תאגיד הענק העולמי "יוניליוור" הודיע כי הוא צפוי לוותר על בעלותו על מותג הגלידה המוכר "בן אנד ג'ריס". ענקית המזון שמונה בסך הכל כ-400 מותגים הוסיפה כי החלטה דומה התקבלה גם לגבי מותגי גלידה נוספים, שנחשבים לפחות מוכרים. 

שנה רביעית ברציפות: ההישג הבינלאומי הנכסף של אסף גרניט
יש לו ביצים: לאחר צו הסגירה - בעלי "לחם חביתה" בתגובה ראשונה
משלוח מנות כבר הכנתם? קבלו כמה רעיונות שווים

מטעם "יוניליוור" נמסר כי הסיבה לויתור על "בן אנד ג'ריס, היא "אסטרטגיית צמיחה ליצירת עסק רזה יותר". עם זאת, רבים מאמינים כי מה שהוביל לכך הוא המחלוקת הפוליטית ארוכת השנים בין שני הצדדים. לאורך בשנים, מותג הגלידה הנפוץ הביע דעות פוליטיות, חלקן קיצוניות שמזוהות עם השמאל בארצות הברית. 

לפני כשנתיים וחצי, התעוררה סערה לאחר שבחברת בן אנד ג'ריס התקבלה ההחלטה למכור את מוצריה "בשטחים הפלסטינים הכבושים". כבר אז, מנכ"ל יוניליוור העולמית אלן ז'ופ, התנער מעמדה של ענקית הגלידה בסוגיה. בחברת הבת הישראלית מיהרו להבהיר כי הם אינם קשורים להחלטה זו, וימשיכו למכור את מוצרי הגלידה בהתנחלויות. 

"אם יש מסר אחד שאני רוצה להדגיש הוא שיונילויוור נותרה מחויבות לחלוטין לעסק שלנו בישראל. ביצענו השקעות משמעותיות במדינה בעשור האחרון, בהן בתחום היזמות ובתוכניות החברתיות", אמר במהלך שיחה שקיים עם משקיעים. עוד הוסיף כי "ההחלטה הזו התקבלה על ידי בן אנד ג'ריס והדירקטוריון העצמאי שלה, ואנחנו מכירים בחשיבות ההסכם הזה".