בחצי השנה האחרונה, בתי עסק רבים בדרום ובצפון הארץ נפגעו כתוצאה מהלחימה הקשה שפקדה אותנו. למרות הכל, לא מעט מאזרחי ישראל ממהרים לפרגן גם לחקלאים וגם לבעלי העסקים שספגו את הפגיעה הקשה ביותר.

נסעתי עד לאשדוד למסעדה הגיאורגית "פטרה", שממוקמת על הקו הראשון לים בחוף הקשתות. נכון, המצב בארץ לא מזהיר ונסיעה דרומה היא לא הרעיון הכי טוב כרגע אבל אם אתם שוקלים לפרגן לבית עסק כלשהו ולצאת שבעים, ובמיוחד אם אתם חובבי מאפים מהמטבח הגיאורגי, נראה שמצאתי את המקום הנכון. 

סלט פטרה (צילום: גיל אבירם)
סלט פטרה (צילום: גיל אבירם)

מיד כשהגעתי הבחנתי בסימו בן חובל, הבעלים, עומד לצד המלצרים בפס המטבח הפתוח, מגיש מנות ואף עוזר להם בפינוי שולחנות - מה שיוצר מיד את הרושם שהגעתם למקום צנוע ועממי. ברקע מוזיקה גאורגית והריח - ריח ים.

פתחתי עם המנה הראשונה ארטישוק קרצ'ופי (78 ש"ח) - פלחי ארטישוק כבושים מוקפצים בשמנת צ'ילי, חמאה, פרמזן וכוסברה. המנה טעימה אבל הארטישוק שחה בשמנת. הייתי מעדיפה זילוף אלא אם אתם אוהבים שמנת, אז אולי הייתי מנסה ראשונות אחרות.

מיד לאחר מכן החלטתי לטעום את מנת הדגל הגרוזינית - והיא כמובן אצ'רולי חצ'פורי (60 ש"ח) - מאפה גדול ומפנק ממולא בתערובת גבינות עם ביצת עין מעל, נאפה בתנור אבן ומוגש בליווי חמאה. אם מתחשק לכם לדעת איך באמת אוכלים חצ'פורי, תבקשו מהמלצר שיערבב לכם אותו. שימו לב - המאפה טעים מאוד, מתאים ליותר מאדם אחד ובהחלט משביע.

חצ'פורי של פטרה (צילום: מאיר בלוקה)
חצ'פורי של פטרה (צילום: מאיר בלוקה)

לצד המאפה הזמנתי גם סלט פטרה (78 ש"ח) - עגבניות שרי ומגי, מיני מלפפון, צנונית, ארטישוק, בזיליקום, בצל סגול ועלי רוקט ברוטב בלסמי, שמן זית ולימון וגבינת בורטה מעל. כמי שיכולה לחיות על עגבניות שרי ובלסמי, הסלט נגע בדיוק לטעמי. גם הסלט גדול יחסית וניתן לחלוק אותו עם אדם נוסף (או שניים).

היה מאוד חשוב לי לנסות מנות שהן לא רק מהמטבח הגאורגי אבל מי יכול לוותר על חינקלי? אז הזמנתי חינקלי בשרי (68 ש"ח) - חמישה כיסוני בצק ממולאים בשר בקר מבושל במים לצד מטבל עגבניות מסורתי. עזבו אתכם מסכין ומזלג. רק לאחוז את החינקלי מהפיטם, לתת ביס קטן (זהירות - חם!) מלמטה ולשתות את המרק שבתוכו. אחר כך תרשו לעצמכם לאכול את הקציצונת שבפנים עם המזלג. המנה הזו שמשאירה טעם לעוד.

חינקלי בשרי, פטרה (צילום: גיל אבירם)
חינקלי בשרי, פטרה (צילום: גיל אבירם)

אבל די עם האוכל, ועכשיו לקינוחים שהתלבטתי מאוד איזה מהם להזמין מתוך המבחר. בחרתי פונצ'יק - סופגנייה גאורגית במילוי פטיסייר (במקור היא מגיעה במילוי קרם חלב מבושל), לי זה היה קצת כבד כי המילוי בהחלט עשיר אבל מתאים לאוהבי הבצק המטוגן.  לצדו ניסיתי גם בליני (בלינצ'ס) מגולגלים בגודל אצבע ממולאים בקרם פטיסייר. המילוי היה זהה לזה שבפונצ'יק, עם זילוף של ריבת פירות יער. כמה פשוט - ככה טעים.

בליני - בלינצ'ס גאורגי (צילום: ליזה ללוצאשווילי)
בליני - בלינצ'ס גאורגי (צילום: ליזה ללוצאשווילי)

המנות פוטוגניות (למקרה שבא לכם לצלם את האוכל לסטורי באינסטגרם, ואמנם לא מדובר במסעדה מפוארת עם עיצוב מוגזם, אלא במקום יחסית פשוט, נעים לישיבה עם נוף לים והכי חשוב - תצאו שבעים ומסופקים. ואם שאלתם, כמוני, יש להם מרחב מוגן.

"פטרה" מציעה תפריט מן המטבח הגרוזיני המסורתי, לצד מנות אירופאיות קלאסיות. חוץ ממבחר המאפים (שלא נגמר) ניתן להזמין גם ארוחת בוקר, פסטות ופיצות, המבורגר ומבחר דגים. מה שכיף, שהיא יכולה להתאים גם לבראנץ' וגם לארוחת ערב אל מול השקיעה. ואם תפגשו את טוני, תמסרו לו ד"ש מרחלי ממעריב.

"פטרה", רחוב מפקורה 1, אשדוד. שעות פתיחה: ימים א-ש, בין השעות 09:00 בבוקר עד 01:00 בלילה. טל' להזמנת מקום, אירועים ומשלוחים: 08-8651610