המלחמה תפסה את יהונתן שטיין, בן 26 מהוד השרון, בשיא התנופה. “בדיוק סיימתי השקעה כספית גדולה במטבח חדש וגדול, שבו אעשה את כל ההכנות לאירועים”, הוא משחזר. “שבועיים לפני שהייתי אמור לעבור אליו פרצה המלחמה. העסק שלי נסגר לחלוטין לכל אורך המילואים שלי".

ביום הבחירות המוניציפאליות הישראלים בחרו ב״שייק שאק״
קפה גן סיפור הרצליה והדונר הכי טוב שתטעמו | ביקורת מסעדות

יהונתן שטיין איש הפיצה  (צילום: אלבום פרטי)
יהונתן שטיין איש הפיצה (צילום: אלבום פרטי)

העסק כולו בנוי עליי ובעצם לא יכול לעבוד בלעדיי. חלק מהעובדים שלי גויסו גם הם בצו חירום. העסק היה בשנה של גדילה וצמיחה שנעצרה לצערי, אבל אמרתי מהיום הראשון במילואים שאני מאמין בלב שלם שכל מה שאני נותן כאן יחזור אליי בעתיד פי עשרה. זה תמיד חיזק אותי ברגעים שהיה בהם יותר קשה”.

שטיין, המוגדר כ”איש הפיצה” שמכין אירועים סביב המאפה העגול, גויס למילואים בצנחנים, שם שירת גם בסדיר: “אחד הקשיים הכי גדולים הוא חוסר הוודאות בצבא ושאין שום דרך לדעת מה יקרה בעוד דקה. השיטה הכי טובה להתמודד עם זה היא פשוט לזרום. לוותר מראש על הוודאות ולהתמסר לשרירותיות של הדברים. אצלנו בפלוגה קוראים לזה להיות גמיש. ואכן, הגמישות שלנו מובילה אותנו כבר תקופה, כאחת החטיבות שמגויסות הכי הרבה ימים רצוף, כאמור עדיין בצו 8 פעיל”.

מה עברת בעזה?
“הלחימה ארוכה וקשה, בעיקר מנטלית. ההתחלה הייתה קשה, אבל ברגע ששחררתי את הראש מכל העולם בחוץ והתרכזתי רק במה שקורה כרגע איפה שאני נמצא, זה נהיה נסבל. יש גם אירועים קשים, אבל רוב הזמן מצחיק, בטח כשאתה מוקף בחברים טובים. הופתעתי מכמה הגוף והראש יודעים לעשות סוויץ’ למצב מלחמה. שינה לא סדירה, אם בכלל, אוכל לא מזין, משקלים כבדים וצורך להיות ערני ודרוך אמורים להיות נטל כבד לגוף, אבל מסתבר שזה עובד. כולם עבדו ותפקדו כמו שצריך, בשמחה ובחיוך ובאמונה שאנחנו כאן במשימה הכי צודקת בעולם”.

ומה עכשיו?
“עכשיו נראה שהשחרור שלי מתקרב וזה הזמן לחזור חזרה לעניינים. אני עושה את זה לאט, כי אני גם צריך קצת חופש לעצמי לעבד ולעכל כל מה שקרה. גם לחזור לשגרת החיים זה אתגר לא פשוט, אחרי סדר היום ההזוי שהייתי בו במשך ארבעה חודשים”.

שטיין מאורס כבר כמה חודשים, אבל “בגלל המלחמה לא יצא לנו לתכנן את החתונה עדיין. מאמין שזה יקרה השנה”.

ספר קצת על העסק.
“אני מתעסק בכל מה שקשור ישירות ובעקיפין לפיצה. העיסוק העיקרי שלי הוא קייטרינג פיצות לאירועים, אני עושה את זה כבר קרוב לארבע שנים. אני והצוות שלי מגיעים כמעט לכל מקום בארץ עם הטאבונים שלנו ואופים במקום פיצות ודברים נוספים מהטאבון. זה יכול להיות ימי הולדת, ערבי צוות, אירועי חברה וגם חתונות. אין אירוע שלא מתאימה בו פיצה טובה. בשנת 2022 לקחתי הפסקה מהעסק ונסעתי לעבודה וללימודים באיטליה.

הייתי שם מספר חודשים, שבהם טיילתי כמעט בכל מחוז באיטליה, טעמתי, אכלתי, שתיתי, לקחתי קורסים, למדתי מאנשים פשוטים ומשפים כאחד, ובגדול פשוט נתתי לאיטליה להיספג בתוכי. בחלק השני של הטיול מצאתי את עצמי בקלבריה, בדרום הכי דרומי של איטליה. הגעתי לשם לעבודה והתמחות אצל מאסטרו בשם וינצ’נזו פוטיה ולאט־לאט השתלבתי בצוות של הפיצרייה, עד שממש לקחתי חלק מלא בכל סרוויס.

