בתקשורת הגרמנית בחרו לאחרונה לעסוק בהחלטת תאגיד הענק העולמי "יוניליוור", לוותר על בעלותו על מותג הגלידה בן אנד ג'ריס. החלטה שהגיעה לאחר מחלוקות פוליטיות קשות בין הצדדים, על רקע המתקפות החוזרות ונשנות של מותג הגלידה על ישראל במהלך השנים האחרונות.

יש לו ביצים: לאחר צו הסגירה - בעלי "לחם חביתה" בתגובה ראשונה
על אף ההבטחות והציפיות: הרשת העולמית שקרסה בישראל ותיסגר | דיווח
לאחר 25 שנה: בית הקפה המיתולוגי נסגר ולא מהסיבות הנכונות

"לא ברור כיצד רוכש פוטנציאלי כזה או אחר יתייחס לנושא הפוליטי בהקשר של המותג", אומר אשיש סינהא, המשמש כמנהל תיקי ההשקעות של "יוניליוור". עוד טען כי החלטת ההיפרדות של התאגיד יכולה להביא לפיתרון ב"אפיזודות היסטוריות" הקשורות למחלוקות בין הצדדים, ואף תרסן את מותג הגלידה המוכר. 

רק בחודש דצמבר האחרון, פנתה יו"ר "בן אנד ג'ריס" אנורדה מיטאל, לארה"ב בדרישה להפסיק לחמש את ישראל. כמו כן, היא אף האשימה את ישראל בביצוע "רצח עם". בתגובה, החליט מרכז שמעון ויזנטל לשימור זיכרון השואה לצאת בגינוי נגד המותג. 

כאמור, ב"יוניליוור" הודיעו לאחרונה כי הם צפויים לוותר על הבעלות על המותג "בן אנד ג'ריס". מטעם "יוניליוור" נמסר כי הסיבה לויתור על "בן אנד ג'ריס, היא "אסטרטגיית צמיחה ליצירת עסק רזה יותר". עם זאת, רבים מאמינים כי מה שהוביל לכך הוא המחלוקת הפוליטית ארוכת השנים בין שני הצדדים. לאורך בשנים, מותג הגלידה הנפוץ הביע דעות פוליטיות, חלקן קיצוניות שמזוהות עם השמאל בארצות הברית.