דוקטור מאיה רוזמן היא תזונאית קלינית המגישה ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" תכנית ייעוץ בנושאי תזונה נכונה ודיאטה. במסגרת התכנית חושפת רוזמן בפני המאזינים את האמת על מיתוסים רווחים מעולם התזונה. והפעם, רוזמן שיתפה את המאזינים במתכון לרולדת קצפת, וניל וגזר מבושל. בנוסף, מסבירה רוזמן האם צריכה עודפת של ויטמינים יכולה לגרום נזק לגוף.




מצרכים לעוגה
:
5 ביצים מופרדות לחלבון ולחלמון
5 כפות סוכר
5 כפות קמח מלא
כפית אבקת אפייה

למילוי
:
מיכל וחצי שמנת מתוקה
כף סוכר
חצי שקית אינסטנט וניל
4 גזרים מבושלים

מקציפים חלבונים לקצף יציב עם סוכר. מאחדים בעדינות את החלמונים והקמח המלא בהדרגה לבלילה אחידה. מעבירים הכל לתבנית אחידה. אופים 20 דקות בתנור. לאחר האפייה מוציאים ומגלגלים יחד עם נייר האפייה לצורת גליל וכך נשמרת צורת גליל.

במקביל, מבשלים את הגזרים על לרכיכה ומועכים לעיסה. מקציפים שמנת מתוקה עם האינסטנט וניל ומפרידים לשתי קערות. לקערה אחת מוסיפים את הגזר. מורחים את הממרח שנוצר במרכז הגליל ומסביבו את שאר הממרח ללא הגזר. את הגליל חותכים לרצועות ואוכלים.



פינת המיתוסים: עודף ויטמינים יכול לגרום לנזק


הרבה אנשים חושבים שאם הם נוטלים תוספי תזונה או וויטמינים ללא צורך זה לא עוזר אבל לא מזיק. זה לא נכון. בחלק מהמקרים עודף הוויטמינים מופרש בשתן כמו וויטמין B,C אבל ויטמינים כמו A,D,E,K במינון ממה שגוף צריך מסוכנים לנו כי הם נאגרים בגוף, בכבד וברקמות. עודף ויטמינים שכאלו יכול לגרום לנזק בלתי הפיך. לא לקחת וויטמינים סתם, זה יכול להזיק וגם חבל על הכסף.