הילקוט כבר מוכן, נותר ריק רק התא שמחכה שנכניס לתוכו את ארוחת העשר - הכריך והפרי. זוהי ארוחה חשובה מאוד לילדים - לא פחות מארוחת הבוקר - ואנו ההורים חייבים להקפיד על הכנתה מדי יום, גם אם יש התנגדות מצד הילדים.

לכן חייבים לשים לב גם לתוכנו של הכריך ולערכיו התזונתיים. ארוחת העשר מוגשת כשהילדים בשיא פעילותם וזקוקים לאנרגיה, והיא מסייעת להם להתרכז ולהיות שקטים ומאפשרת למידה רגועה יותר. חשוב לזכור שילד רעב הוא ילד לא שקט.

לפורטל הקולינרי של פסקל

כדי להבטיח שהילדים אכן יאכלו את הכריך שהכנתם, רצוי לשוחח איתם ולברר בדיוק מה הם ישמחו למצוא בכריך. אם הם מבקשים ממרח שוקולד בכל יום, זה הזמן להדריך, לכוון ולהציע פשרה. לדוגמה: יום שישי הוא יום השוקולד. מתחשבים ברצונו של הילד, אך גם מכוונים אותו לאכילה בריאה ומזינה.
כשאתם מכינים כריך הקפידו על בחירת הלחם והקפידו על מלית עסיסית שלה גוונים ומרקמים שונים. יש לשלב תמיד ירקות בכריך, להוסיף בצד פרי או פירות ולא לשכוח לארוז אותו היטב ולשמור על צורתו ורעננותו. 
טיפסקל
הקפידו לגוון בסוגי הלחם. 
הכינו מראש ממרחים כמו ממרח ביצים, ממרח זיתים ועוד.
אפשר להקפיא לחם פרוס, להניח על הפרוסות הקפואות את הממרחים ואת התוספות לסגור ביריעת פלסטיק נצמד (קפוא, כן!) ולשלוח עם הילד. עד הפסקת העשר הפרוסות יפשירו ויהיו רכות כמו לחם טרי.
הקפידו לחתוך מראש את הירקות ואת הפירות ומלאו אותם בקופסאות מתאימות כדי להרגיל את הילדים לצרוך אותם.

כריך קוטג' וגבינה צהובה  



החומרים:
2 פרוסות לחם דגנים או לחמנייה, אפשר גם פיתה
2 כפות גבינת קוטג' 5%
1־2 פרוסות גבינה צהובה לפי טעמכם
זיתי קלמטה קצוצים או זיתים ירוקים
פרוסות עגבנייה או פלפל קלוי
מלפפון חמוץ פרוס (מלח או חומץ לפי טעמו של הילד)
עלי חסה שטופים ומוכנים לאכילה
אופן ההכנה: 
1. מורחים את הקוטג' על הלחם ומניחים מעליו את הגבינה הצהובה. מסדרים את שאר המרכיבים - ירקות, זיתים, עלי חסה - וסוגרים מעל את הפרוסה הנוספת. עוטפים בנייר פרגמנט ומהדקים היטב. 
2. אתם מוזמנים להיות יצירתיים ולשלב בין סוגי הירקות והתוספות שאתם שמים בכריך. שימו לב שלא למלא ברטבים ובמליות שלהם טעמים וריחות חזקים מדי, העלולים למנוע מהילדים לאכול.


לרכישת הספר נדוניה, הקשר העדתי המתוק.