אם תגיעו ל"מייק'ס פלייס" המיתולוגי בטיילת של תל אביב, זה שנמצא צמוד לשגרירות ארצות הברית וזכור גם בעקבות הפיגוע שהתרחש בו ב־2003, תראו שהמקום סגור. אבל אל דאגה, הוא הועתק 30 מטר צפונה מסיבות בירוקרטיות. המטרה של רשת "מייק'ס פלייס" היא לספק ללקוחותיה תחושת Home away from Home.



האווירה במקום משלבת השפעות איריות ואנגליות עם עיצוב חמים, שכולל נישות ישיבה אינטימיות לצד שולחנות קבוצתיים. טכנולוגיה עדכנית של מסכים וטכניקות תאורה מודרניות יוצרת תחושה נעימה וחברותית, מתובלת בניחוחות של בירה. בכל יום יש הופעה חיה של מיטב הכישרונות המקומיים, וכן ערב קונספט משתנה: ליידי'ס נייט, ערב במה פתוחה, רגאיי ועוד.



כדי לחמם את הלקוחות בחורף, ב"מייק'ס פלייס" מציעים סיידרים חמים ושוטים בוערים (ראו מתכונים במסגרת), שמרכיבי האלכוהול שלהם לא מקוררים, והם מבוססים על ליקרים סמיכים ומתוקים בשילוב משקאות בשיעור אלכוהול גבוה - דבר מחמם בפני עצמו. בין השוטים הבוערים ישנם Thin Red Line, המשלב סמבוקה, טבסקו וטקילה, ו־B52, שוט אמריקאי קלאסי מסוף שנות ה־70 ששמו נולד בהשראת המפציץ האמריקאי.



"באופן כללי שוטים בשכבות מתאימים לחורף", אומר גל גנצמן, הבעלים של הסניף החדש של "מייק'ס פלייס" בטיילת של תל אביב. "את השוטים האלה לוקח זמן והרבה אימונים עד שיודעים להכין אותם כהלכה. במיוחד תחת לחץ של בר מלא אנשים שממתינים לשתייה. כש'מייק'ס פלייס' רק נפתח עוד לא היה לנו חימום במקום. בעזרת השוטים האלה ובעזרת סיידר חם חיממו הברמנים שלנו את הלקוחות בימים הקרים. אומנם היום יש מיזוג, אבל המסורת והמתכון ממשיכים עד היום". 



רציף הרברט סמואל 90, תל אביב יפו. פתוח כל יום בשעות 11:00–1:00



המשקאות שיחממו לכם את החורף



שוט של Thin Red Line


1. מוזגים חצי שוט סמבוקה.


2. מחזיקים את הכוס בזווית של 45 מעלות ומטפטפים בין שלוש לחמש טיפות טבסקו על דופן הכוס.


3. מוזגים את הטקילה (עדיף טקילה שקופה) באטיות רבה עד למילוי הכוס. התוצאה אמורה להיות שוט שקוף וקו אדום צף במרכז.


מחיר ב"מייק'ס פלייס": אחד ב־29 שקלים, שניים ב־50 שקלים


שוט של red line. צילום: יח"צ
שוט של red line. צילום: יח"צ



שוט של B52


1. מוזגים שליש שוט קלואה, בזווית של 45 מעלות.


2. באטיות רבה מוזגים אייריש קרים.


3. עדיין באותה זווית, אבל באטיות רבה הרבה יותר, מוזגים קוואנטרו. את השוט אפשר להדליק ולשתות בקשית כאשר הוא עוד דולק.


מחיר ב"מייק'ס פלייס": אחד ב־29 שקלים, שניים ב־50 שקלים


סיידר חם


1. מרתיחים ליטר מיץ תפוחים או סיידר תפוחים עם שלוש כפות סוכר חום, כפית קינמון או שלושה מקלות קינמון וחתיכה קטנה של ציפורן.


