צוות ecolife ממגזין הסביבה והחברה של eco99fm, הזמין השבוע TAKE AWAY בריא מבית הקפה "שכונה", שממוקדם בשכונת רביבים בצפון תל אביב. בית הקפה מגדיר עצמו כקפה שכונתי שמקפיד במיוחד על טריות: הבשר נרכש בכל בוקר מהקצב השכונתי והירקות הגיעו במשלוח מיוחד מהירקן, שנמצא ממש ליד בית הקפה. בימים אלה המקום חוגג שנה להיווסדו ובקרוב אף ישיק תפריט ערב מיוחד. מזל טוב!


מה קיבלנו?

מנה ראשונה
פטריות פורטובלו ממולאות: המילוי מכיל פטריות ותערובת גבינות (פרמזן, שמנת 5%, בולגרית 5%, ומעט מוצרלה), שום ומעט פלפל שאטה.


מרק עדשים: מרק משתנה (לפי הירקות שיש לירקן), מוגש עם פרוסת לחם.


חצי כריך אבוקדו וגאודה: ממרח אבוקדו שמכינים בכל בוקר עם פטרוזיליה ולימון, גבינת גאודה עיזים ועלים. מוגש בלחם דגנים או לחם מלא לבחירה.


ממרחי הבית שמכינים במקום ומבחר לחמים: ריבת תפוחים, ממרח טונה, ממרח ארטישוק, ממרח חציל, סלסת עגבניות פיקנטית, טחינה וחמאה.




מנות עיקריות
סלט עדשים שחורות וסלק: סלק אפוי, מיקס עלים, גבינת רוקפור וגרעיני דלעת בתיבול שמן זית ולימון. מוגש בתוספת לחם וחמאה.


סלט קינואה וירקות שורש: ירקות השורש הם גזרים בארבעה צבעים (כתום, סגול, צהוב ולבן), צנונית, סלק ועלים ירוקים. מוגש עם רוטב פפריקה מעושנת וסילאן.


שווארמה: מנתחי פרגית טריים. מוגשת על טחינה ירוקה עם תפו"א בתנור ולחם.


פסטה ארטישוק (בצורת רדיאטורי): מעט רוטב עגבניות עם חצאי ארטישוק, עגבניות שרי וזיתי קלמטה. מוגש עם קרעי מוצרלה ובזיליקום.



קינוחים


עוגת גבינה.


מוס שוקולד.


שבלולי שמרים הנאפים במקום.




איך היה?

למנה הראשונה קיבלנו פטריות ממולאות שהיו פשוט נפלאות. במנה שלוש פטריות גדולות, עסיסיות ובשרניות, עם מילוי מצוין של גבינות טובות ואיכותיות. פלפל השאטה אומנם הורגש, אבל אם אתם חובבי חריפות, המנה תתאים לכם במיוחד. היא מוגשת בצורה יפה על מצע עלים ירוקים, ולא פחות חשוב, היא דלה בקלוריות.



פטריות פורטבלו ממולאות של "שכונה". צילום: יח"צ



לגבי מרק העדשים הדעות היו מעט חלוקות: חלק אהבו מאוד וחלק פחות התחברו, אבל מה שבטוח, המרק היה עשיר בעדשים והמנה הייתה נדיבה. בנוסף, קיבלנו למנה ראשונה חצי כריך אבוקדו וגבינת גאודה שהגיע בלחם דגנים. הפרוסות של הלחם היו מעט דקות לטעמנו, אבל הכריך עצמו טעים מאוד. השילוב של אבוקדו וגבינת גאודה הוא שילוב מצוין, ובכלל, אם יש בזה אבוקדו, אנחנו אוהבים את זה. כתוספת לכל הארוחה קיבלנו לחמים וממרחים. הלחמים היו טריים וטעימים, והממרחים היו במרקם הנכון, כזה שבאמת אפשר למרוח על הלחם. מדובר בממרחים מיוחדים ומקוריים, שמהווים תוספת טובה לכל הארוחה.



