קשה למצוא שיפודייה ראויה ללא תמונות של סלבריטאי ארצנו, שבאו ואכלו ובלסו והתענגו על מעדני המקום – מי תמורת כסף ומי בתמורה לתמונה מביכה עם הבעלים. ב"שיפודי האווז" באשקלון הגדילו לעשות, תרתי משמע: הם עיצבו והפכו את התמונות לכדי יצירת אמנות ענקית הנפרשת מקצה קיר אחד למשנהו. וכך, לצד שרית חדד, מאיה בוסקילה, אבי נמני, אוהד חמו, מיקי גבע ואבשלום קור, יש גם תמונה של עבריין המין משה איבגי – ודווקא תחתיו הושבנו. בצר להם, לא ניתן להפריד את התמונה מהאחרות, הן כולן עשויות מקשה אחת, ועלינו נגזר להסתכל לו בלבן של העיניים ולקוות שהאוכל ירד לנו בגרון.

גם בעוגות וגם בבצק: מתכוני הקוקוס שישפרו לכם את החוויה

נסענו בכלל לאופקים, אלא שהרעב תקף אותנו ועצרנו בצד הדרך. למזלנו, נפלנו טוב: "שיפודי האווז" התבררה כאופציה מפנקת וראויה. נכנסנו עם פרצוף קלבסה, יצאנו עם כנפיים. אין כאן הפתעות מרעישות - יש כאן בעיקר אוכל טרי לצד שירות חביב ומהיר - פרמטר שלרוב מזכה את המסעדות בצל"ש המדור.

מגוון מרשים של סלטים מוגש על חשבון הבית, ללא כל תשלום לכל מי שמזמין מנה עיקרית (40 שקלים למי שלא). לצד הקלישאות של הסלק הסגול והכרוב הסגול, מצאנו סלט שמאגד כבד קצוץ, קישוא וחציל, והוא ממכר עד כדי כך שהתגברנו על הבושה וביקשנו ריפיל שלוש פעמים; גם סלט הגזר החריף־מתוק־חמוץ מצוין; טעמנו גם את אחת המטבוחות המשובחות שפגשנו; ואפילו הטחינה הייתה מפוצצת בפטרוזיליה עסיסית משמחת. בחרנו בדיל זוגי, לכן קיבלנו גם חומוס־טחינה לא רעים (אבל יש טובים הרבה יותר), סלט ירקות טרי ומתובל בעדינות וצ'יפס קריספי מבחוץ ורך מבפנים. בול בפוני.

שיפודי העווז 2 (צילום: אלון צרפתי)
שיפודי העווז 2 (צילום: אלון צרפתי)

239 שקלים עלה לנו דיל זוגי במסגרת ארוחה עסקית - לא זול, אבל לפחות הוא כולל שתייה ממותקת (חבל שלא כולל גם זירו), ריפיל לא מוגבל, לאפות וכמובן מנה עיקרית: ארבעה שיפודים (כאן קוראים להם "חרבות") לבחירתכם - פרגיות, כבד, לבבות, קבב טלה, כנפיים או נקניקיות חריפות. אלו הגיעו במהירות האור - עוד לא נהנינו מספיק מהסלטים, וכבר הוגשה המנה העיקרית. מתברר שמהירות יכולה להיות גם בעוכרי המסעדה, והצל"ש הוחזר לתיק. התנחמנו באיכות הטובה של הבשרים.

ויש גם שירות, וכמו הרבה דברים באשקלון, גם כאן הוא מוענק באהבה. "אהלן אחים שלי", פתח המלצר את דבריו כשפגש בנו לראשונה. לדעתנו, הוא בן 17, צעיר מאוד; אנחנו בעשור השישי לחיינו. "אחים"? אולי הורים, אם לא כבר סבים, אבל נזרום. "אני כאן כדי לתת לכם כל מה שתרצו, תרגישו חופשיים, עליי". איזה נשמה, באמת, אין כאלה בתל אביב.

כשהודענו לו שאחד מאיתנו עם חוסר ב־G6PD, הוא שאל מה זה. "מדובר ברגישות לפול", הסברנו. אמר שהוא הולך לברר, וחזר עם תשובה: "אין אצלנו פול, אבל אני לא לוקח אחריות". טוב, גם דברים כאלה אין בתל אביב. הארוחה הייתה טובה מאוד, יצאנו משם כפי שאמורים לצאת משיפודיות: שבעים עד כדי להתפקע, ועם הבטחה לעצמנו - ממחר דיאטה.  "שיפודי האווז", פאוור סנטר, אשקלון, 08-675-0184 (כשר).

שתהיי לי הסכין
כמעט לא תמצאו בית בישראל שאין בו מכשיר נינג’ה אחד לפחות. ביבואנית שריג מספרים שלמעלה ממיליון מכשירי בישול שונים נמכרו בארץ, וכעת הנה סיבה טובה להתהדר במוצר חדש: 25% הנחה על כל הסירים, המחבתות והסכינים לקראת הפסח. אנחנו שמנו עין על סט הסכינים Ninja Foodi StaySharp היפהפה - קולקציית 16 סכינים מקצועיות יחד עם משחיז (קיימות גם ורסיות מוקטנות וזולות יותר), עשויות מפלדת אל־חלד גרמנית עם להבים מחושלים איכותיים, עמידות בפני חלודה וחזקות לכל משימות המטבח. מתנה נפלאה לכם או למארחים. מחיר אחרי הנחה: 1,343־337 שקלים (בהתאם למספר הסכינים), להשיג באתר שריג (עד 22 באפריל).

סט סכיני נינג'ה (צילום: יח''צ)
סט סכיני נינג'ה (צילום: יח''צ)

מפרגנים ללוחמים
אחרי 115 ימים במילואים בעזה, אוריאן לוי, בן 24 מראשון לציון, חוזר הביתה במטרה לשקם את העסק הצעיר שלו, ואתם מוזמנים לתת לו יד לפני החג. לוי הוא בוגר גדוד 13 של גולני, שספג את האבידות הרבות ביותר כבר באותה שבת ארורה. "למרות זאת, נכנסנו לעזה וקיבלנו את המשימות הכי מטורפות", הוא משחזר. "במהלך התמרון איבדנו לוחמים ומפקדים נוספים, זכותם שמרה עלינו".

הפירות של אוריאן (צילום: פרטי)
הפירות של אוריאן (צילום: פרטי)

לוי, עם יד של אמן, מצליח לחתוך פירות "כמו בתאילנד": עם הרבה מעוף ויצירתיות, בעדינות ובקפדנות. התוצאה: מגשים אסתטיים במיוחד, שמתאימים הן לאירועים והן לאנשים פרטיים. באופן אישי, תמיד אעדיף לקבל מגש פירות מאשר זר פרחים או בונבוניירות. זה תמיד טעים יותר, בריא יותר ופוטוגני הרבה יותר. יש משלוחים לכל אזור המרכז, והמחירים לגמרי בגובה העיניים. להזמנות: "הפירות של אוריאן", 052-6655286.