"איש הענבים" מזמין אתכם להשתתף ב"חג היין": פסטיבל סוף הבציר במתחם התחנה בתל אביב. הפסטיבל נערך זו השנה השלישית ובו יציגו למעלה מ־25 יקבים ותיקים וצעירים את יינותיהם החדשים בבכורה עולמית, לצד יינות מובילים מהארץ ומהעולם. ביקבים שיציגו: יקב מאיה, יקב ברקן, יקב סגל, יקב טפרברג, יקב כישור, יקב דלתון, יקב ירושלים, יקב בנימינה, יקב גוש עציון, יקב דרימיה, יקב קדמה וזמן אמיתי, בית ספר לברמנים עם קוקטיילי יין מיוחדים.

נוסף על טעימת היינות, מדי ערב ייערכו במקום הופעות חיות ויוצבו דוכני אוכל שילוו את הטעימות, גבינות של "מן האדמה", קרפים צרפתיים מה"קרפרי" ודוכני גאדג'טים לאוהבי היין, ובהם דקנטרים, כוסות, חולצי פקקים עוד.



20-19 באוקטובר מ-18:00, מתחם התחנה תל אביב. המחיר: 65 שקל ברכישה מוקדמת באתר "איש הענבים" או 79 שקל ברכישה במקום. למחזיקי כרטיס דיגיתל: 53 שקל. כל אורח ייהנה מכוס יין לטעימת יינות חופשית לאורך כל הערב.



לשתות את ההיסטוריה


קצת לפני החגים התקיים במתחם התחנה פסטיבל הבירות BEERS (כתבתי עליו במדור זה). אחת החוויות המיוחדות שסיפק השנה הפסטיבל הייתה טעימה של בירה בת 133 שנה. טוב, לא באמת.



בפסטיבל הבירות הזה השיקה קרלסברג בישראל את 1883 Re-Brew - בישול מחווה היסטורי המשחזר באופן אותנטי את בירת הלאגר האיכותית הראשונה בעולם משנת 1883 של מייסד קרלסברג, יאקוב כריסטיאן יאקובסן.



המהדורה החגיגית הושקה לרגל חגיגות 140 שנה להיווסדה של קרן קרלסברג. מיזם ה-Re-Brew נפתח לפני שלוש שנים. אז, בזמן השיפוצים שנערכו במבשלת קרלסברג הישנה שבקופנהגן, נתגלו במרתפי המבשלה שלושה בקבוקים של בירת הלאגר האיכותית הראשונה אשר נשתמרו ללא פגע למעלה מ-130 שנים. אלו הם הבקבוקים הראשונים והמקוריים, אשר יוצרו באמצעות תגלית תרכובת השמרים הטהורים משנת 1883 - פריצת דרך מדעית של המדען ד"ר אמיל הנסן, אשר שינתה את פני ההיסטוריה בענף הבירה העולמי וידועה בשם Saccharomyces carlsbergensis.



המדענים במעבדות קרלסברג הצליחו לבודד את שמרי הבירה העתיקים והחלו בפרויקט מדעי והיסטורי לשחזורה של אותה הלאגר. ועכשיו גם אתם יכולים ללגום היסטוריה בכוס.



הבקבוק מוצע למכירה בחנויות אלכוהול כגון Wine & More ביפו, "בנא משקאות" בראשון לציון ו"יין בעיר" בכפר סבא בעלות של כ-50 שקל.


שחזור הקרלסברג בפסטיבל הבירה
שחזור הקרלסברג בפסטיבל הבירה



שיאן עולמי


ובכן, מה המשקה האלכוהולי הנמכר בעולם? ויסקי? וודקה? סוג'ו! אם גם אתם שאלתם עכשיו מה זה לעזאזל, אתם לא לבד.



סוג'ו הוא המשקה המסורתי בדרום קוריאה. הוא עשוי 100% חומרים טבעיים ומיוצר מאורז, משעורה, מבטטה ומטפיוקה, ומזוקק בשיטה חדשנית וטבעית: פחם במבוק פעיל.



מקור הסוג'ו הוא במשקה הערק המוכר מהמזרח התיכון. הוא הובא בידי הכובשים המונגולים אל קוריאה במאה ה־13. עם השנים הוכנסו שינויים מקומיים למתכון, וכך הוא הפך למשקה הסוג'ו הפופולרי. בשל טעמו המעודן והמתקתק, הסוג'ו מתאים לשתייה בצורה "נקייה" בכוס ובשוט, מתאים מאוד לערבוב עם משקאות אנרגיה ונהדר להכנת קוקטיילים ולערבוב בשייקים או במיצים טבעיים. הסוג'ו משמש גם "חיזוק" לבירה - צורת שתייה זו שגורה בפי הקוראנים בכינוי "פצצה".



DrinkIt - חברה המתמחה ביבוא משקאות אלכוהוליים איכותיים מהמזרח הרחוק - משווקת בארץ באופן בלעדי את שלושת סוגי הסוג'ו הפופולריים ביותר של חברת HiteJinro העולמית, באחוזי אלכוהול משתנים.



עוד בנבחרת המוצרים החדשה: ג'ינרו (Jinro): מותג הסוג'ו הנמכר ביותר בעולם; 24% אלכוהול, משווק בקבוק זכוכית בגודל 750 מ"ל. צ'אמיסול קלאסיק Chamisul Classic - 20.1% אלכוהול, משווק בבקבוק זכוכית בגודל 360 מ"ל. צ'אמיסול פרש Chamisul Fresh - 17.8% אלכוהול ומשווק בבקבוק זכוכית בגודל 360 מ"ל.



מוצרי הסוג'ו החדשים משווקים בחנות המקוונת paneco.co.il במחירים אטרקטיביים, עם שליח עד הבית בחינם.


סוג'ו ג'ינרו
סוג'ו ג'ינרו



זמן בציר


לכבוד חגי תשרי, יקב טריו מחדש את סדרת Spirit עם שנת בציר חדשה – 2014 - והרכב זני חדש. סדרת ספיריט משקפת את רוח היקב ואת שאיפתו ליצור יינות הרמוניים, פירותיים ומאוזנים. הרכב הזנים בסדרה משתנה משנה לשנה, עם כיוון נשיבת הרוח. יינן היקב, עמית טולדו, יוצר את היינות באידיאולוגיה שונה במקצת ביקב אבידן – יקב בוטיק משפחתי שהוקם ב־2000 בקיבוץ אייל וכיום נמצא ברמות נפתלי. יינות היקב נוצרים בתהליכים המשלבים טכנולוגיות מודרניות עם שיטות מסורתיות כדי ליצור יינות מפתיעים ושונים. סדרת TAG היא סדרת הבסיס של היקב, וכבר בה אפשר לטעום את ההבדל.



טעמנו: אבידן תג לבן 2015. 13.9% אלכוהול והרכב של 40% וויונייה, 42% שרדונה ,18% סובניון בלאן. יין עשיר, בעל ארומה פרחונית וטעמי פרי לבן בשל, תמורה טובה למחיר - 60 שקל.



גם יקב בן חיים משיק קברנה סובניון חדש לקראת החגים הבאים עלינו לטובה. מדובר בבציר 2012, ובבלנד של 85% קברנה סובניון, 10% מרלו ו־5% פטיט סירה. היין אדום ויבש, עם 13.5% אלכוהול ששהה 20 חודשים בחביות עץ אלון. ליין מרקם קטיפתי, עשיר בטעמים וניחוחות, ארומטי ומאוזן, בעל גוף עם סיומת ארוכה. המחיר: 150 שקל.