בסרט  "חסין מוות" של הבמאי קוונטין טרנטינו, מייק מזמין לעצמו וירג'ין פינה קולדה, ומסביר לפאם שברים יכולים להציע לאדם כל מיני דברים חוץ מאלכוהול. האמירה הזאת היא מאוד רומנטית, ולעתים גם נכונה - אבל מצד אחר כנראה שמייק, פעלולן הרכב הרצחני, מעולם לא הבין מה הוא הפסיד, ומה שבטוח - מעולם לא ביקר ב"דאבל סטנדרט" (Double Standard).



בר הקוקטיילים החדש "דאבל סטנדרט", שנפתח בצפון תל אביב לשתיינים אניני טעם, מציע קצת יותר מעוד בר קוקטיילים, ויהפוך ביום לחנות שתמכור ערכות קוקטיילים, ליקרים וסירופים בתוצרת עצמית. מאחורי "דאבל סטנדרט" עומדים יובל סופר, יועץ בר מוביל ("גטסבי", "סורא מארה", "ברטי" ו־13 שנה כברמן בניו יורק ובלוס אנג'לס), ויותם שילה, בעלי בר "ספייסהאוס" ויוצא הברים "223" ו"גריפין".
 
המקום מציג אג'נדה נחרצת בכל מה שקשור לעולם הקוקטיילים - לא עוד שילובים מתקתקים־חמצמצים שבהם מורגל החך הישראלי, אלא היכרות עם טעמים חדשים, מיוחדים ומפתיעים שיאתגרו את הלקוחות ויפתחו בפניהם עולם חדש של קוקטיילים, טעמים ומרקמים, בין היתר טעמים מרירים וטעמי אוממי. כך מוגשים במקום קוקטיילים במחירים שנעים בין 42־52 שקל שיערבו פרודוקטים חריגים כמו שום, שום שחור, לפסנג סוצ'ונג, שמן זית, חרדל ואגוז שחור. כמו כן, מושם דגש במקום על שימוש בטכניקות מטבח גבוהות (ואקום, ייבוש מזון, קוקטיילים אטומים ומוגזים הנמזגים מתוך ברזים).
 

"אנחנו לא מתחנפים בטעמים ופונים לקהל שרוצה שיאתגרו אותו", מספר סופר. "הסתירה בין הניסיון להנגיש קוקטיילים להמונים ביום לבין הנישתיות בלילה היא שהביאה אותנו לשם המקום".
 
"המטרה היא לחשוף את הקהל לדברים חדשים", מוסיף שילה. "בקיץ הקרוב, למשל, אנחנו מתכננים להרוות את הצמא בעזרת קוקטיילים מבוקבקים, שיהיו חלופה נאותה לבירה. בדרך לים עוברים אצלנו".
 
מה מיוחד בבר הקוקטיילים שלכם לעומת עשרות ברי הקוקטיילים האחרים?
סופר: "הידע של הצוות. אומנם יש עשרות ברים שקוראים לעצמם בר קוקטיילים, אבל האמת היא שב־90% מהברים האלה לא ידעו איך להכין לי 'מנהטן'". 
שילה: "כמו כל בר קוקטיילים שלוקח את עצמו ברצינות, או כמו כל מסעדת שף לצורך העניין, כל מה שאנחנו עושים הוא מסור ומדויק תוך כדי שימוש בחומרי גלם טבעיים וטריים. אנחנו לוקחים את העניין הזה ברצינות. לא תמצא אצלנו מוצרים עם חומרים משומרים או עם תוספי טעם וריח. מלאכת הכנת הסירופים שלנו היא אמנות בפני עצמה. אין קיצורי דרך. יש סירופים שלוקחים גם זמן הכנה של 48 שעות. אך אל דאגה, מי שרוצה לעבוד עם סירופים ברמה גבוהה כזאת בבית, אבל לחסוך לעצמו את התהליך המייגע, יוכל לבוא ולרכוש את הסירופים האלה בחנות".
 
על המטבח אמונה השפית סבינה ולדמן, מי שעלתה זה עתה לגמר "משחקי השף", עם מנות שמחיריהן נעים בין 28־78 שקל כמו סשימי דג ים עם ג׳ינג׳ר מסוכר על סום טאם, שורש סלרי ולביבת אורז דביק, או קנלוני דלורית וגבינות.

בכל יום למעט שישי, בין השעות 18:00־20:00, יש "האפי האוור" בנוסף לתפריט הרגיל: כל הקוקטיילים ב־28 שקל, והתפריט הרגיל ב־38 שקל בלבד לכל מנה. 

"דאבל סטנדרט", דיזנגוף 247 (פינת נורדאו), תל אביב; שעות הפתיחה בחנות: 12:00־17:00, 18:00־23:00; שעות הפתיחה בבר: 18:00־3:00 טלפון: 03-5550966