זה קרה ב-21.11. הטמפל בר, הבר האירי שבסינמה סיטי גלילות שהיה הסנונית הראשונה למה שהיום הפך לרשת ארצית, חגג בר מצווה, עם 13 שנה של תרבות בירה ולא רק. לכבוד יום ההולדת ישבתי לגינס קרה עם איציק אדרי, הבעלים ומייסד הרשת, כדי לנסות ולהבין איך זה שהפכנו מחבורה מיוזעת במידל איסט לאירופאים אניני טעם.



אילו תמורות חלו בשוק הבירה בישראל בשנים האחרונות?
"הצרכן הישראלי מסתובב בעולם, טועם, לומד וחווה. שוק הבירה בישראל מתפתח, גדל ומציע מגוון, הן של בירות יבוא ממבשלות גדולות ובוטיק ברחבי העולם והן מבשלות בוטיק המייצרות בירה ישראלית שקולעת לטעם המקומי".



איך אפשר להגדיר את השתיין הישראלי?
"הישראלי פחות קונה בירות הביתה אלא בעיקר צורך בירה מחוץ לבית במסעדה, בבר ופאב. הצריכה בארץ עדיין לצערנו מהנמוכות בעולם אפילו, שהשוק מגוון ומתפתח - שוק הבירה בישראל מגלגל כ-150 מיליון דולר בשנה".



מבשלות בוטיק נפתחות כל הזמן, וגם מקומות בילוי חדשים, אבל השתיין הישראלי לא שותה יותר.
"נושא אכיפת צריכת אלכוהול מוגברת על ידי משטרת ישראל הביא לכך שאנשים שותים פחות אלכוהול כבד במקומות הבילוי. במקומות שלנו, אנו מוכרים מגוון של בירות מחבית בעלות אחוז אלכוהול נמוך ביחס למשקאות אלכוהול כבדים, כך שאצלנו בכל אופן לא מורגש שהצרכן הישראלי שותה פחות".



מה מבשר העתיד? אילו מגמות נראה בשוק הבירה בשנים הקרובות?
"קשה לנבא. מצד אחד, אנחנו רואים בירות מתוחכמות יותר ובעלות טעמים נועזים יותר. מצד שני, יש חזרה לפשטות ולבירת הלאגר הכשותית והמרירה, ללא הפלצנות. אני מניח שנמשיך לראות טעמים חדשים ומפתיעים לצד בירות קלאסיות. הכל תלוי בטעם האישי. גם לעולם הקולינריה יש השפעות על הכיוונים שלוקחת הבירה. ככה שאם נראה אופנה של אוכל מעושן יותר, נראה גם בירות מעושנות יותר, ואם האוכל ילך לכיוון הקליל והפירותי, יצרני הבירות יתאימו אותן לאופנה הקולינארית העכשווית".



מוציאים קצף


שני פסטיבלי בירה חגיגיים מתקיימים ביומיים הקרובים ומיועדים לכל חובבי הבירה אניני הטעם, וגם לאלה שעדיין מעדיפים את הלאגר הפשוטה והטובה



חג הבירה בסינמה סיטי


פסטיבל בירה עם מבשלות בוטיק ישראליות. במסגרת הפסטיבל, מתחם G סינמה סיטי ראשון לציון יארח מבשלות בוטיק ישראליות שיציעו את מיטב הבירות שלהן וביניהן: מבשלת הדובים, מבשלת שריגים, מבשלת מוסקו, מבשלת החלוץ, מבשלת ללה, מבשלת ISIS, מבשלת שפירא, מבשלת פסיפלורה, מבשלת בשה פלום. בנוסף, הפסטיבל יציע תערוכה מיוחדת על "גלגולה של הבירה הישראלית", מופע אותנטי של להקה ברזילאית ולהקה לטינית ודוכן של גבינות בוטיק.



הפסטיבל מתקיים בימים רביעי (היום) וחמישי, 24.11-23.11, החל מהשעה 19:00. הכניסה חופשית


פסטיבל הבירה BEERFEST


הפסטיבל חוזר למתחם שרונים ויתקיים בתאריכים 23.11־25.11. ה-BEERFEST הוא אחד האירועים הגדולים של תעשיית הבירה בישראל ובמסגרתו מוצגים עשרות מותגי בירה מקומיים ובינלאומיים. הפסטיבל מרכז מבשלות בוטיק ישראליות שהפכו לטרנד בשנים האחרונות לצד מבשלות בירה גדולות ומוכרות של מותגים בינלאומיים. בין מציגי הבירה ניתן למצוא את המותג הוותיק פאולנר ומבשלות ישראליות ,כמו JEM'S, Dancing Camel, KEO, הדיקטטור, צור, hite ועוד.



לצד ברזי הבירות תוכלו ליהנות מממנות של השף שאול בן אדרת, שמגיע במיוחד לפסטיבל עם מסעדת התרנגול הכחול במחירים של עד 35 שקלים. נוסף על כך, השף דניאל זך ממסעדת אסיה מוניקה יפתח דוכן פרעצל טרי עם מגוון ציפויים מפנקים.



במהלך ה־BEERFEST יתקיימו סדנאות בירה ובהן יינתן הסבר איך "עושים כבוד לבירה" משלב ההכנה ועד לטעמים השונים והמגוונים.


באי הפסטיבל יוכלו לרכוש ב־20 שקלים כוס זכוכית ממותגת ויקבלו שלושה קופונים לטעימות בירה מהמותגים המוצגים בפסטיבל. לקוחות הקניון שיקנו ב-200 שקלים ומעלה יקבלו את כוס הטעימה ושלושת הקופונים בחינם.



שעות הפעילות: ימים ד'-ה' בשעות 21:00-17:00 ויום ו' 15:00-10:00