בימים אלה של התחלות והיכרויות חדשות, כשעדיין יש למה להסתגל ודברים מסוימים נראים קצת מפחידים, חשבתי שיהיה נחמד לפנק את הילדים החוזרים מבתי הספר (או בסיום ארוחת הצהריים, כקינוח) בכדורי שוקולד בריאים. בדרך כלל הכנת כדורי השוקולד מהווה עבורנו דרך נהדרת להיפטר משאריות של עוגיות, עוגות, ופלים, ביסקוויטים ושאר מתוקים. מוסיפים עליהן שוקולד, מלפפים בסוכריות צבעוניות ומגישים. איני מכירה אפילו ילד אחד או מבוגר שיכול לעמוד בפני הכדורים הצבעונים והמפתים הללו.

בתקופה זו, כשנושא הבריאות הופך להיות יותר ויותר מרכזי, אנחנו ההורים מנסים למצוא פתרונות בריאים ויצירתיים למתכונים אהובים ומתאמצים להציע תחליפים.

לפורטל הקולינרי של פסקל

לפעמים התחליפים מוצלחים ולפעמים פחות. הפעם ניסיתי להכין את כדורי השוקולד בגרסאות שונות. חיפשתי דרך אחרת שתכיל מוצרים בריאים. לכן במקום שוקולד השתמשתי באבקת חרובים, במקום מרגרינה או חמאה השתמשתי בשמן קוקוס מוקשה, ובמקום ביסקוויטים השתמשתי במבחר אגוזים שטחנתי עד דק. במקום לצפות את הכדורים בסוכריות צבעוניות, בחרתי לגלגל את הכדורים בפתיתי קוקוס. אפשר גם בגרגרי שומשום קלויים או לערבב בפתיתי הקוקוס זרעוני צ'יה. 

טיפסקל
אפשר לגוון ולשלב בעיסה גבינה לבנה או מעדן יוגורט. אפשר ליצור מכל המסה גליל על גבי נייר אפייה כמו נקניק, לעטוף היטב ולשמור במקרר. לפני ההגשה מוציאים ופורסים על מגש.

כדורי שוקולד בריאים 

החומרים ל־25־20 כדורים:
½ כוס סוכר חום
½ כוס דבש תמרים (סילאן)
6 כפות אבקת חרובים
¼ כפית מלח
2 כפיות וניל
כוס חלב
100 גרם שמן קוקוס מוקשה
5 כוסות אגוזים  מסוגים שונים
½ כוס צימוקים בהירים ללא חרצנים

אף ילד, או מבוגר, לא יוכל לעמוד בפניהם. צילומים: פסקל פרץ רובין
לציפוי:
כוס זרעי שומשום קלויים או פתיתי קוקוס. ניתן ללפף את הכדורים גם באבקת חרובים. 
אופן ההכנה:
1. מניחים בסיר קטן את הסוכר, הסילאן, אבקת החרובים, המלח, הווניל והחלב. מערבבים ומבשלים על להבה נמוכה כ־5־6 דקות תוך כדי בחישה. כשמתקבלת תערובת סמיכה וחלקה מסירים מהלהבה, מוסיפים את שמן הקוקוס ומערבבים עד להמסה חלקה.
2. טוחנים במעבד מזון את כל סוגי האגוזים (ואפשר גם להשאירם חצי טחונים וחצי גרוסים), מוסיפים לתערובת החמה ומערבבים היטב לעיסה אחידה. מוסיפים את הצימוקים. מאחסנים במקרר כשעה, כדי שהתערובת תתקשה קלות.
3. מוציאים מהמקרר ונוטלים כף מהתערובת. יוצרים בכפות הידיים כדורים בגודל הרצוי לכם - רצוי בקוטר 3־4 ס"מ. מגלגלים בזרעי השומשום הקלוי או בפתיתי הקוקוס ומכניסים לעטרות הנייר. שומרים במקרר. אפשר להשאיר את הכדורים כפי שהם ללא כל ציפוי.