מי מאיתנו לא מכיר וגדל על "שוקולד פרה"? השוקולד הוותיק שהושק לראשונה כבר אי שם בשנת 1934, הפך במהלך השנים לאחד האהובים ביותר על הישראלים, ובמיוחד על הילדים. איך הכל התחיל, איזה גלגולים הוא עבר במהלך השנים ומה לא ידעתם עליו? עשינו לכם סדר. 

"תרסן אותה": האם המכה שספגה בן אנד ג'ריס תשנה את גישתה כלפי ישראל?
לאחר שנסגר בעקבות איומי עבריינים: בעלי לחם חביתה במסר ברור לגבי עתידו

רבים לא יודעים זאת, אך עם תחילתו, מותג השוקולד כלל לא נשא את השם המוכר. בשנת 1934, הושק המוצר בשם "שמנונית". בשנות ה-30, אוכל עשיר בשומן נחשב כאיכותי ולכן המוצר נקרא כך על מנת להבליט את יתרונו. 

מקור השם הנוכחי נובע מאיור הפרה שהופיע על גבי חבילות השוקולד עם תחילת הפצתן, וזאת על מנת לקשר בין חלב לשוקולד איכותי וטעים. עוד בתקופה שנקרא "שמנונית", רבים כינו את המוצר בשמו הנוכחי והמוכר, זאת בעקבות איור הפרה שכאמור הופיעה עליו מאז תחילת הדרך.

שוקולד פרה בגרסתו הראשונה (צילום: יח''צ שטראוס)
שוקולד פרה בגרסתו הראשונה (צילום: יח''צ שטראוס)
  

בשנת 1992, החלו להופיע טעמים נוספים למוצר, עם הצטרפותם של הפצפוצים ושברי האגוזים. בשנת 1997, ייצור השוקולד הועתק מרמת-גן לנצרת, והתבנית ההיסטורית (שכללה טבלה של קוביות שוקולד קטנות) שונתה ל-20 קוביות קטנות ומלבן עם פרה גדולה במרכז. 

תשדיר זכור במיוחד של "שוקולד פרה" שודר במהלך שנת 2006. בתשדיר, נראה ישראלי במהלך טיול בהודו, כשלפתע הפרה מדברת אליו, זאת על רקע התלהבות המקומיים מהמוצר שלא היה להם מוכר עד אז. 

מותג שוקולד החלב הקלאסי התרחב עם השנים לטעמים רבים נוספים. הוא כולל היום בין היתר את הטעמים מריר מעולה, חלב אוורירי, חלב עם סוכריות קופצות, חלב במילוי קרם חלב ושוקולד מריר עם שברי אגוזי לוז.