. המקום המקסים שהוא גם בית קפה שחף אברהם ותומר סויסה סגור כעת בשל הלחימה מגיע לתת לתל אביבים הזדמנות לביס מושחת וטעים במיוחד.

תושה בייקרי  (צילום: שניר גואטה)
תושה בייקרי (צילום: שניר גואטה)

תושה בייקרי (צילום: אורן אלפסי)
תושה בייקרי (צילום: אורן אלפסי)


בשוק הם ימכרו קרואסונים צבעוניים, מגוון של עוגות שמרים גדושות בכל טוב לצד עוגות  עם טעמים קלאסיים וגם עם תפוז ושוקולד צ'יפס או לימון ושמן זית, מגוון של עוגיות מתוקות ומלוחות כגון עוגיות פפריקה-פרמזן וזעתר-קשקבל ועוד פינוקים.

פוקאצ'ות של אהבה // מאפיית M&J קיבוץ גזר
השפיות ובנות הזוג, מזי חלבי וג'נה ריץ,  חוזרות לתל אביב עם הפוקאצ'ות המדהימות שלהן, המאפים המלוחים, הבריוש העשיר ותערובות התבלינים . אחרי שעבדו בדפי ועזבו לקיבוץ גזר, קופצו שתי השפיות לביקור בשוק קיבוץ עם מגוון מהיכולות הטעימות שלהן שמדברות ארץ ישראל ואדמה. בשוק תמצאו מגוון פוקאצות ובריושים עם קולורבי מהטאבון, תרד צרוב, גבינת שברה עיזים ותערובת דואה שהן עושות לבד, בריוש מיקס זיתים, בריוש שוקולד פקאן ועוד לצד שמני הזית שלהם ותערובות התבלינים שהן מרכיבות. 

זכרון מתוק ועצוב // לזיכרו של דביר קרפ מקיבוץ מגן
מותו של השוקולטייר דביר קרפ בבוקר השבת השחורה, יצר החלטה בליבם של משפחתו וחבריו, להנציח אותו בכל דרך ולהמשיך את החלום שלו. בשוק יוקם דוכן מיוחד של רוי שוקולד שייצר פרלינים בהשראת דביר, שיכנסו למארזים שיוצרו בדפוס בארי, ורווחי הפרויקט מועברים לתמיכה במשפחה ובעסק - עד לפתיחה המחודשת, במהרה.

מתוק שקוטפים מהעץ // נאות סמדר
מי לא מכיר את התמרים המופלאים של נאות סמדר שהפכו לסמל ומותג ארץ ישראלי מאז 1989. בשוק תוכלו גם להתפנק על התמרים המטורפים שלהם לצד פירות נוספים, גבינות , יוגורטים מהמחלבה שלהם, שמני זית ופירות מיובשים.

תהיו בירצינות מבשלת בירה // קיבוץ קטורה
כשהמבשלה נוסדה ב-2013, לא חשבו ניל חורגין וחבריו שהם יזכו להפיק 15 בירות שונות, יקצרו שלוש מדליות בתחרות בינלאומית, שלא לדבר על קהל מסור שהולך אחריהם עוד מהבירה.

בירצינות (צילום: יובל ראמוס)
בירצינות (צילום: יובל ראמוס)


הבירות של בירצינות עשויות ממרכיבים טבעיים בלבד, פירות עונתיים, מים, מאלט, כשות, שמרים, חילבה, תמרים כשהכל מגיע עם שמות משעשעים כגון  "קול מג'הול" חזקה ומעושנת, עם תמרים "פני התהום" כהה וקרמלית, "נאות משמש" חמצמצה ועם פרי אורגני, "פאזלח" טרופית ועוד.

מהדבש ועד הוויסקי // מכוורת איילת השחר, קיבוץ איילת השחר
מכוורת איילת השחר הוקמה בשנת 1921 על ידי מתיישבים ציוניים בגליל וכיום מנוהלת על ידי דור שלישי של דבוראים. בימי המלחמה גם הם נפגעו קשות והתוצרת המדהימה שלהם תגיע לשוק עם מגוון הדבשים שלהם כגון בנדר, ליצ'י, פרחי אביב ושיזף, הקוסמטיקה הטבעית שהם מייצרים ואפילו עם משקאות אלכוהולים שהם עושים כגון תמד וויסקי.

דבש ארז (צילום: לירון יונגרמן)
דבש ארז (צילום: לירון יונגרמן)

דבש איילת השחר (צילום: אלעד יעקוב)
דבש איילת השחר (צילום: אלעד יעקוב)

NACCA - סבונים טבעיים (צילום: ענבל קים נהיר)
NACCA - סבונים טבעיים (צילום: ענבל קים נהיר)

 מלבד אלו יהיו עוד שפע של יצרנים מיוחדים וביניהם:

· דבש מקיבוץ ארז גבול עזה

· הסוקולנטים של הדס שפונתה מהבית מקיבוץ ארז, למצפה רמון;

· שמן הזית המקומי של מגל

· מאפיית ג'ילברט מנען יפרגנו במאפים

· מקיבוץ תל יצחק יגיעו ערכות שתילה חגיגיות של "טבע מופלא" בדיוק בזמן לט"ו בשבט

· מדריך הטיולים הקיבוציים של עמק השווה מעמק חפר- גבינות, יינות, בירות ומאפים שיש לקיבוצי העמק להציע

· הרבה חוחובה מחצרים

· תבלינים מחולתה

· יין בר קיימא של יקב הרי גליל מקיבוץ יראון

- מזקקת יוליוס שיגישו דרינקים במידל בר במרקט

· קוסמטיקה אורגנית של מורן להחליף לארומתרפיה וקוסמטיקה טבעית של מורן

· ג'ין הצמחים הארץ ישראלי של מזקקת זוהרה ובירות מבשלת עלמה מניר דוד

· הקפה של בית הקלייה יוניקו ביגור שדואג ללוחמים על גבול הצפון

· היינות של יקב רמות מנשה

· סבונים בעבודת יד של נאקה ממרחביה,

· מכוורת איילת השחר עם מגוון דבשים, תמד, וויסקי דבש ועוד

· הבירות מבשלת בירליך מקיבוץ מנרה

הטבות למחזיקי דיגיתל בהרשמה מראש, רביעי-שישי (24-26 בינואר) בשרונה מרקט בתל אביב