למנות עיקריות קיבלנו שני סלטים, עדשים שחורות וסלק וקינואה עם ירקות שורש. סלט העדשים השחורות הגיע עם גבינת רוקפור שפחות חביבה על חברי המערכת, אך חובבי גבינות העובש ודאי היו נהנים מהמנה הזו. סלט ירקות השורש והקינואה כלל ארבעה סוגי גזרים שהיו מאוד מיוחדים וצבעוניים, אבל מעט השתלטו על המנה. לגזר טעם דומיננטי מאוד והקינואה פחות קיבלה מקום. גם הרוטב של הסלט, פפריקה מעושנת וסילאן, היה דומיננטי מאוד ופחות לטעמנו.



מנה עיקרית נוספת הייתה שווארמה, שהגיעה עם תפוחי אדמה (לרוב מוגשת עם צ'יפס). המנה הייתה מצוינת. תיבול עדין ונכון, נתחים רכים ועסיסיים, טעם שלא השתלט על כל הארוחה והשאיר מקום לעוד. היינו שמחים לצמצום בכמות השמן, אבל חוץ מזה מדובר במנה מעולה. אם כל זה לא מספיק, הגיעה גם פסטה ארטישוק בצורת רדיאטורי – וכן, אם תהיתם, השם אכן מושפע ממכשיר החימום החשמלי, והפסטה באמת נראית כמוהו. המנה הגיעה עם רוטב עגבניות, עגבניות שרי, זיתי קלמטה, מוצרלה ובזיליקום. הפסטה הייתה טעימה מאוד, עשירה בתוספות, זו הייתה מנה גדולה, יפה מאוד ומשביעה.



לקינוח קיבלנו עוגת גבינה. כבר בתפריט צוין שהיא "מדהימה" והיא אכן כזאת, פרוסה נדיבה מאוד, ללא תוספות מיותרות או שדרוגים שאפשר לוותר עליהם. עוגה אפויה קלאסית, בציפוי שמנת חמוצה – טעים טעים. מוס השוקולד היה אוורירי, אך יחד עם זאת עשיר, עשוי טוב ועם תוספת של שברי מרנג מעליו. מקינוח נהדר, מנה גדולה, שהתחסלה בשניות. לקינוח של הקינוח קיבלנו שני מאפי שמרים: קינמון, ושוקולד וחלבה. המאפים היו מצוינים, עשירים במילוי, רכים וטריים. 


שבלולי שמרים של "שכונה". צילום: יח"צ




אריזות

הפטריות, השווארמה והפסטה הגיעו בקופסאות קרטון הניתנת למחזור. הסלטים, המרק והקינוחים הגיעו בקופסאות פלסטיק שגם הן ניתנות למיחזור. את הכריך קיבלנו בשקית נייר – גם היא כמובן ניתנת למיחזור.

גודל המנות

המנות הראשונות הגיעו בגודל נכון שפותח את הארוחה ואת התיאבון. היינו שמחים לקבל את כריך האבוקדו בגרסה מוגדלת (למרות שמדובר בחצי כריך) עם פרוסות לחם עבות יותר. במנות העיקריות הפסטה והשווארמה היו גדולות מאוד, והסלטים מעט קטנים יותר אך מספקים בהחלט. הקינוחים היו ללא ספק גדולים ומתאימים לחלוקה.

המנות האהובות

ראשונה: מנת הפטריות הייתה נהדרת, ולגמרי עשתה לנו את זה. גם הכריך היה טעים מאוד ולכן שווה להזכיר כאן את שניהם.
עיקרית: המנצחת הגדולה היא הפסטה ארטישוק שהייתה אהובה על כולם – השפע והנדיבות של המנה לגמרי עשו לנו את זה.
קינוח: כל המנות היו טובות מאוד, היה קשה להחליט, ולכן החלטנו להכריז על שתי מנצחות – עוגת הגבינה שהייתה מצוינת ושבלולי השמרים הנפלאים.

מחירים

ראשונה: פטריות – 42 שקלים, מרק עדשים – 31 שקלים, חצי כריך אבוקדו גאודה – 16 שקלים (שלם – 31 שקלים).
עיקרית: סלט עדשים – 48 שקלים, סלט קינואה וירקות שורש – 53 שקלים, שווארמה – 53 שקלים, פסטה ארטישוק – 41 שקלים.
קינוח: עוגת גבינה – 19 שקלים, מוס שוקולד - 19 שקלים, שבלולי שמרים – 5 שקלים ליחידה.