“חזרתי לארץ ביוני 2022 ומשם העסק המריא לגבהים חדשים. במקביל להצלחת הקייטרינג, אספתי את כל הידע שצברתי ובניתי סדנה לאופה הפיצות המתחיל. כבר מעל לשנה שאני מארח אצלי עשרה אנשים בכל פעם לסדנה עשירה, מלמדת וטעימה שבסופה המשתתפים מקבלים את כל הכלים לאפיית פיצה בטאבון הביתי. המון אנשים קנו טאבונים לאחרונה ואני עושה להם סדר, החל מבחירת הקמח בסופר ועד איך לחתוך את הפיצה. הסדנאות הן אחת ההנאות הכי גדולות שלי, זה כיף ללמד ולחלוק ידע עם אנשים שאוהבים פיצות.

“לצד כל זה אני גם מייעץ ומלווה בתי עסק כמו ברים ובתי קפה שרוצים להוסיף פיצה לתפריט שלהם. אנחנו בונים תפריט פיצות, אני ממליץ על ציוד מקצועי, מלווה את הצוות בהכשרה ויחד בונים פיצה מעולה למקום. כמובן שכל זה לא היה קורה ללא הרשתות החברתיות. ב־2022 התחלתי גם ליצור תוכן ולשתף מתכונים בעיקר לפיצות, מה שהביא לקהל שהלך וגדל, וממנו צמחו גם אפשרויות עסקיות חדשות וזה חלק מאוד מרכזי בעסק שלי. אני משקיע בתוכן הרבה שעות שבועיות, לעתים גם על חשבון עבודה אחרת.

“ב־2023 העסק גדל מאוד, גייסתי עובדים ועלו גודל האירועים שיכולנו לקחת, מגוון האוכל וכמובן הציוד. החלק הפחות גרוע היה שלפחות הספקתי לעבוד בכל הקיץ ובתקופת החגים, כך שהמלחמה תפסה את החורף שהוא באופן טבעי תקופה חלשה יותר. עכשיו כשאני משתחרר, יש לי שוב הזדמנות להגיע מוכן לעונה החזקה, יחד עם מטבח חדש מהניילונים”. 

לפרטים: “איש הפיצה", 3396863 - 052

תנו אצבע

בואו ניתן יד למילואימניקים שעזבו הכל ותרמו למדינה, והעסק שלהם נפגע. חנוך דאום, שזיהה ראשון את הבעיה, משתמש בכוחו ברשתות החברתיות ומקדם ללא הרף עסקים של חיילי מילואים.

כעת החליטו באפליקציית המשלוחים “משלוחה” להירתם לפעילות המבורכת של דאום והקימו את פורטל My Table עבור אותם חיילי מילואים בעלי העסקים בתחום המזון. האתר כולל כרגע 200 מסעדות מרחבי הארץ, כולן בבעלות מילואימניקים. הזמנה מהאתר היא למעשה הדרך לפרגן בחזרה לאלו ששומרים ומגינים עלינו בימים אלו. פרטים באפליקציית משלוחה.

מבחן טעימה

הכירו את “בלאק אייריש” בטעמים מופלאים: בלאק אייריש אורגינל (ליקר המשלב אייריש קרים דקדנטי עם וויסקי אירי מיושן בבלנד ייחודי עם ניחוחות וטעמים של קפה קלוי טרי, שוקולד חלב ותבלינים חמים), בלאק אייריש שוקולד בלגי לבן ובלאק אייריש קרמל מלוח. הם לא מיועדים רק לשתייה, ניתן גם למזוג אותם על גלידה או להוסיף למילקשייק.

בלאק אייריש  (צילום: יחצ)
בלאק אייריש (צילום: יחצ)

מאחורי הליקרים נמצאת חברת “צור עולם של יין”, המייבאת יינות ומשקאות אלכוהוליים כשרים מובחרים מרחבי העולם, בין היתר מהמדינות צרפת, קליפורניה, איטליה, ספרד, פורטוגל, ארגנטינה וניו זילנד. הליקרים חלביים, מכילים 17% אלכוהול, ועומדים תחת כשרות הרבנות הראשית לישראל חלבי־חלב נוכרי־UD. 115 שקלים, להשיג בחנויות המובחרות תנו אצבע.

בואו ניתן יד למילואימניקים שעזבו הכל ותרמו למדינה, והעסק שלהם נפגע. חנוך דאום, שזיהה ראשון את הבעיה, משתמש בכוחו ברשתות החברתיות ומקדם ללא הרף עסקים של חיילי מילואים.

כעת החליטו באפליקציית המשלוחים “משלוחה” להירתם לפעילות המבורכת של דאום והקימו את פורטל My Table עבור אותם חיילי מילואים בעלי העסקים בתחום המזון. האתר כולל כרגע 200 מסעדות מרחבי הארץ, כולן בבעלות מילואימניקים. הזמנה מהאתר היא למעשה הדרך לפרגן בחזרה לאלו ששומרים ומגינים עלינו בימים אלו. פרטים באפליקציית משלוחה.