2. מבשלים על אש נמוכה חמש דקות.


3.מערבבים רום עם ברנדי ביחס של שתי יחידות רום ליחידת ברנדי אחת.


מחיר ב"מייק'ס פלייס": 25 שקלים



בקבוקים



אבן דרך


לרגל חגיגות העשור לסדרת אבני החושן היוקרתית משיק יקב בנימינה שני יינות סינגל ויניארד משני כרמים יוצאי דופן: אבני החושן כרם מירב 2014 ואבני החושן כרם רמת סירין 2013. היינות החדשים, פרי יצירתם של הייננים יפתח פרץ ויונתן שוטס, ממשיכים את הקו היינני שמובילה סדרת הפרימיום של היקב כבר עשור. לצד יינות Single Vineyard החדשים יושקו גם בצירים חדשים של יינות סדרת אבני החושן: יהלום 2013, תרשיש 2013 וישפה 2015. להלן סקירה של שני היינות החדשים בסדרה.



אבני החושן - כרם מירב 2014


הרכב זני ענבים: 40% פטיט סירה, 40% מרסלן, 20% שיראז.


אזור גידול: שלושת הזנים נטועים בכרם מירב שברכס הרי גלבוע, אזור שבו התגלו גתות עתיקות המעידות על הכנת יין בתקופות קדומות. הכרם מתנשא לגובה של כ־400 מטרים מעל פני הים על קרקע טרה רוסה מנוקזת מאוד, שמאפשרת הבשלה אחידה ומהירה של הפרי.


מדובר ביין קטיפתי בעל גוף בינוני מלא ואופי ים תיכוני מתובל ומעניין. היין מלווה בארומות עשבוניות של זעתר, אורגנו ולבנדר, לצד פירות יבשים בשלים כגון שזיפים, דומדמניות ותאנים עם טאנינים רכים וסיומת ארוכה ומענגת. מתאים במיוחד לצד מנות בשריות ים תיכוניות, כמו שפונדרה טלה, או לצד מנות דגים, כמו פילה לוקוס, כרישה צלויה ורוטב חמאה. מיין זה יוצרה כמות מוגבלת של כ־4,000 בקבוקים בלבד. 


כוהל: 14%. פרסים: מדליית כסף, טרה וינו 2016. מחיר: 120 שקלים


"אבני החושן", כרם מירב. צילום: יח"צ
"אבני החושן", כרם מירב. צילום: יח"צ



אבני החושן - כרם רמת סירין 2013


הרכב זני ענבים: 100% פטיט סירה.


אזור גידול: גליל תחתון – רמת סירין. כרם יחיד השוכן בגובה של כ־300 מטר מעל פני הים. הכרם נמצא באחת הנקודות הגבוהות באזור ומתאפיין במשטר רוחות חזק, בלילות קרים ובימים ממוזגים ויבשים. הכרם נטוע על אדמת בזלת דלה בחנקן ועשירה בזרחן המאפשרת צמיחה מאוזנת של הגפנים והבשלה אחידה ואיכותית.



"אבני החושן". צילום: יח"צ
"אבני החושן". צילום: יח"צ



יין בעל גוף מלא, אלגנטי, עשיר ועוצמתי. צבעו אדום רובי עז האופייני לזן. ליין ניחוחות עשבוניים מתובלים של לבנדר, תימין ופלפל שחור לצד פירות שחורים כמו פטל ושזיף בשל. היין מרוכז ומאוזן ובעל טאנינים רכים וסיומת ארוכה.



מתאים במיוחד לצד מנות בשר מעושנות, כגון חזה ברווז צלוי עם עשבי תיבול, או לצד גבינות חריפות, כגון רוקפור וגורגונזולה. מיין זה יוצרה כמות מוגבלת של כ־6,000 בקבוקים בלבד. 


כוהל: 13.5%. פרסים: מדליית זהב, טרה וינו 2016. מחיר: 120 שקלים