גמישות השימוש בחזה עוף הופכת אותו לחומר גלם פופולרי במיוחד, שכל אחד יכול ליהנות ממנו ולהצליח בהכנתו גם אם אינו שף מדופלם. על איכות השניצל ומעטפת השניצל אפשר לערוך דיון מעמיק.
 
דווקא משום שההכנה פשוטה, חייבים להקפיד מאוד על השימוש במוצרים טריים ואיכותיים. כלומר, להכין רטבים וציפויים איכותיים. אם אתם קצרים בזמן אפשר למצוא במרכולים מגוון רחב של רטבים מוכנים בטעמים מעניינים היכולים לשמש כבסיס ובכך לחסוך את ולקבל תוצאה לא רעה. החלטתם להשתמש ברטבים מוכנים? צריך לדעת לחפש ולברור בתוך השפע הקיים במרכולים.
 
בחרתי השבוע להתמקד דווקא בפילטים של חזה עוף, החלקים הקטנים, אותם אנו מרחיקים נתחי השניצלים הגדולים. את הנתחונים הקטנים חשוב להשאיר

כפי שהם- כלומר לא לשטח ולא לדפוק בפטיש, מצפים במעטפת פירורים ומטגנים, וכך הם הופכים לחטיפי שניצלונים נפלאים. באופן אישי אני מעדיפה אותם
מטוגנים אבל הם בהחלט ניתנים לאפייה והתוצאה מפתיעה וחסכונית בקלוריות. 
טיפסקל
 
לעסיסיות: אפשר להשרות את נתחי השניצלונים יום קודם במשרה של יין, סויה, רוטב צ’ילי מתוק, חרדל או אריסה חריפה. לשדרוג וגיוון: אפשר להכין פירורי לחם תוצרת בית משאריות לחם יבש. קולים אותן בתנור וטוחנים לדרגת הגריסה הרצויה. מתבלים ושומרים בצנצנות. אפשר לשדרג ולשלב בפירורי הלחם קורנפלקס גרוס, ביסלי גרוס וקמח תירס. רוצים לקצר תהליכים? תמצאו בשווקים פירורי לחם מופחתי  המתאימים לתנור.
לאפייה במקום טיגון: מניחים את הרצועות המצופות בתבנית. אופים כ־ו 12 דקות, עד שהרצועות מזהיבות בקצותיהן. מגישים חם. אם רוצים להכין מראש,
אופים את הנתחונים חצי מהזמן ושומרים בקירור. לקראת ההגשה משלימים את האפייה.

לפורטל הקולינרי של פסקל פרץ-רובין
חטיפי שניצלונים
 
החומרים: (6-4 מנות)
500 גרם פילטים של חזה עוף שטופים ומנוגבים
1 כף מיונז
1 כף חרדל
1/2 כפית פלפלת מתוקה
2 כפות שמן
1/2 כף כמון
מלח ופלפל לפי הטעם
 
לטבילה וטיגון:
1 ביצים טרופות
2 כוסות פירורי לחם משובחים או תוצרת בית
1/2 כוס גרגרי שומשום
3 כפות קורנפלקס גרוס
1/4 כפית כמון
1/2 כפית פלפלת מתוקה או חריפה
מלח פלפל לפי הטעם
שמן לטיגון או תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה
ומשומנת קלות בתרסיס שמן
 
אופן ההכנה:
מעבירים לקערה את הנתחונים, מוסיפים את שאר החומרים והתבלינים ומערבבים. מאחסנים במקרר למשך שעה. מכינים את הציפוי: שמים בקערית את הביצים. בקערה בינונית מערבבים את פירורי הלחם, השומשום, הקורנפלקס והתבלינים לתערובת אחידה.

נוטלים את נתחוני השניצל מהמשרה, טובלים אותם בביצה הטרופה. מעבירים לקערה עם תערובת פירורי הלחם המתובלת. מצפים ומהדקים היטב את מעטפת הפירורים. מחממים שמן ומטגנים בשמן חם או מסדרים אותם בתבנית תנור מרופדת בנייר אפייה ומרוססת בתרסיס שמן. מרססים שוב מעט שמן על פני הנתחונים המצופים ואופים בחום בינוני-גבוה כ־12 דקות או עד לקבלת מרקם קריספי.