אהרוני טו גו


כשנה וחצי לאחר פתיחת "HIRO", השף אהרוני מציע לראשונה שירות "טייק אווי" כך שניתן גם לאכול את מנות הראמן, הבאנ'ס והסלטים האסייתיים בבית עם כלים מתכלים העשויים קני סוכר ועמילן תירס, כך שהם שומרים על טעמי המנות עד הגעתן ליעדן. בנוסף, הצטרפה מנת ראמן חדשה הנקראת "גוצ'ו ראמן", טעמה מעט פיקנטי והיא מוגשת בליווי חזה בקר בבישול ארוך וארומטי או חזה עוף מאודה, מחית פלפל צ'ילי מותססת, פאק צ'וי, פטריות שיטאקה, טקואן, בצל ירוק, אצת נורי וביצה במשרה סויה. 


"HIRO" ראמן בר, קלמן מגן 3 ת"א, מתחם שרונה מרקט.


"לוקה ולינו" - מטבח דרום איטלקי אישי בלב תל אביב


בשבועות אלה פותחת את שעריה ברחוב לילנבלום שבתל-אביב מסעדת "לוקה ולינו" (לשעבר "טופולינו"). המסעדה החדשה הנה היורשת הצעירה של מסעדת "טופולינו" הירושלמית הוותיקה שפעלה בירושלים למעלה מעשור. במסעדת "לוקה ולינו" מגישים צמד המסעדנים יונה ששון ומוריס גיני יחד עם בנם ובתם עופר ורוני שהנם הדור הבא למשפחה, תפריט אישי ולא שגרתי המציג את אחד המטבחים הפופולריים בעולם ומשלב בין השפעות אהובות ממטבחי דרום איטליה, בדגש על סיציליה.



התפריט מתמקד בחבל סיציליה ובעל השפעות ברורות של המטבח הצפון אפריקאי. שני המטבחים מאופיינים כמטבחי עניים ונסמכים על חומרי גלם זמינים, זולים ועונתיים - בהם עצי פירות הדר וזית, שקדים ואגוזים, עשבי תבלין ובר, צלפים, חלב בקר ועיזים ועוד.



תפריט המסעדה נחלק לראשונות קרות, ראשונות חמות, פסטות, דגים, בשר וקינוחים. לקוסקוס בעבודת יד משודך מרק עשיר של פירות ים ולוקוס (78 ש"ח), מאפה בריק ממולא בגבינת ריקוטה ביתית עם עלי תרד וחלמון ביצה (37 ש"ח), פרוסות דקות של לשון עגל מעושן משתדכות לעשבי תיבול, צלפים, פיסטוקים וחזרת טרייה(38 ש"ח), פנקוטה בניחוח יסמין ווניל (35 ש"ח) ועוד. 


לילנבלום 20 א' תל-אביב, ימים ב'- ש', טלפון- 03-902777.



"לוקה ולינה". צילום: אתיאל ציון
"לוקה ולינה". צילום: אתיאל ציון



ברנז'ה


לאחר תקופת רענון קונספטואלי וקולינרי - מסעדת ברנז'ה נפתחה מחדש עם מטבח ספרדי שמח בעל נגיעות ים-תיכוניות ותפריט בן שש קטגוריות ספרדיות: TAPA, PINCHOS, VEGETAL, PAELLA, LA MAR, CARNE. לצורך המהלך הורכב צוות חדש ובו שף ראשי לקבוצה – יואב בר, שפית חדשה למסעדה – ססיל לוי ומנהל מסעדה חדש – אלי נחשון צוק. אלו, יחד עם הראל בלו, יצאו לסיור קולינרי במחוזותיה השונים של ספרד. התפריט החדש מורכב ממנות שרינג ,כולן בהשראת המטבח הספרדי הצבעוני והשמח שהותאם למזג ולאוכל הים-תיכוני, תוך שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים והקפדה על טעמים ספרדיים וים-תיכוניים מדויקים, על האלכוהול אחראי אריאל לייזגולד מבר ה-223.


ברנז'ה, דוד אלעזר 15, בית 111, מתחם שרונה, תל אביב, טלפון: 03-656-2626.


האח השמיימי של דה לוקס


Stellar (סטלאר), בר קטן ואינטימי מבית פונדק "דה לוקס", נפתח לאחרונה ובשונה מאחיו הגדול והקרניבורי הוא מתאפיין יותר בתפריט מוקפד וקטנטן לצד אלכוהול משובח נטול התחכמות.



נשנושים קטנים לפתיחה כמו פיצוחים שמעושנים במקום בתבלינים, סלט סלמון כבוש עם סלק מוחמץ ושמנת חזרת, סלט תפוחי אדמה עם דג בשמנת חמוצה, כריך גריל צ'יז עם גבינת ברי, בייקון טלה ותאנים, שמאלץ הרינג עם שמנת, חזרת ולחם בריוש , צלחת נקניקים לבחירה, צלחת גבינות עם קונפיטורה ביתית (48 ש"ח) ועוד מיני מנות. עולי ציון 7, יפו.



מסעדת "סטלאר". צילום: בן יוסטר
מסעדת "סטלאר". צילום: בן יוסטר



מקסיקנה מרקדו בשוק צפון


מסעדת מקסיקנה משיקה קונספט חדש של אוכל רחוב בשוק צפון - אוכל רחוב מהיר במחירים נגישים ברוח שווקי האוכל הצוהלים של סן כריסטובל, מרידה, טיחואנה ומקסיקו סיטי. התפריט במקום יתבסס על מאכלים המככבים בשווקים הפזורים ברחבי מקסיקו ויהיה מושתת על טורטיות תירס בעבודת יד מהן מכינים במקום טאקו - טורטיות רכות עם שלל תוספות: פלאוטס - טורטיות תירס פריכות וממולאות שמעליהן סוגי סלסה ובוריטוס עשויים מקמח חיטה ומנות קטנות המוגשות בקונוס, אותן ניתן לשאת ולאכול בכל מקום.



מנות לדוגמא: קמרונס שרימפס קריספי בציפוי פריך עם סלסה חלפניו (19 ש"ח), נאצ'וס קון קסו - חטיפי טורטייה תירס עם פיקו דה גיו, פריחולס, גוואקמלה ושמנת חמוצה (35 ש"ח), טאקוס פסקאדו - פילה של דג עטוף בבלילת בצק עם בירה, חלפניו וליים. מוגש בטאקו עם כרוב לבן כבוש בחומץ (64 ש"ח), ברבקואה בשר בקר בתבשיל איטי עם אורז, פריחולס וליים עם סלסת פיקו דה גאיו, מוגש בטורטייה (64 ש"ח), פלאוטס טורטיות תירס ממולאות חזה עוף מפורק עם מוצרלה מעושנת, מעליהן סלסות בצבעי דגל מקסיקו (אבוקדו, בלנקה ורוחו) (49 ש"ח).