Buy the Way: הפטיסרי Buy the Way מקבל את חגי תשרי עם קולקציית עוגות דבש, ובהן עוגת דבש לימונית, עוגה בחושה עם תפוחים ודבש ו"פאן דה פיס" דבש, תפוחים ושוקולד, שהוא מעין הכלאה בין עוגה ללחם צרפתי מתובל. טעמנו וחשבנו: עוגת הדבש הלימונית היא הכי קרובה לעוגת דבש קלאסית, מעט דחוסה וכמעט לא מתוקה.



צילום: שי בן אפרים



אהבנו את אגוזי הלוז שמוסיפים קראנץ’ לביס. עוגת "פאן" הדבש, התפוח והשוקולד כוללת נוכחות שולית של דבש, ודווקא בגלל זה אהבנו אותה. היא מתוקה, כראוי לעוגת/ לחם שוקולד עשירה, וחתיכות התפוח מאזנות אותה. זו עוגה שמתאימה למי שרוצה לשמור על הווי החג, אך לא להתפשר על עוגת דבש סתמית. גם העוגה הבחושה עם התפוחים והדבש הייתה מוצלחת. זו עוגה קלילה ואוורירית עם נגיעות של תבלינים שמשדרגים אותה. היא תשתלב נפלא עם ארוחה כבדה או לצד הקפה. מחיר: 32־48 שקלים.



ביסקוטי


ראש השנה של ביסקוטי יצוין בעזרת קולקציית עוגות וקינוחים בשילוב סמלי החג: דבש ותפוחים. הקולקציה כוללת עוגת דבש מסורתית בשילובים מרעננים.


טעמנו וחשבנו: התענגנו על עוגת קרם יוגורט ותפוחים בדבש - בסיס בצק פריך עם נגיעות ג’ינג’ר, תפוחים מקורמלים, קרם יוגורט וציפוי נפאז’ דבש. העוגה הייתה עסיסית וכללה שילוב מנצח של חמוץ ומתוק, הודות לקרם יוגורט חמצמץ ותפוחים עטופים בדבש שמספקים מתיקות. אהבנו מאוד. עוגת הבסבוסה דבש שטעמנו אחריה זכתה גם היא להתלהבות הודות לאווריריות שלה ולמידת המתיקות המדויקת. עוגות מהסוג הזה בדרך כלל שוחות בסירופ, ואילו בעוגה הזאת הטעמים הגיעו במידה הנכונה. מחיר: 42־168 שקלים.





קונדיטוריית שני


לפי המסורת, רשת קונדיטוריה שני מציעה גם השנה את קולקציית מיני עוגות הדבש בכמה טעמים: דבש מרציפן ושקדים, דבש תפוחים, דבש שזיפים ביין, דבש סופלה שוקולד, דבש קרם אגוזי לוז ודבש פטיסייר וניל.



קונדיטוריית שני. צילום: יח"צ



טעמנו וחשבנו: זהו מארז יפהפה שיכול להיות מתנה מושלמת למארחים, והוא מגיע בעיצוב מושלם להגשה חגיגית. העוגות מגיעות בגודל מושלם של שני ביסים נימוחים ומעלות זיכרונות מבית סבתא. טעמנו את עוגת הדבש וסופלה השוקולד, שהגיעה עם מילוי שוקולד מתוק ומפנק. גם עוגת הדבש והשזיפים ביין הייתה עשירה ועסיסית. מחיר למארז הכולל 12 עוגות: 59 שקלים



יקב תשבי


לכבוד ראש השנה, המאפייה ביקב תשבי מציעה עוגת דבש כוסמין המשלבת חתיכות תפוחים מקורמלים, דבש מפרחי חוף הכרמל וחמאה שרופה, על פי מתכון של הקונדיטור מייקל יטברק.




יקב תשבי. צילום: דני גולן



טעמנו וחשבנו: בניגוד לעוגות הקלאסיות, העוגה עשויה מקמח כוסמין שתורם לרכות של העוגה. בנוסף לאווריריות של הבצק, יש לעוגה טעם מעודן של דבש ותבלינים. אהבנו גם את התפוחים המקורמלים שהעשירו את המרקם. מחיר: 49 שקלים לעוגה במשקל 700 גרם



ארקפה


רשת בתי הקפה והבייקרי ארקפה מציעה מארז מקסים שיכול לשמש מתנה מושלמת למארחים. המארז מגיע עם זוג ספלי מקיאטונה, עוגת הדבש המפורסמת של הרשת, דבש, שמן זית וקונפיטורה.



ארקפה. צילום: יח"צ



טעמנו וחשבנו: אנחנו חייבים להודות שעוגת הדבש הייתה הפתעת העונה. זו עוגת דבש קלאסית, אמנם דחוסה אבל לא יותר מדי, שמזכירה את העוגות שסבתא הייתה מכינה בעבר. בלי טריקים, שטיקים או גימיקים, זו עוגה טעימה ורכה שאי אפשר להפסיק ליישר. הטעם נעים ובמידה הנכונה, ולא מרגישים כאילו פו הדב התיישב לנו על הלשון. מחיר: מארז – 199 שקלים עוגה בלבד – 45 שקלים



בוטיק סנטרל


העוגות והקינוחים לראש השנה של רשת הפטיסרי בוטיק סנטרל יהיו על טהרת דבש דבורים ותפוחי עץ. העוגות הבולטות השנה הן גלילות הדבש הנוסטלגיות. טעמנו וחשבנו: דובוש הדבש - עוגת שכבות בסגנון הונגרי עם שכבות ביסקוויט דבש וקרם פרלינה – הזכירה לנו את עוגת הקרפ הפופולריות. העוגה נראית מעולה, הטעם דבשי וישתלב מעולה עם תה מעט מריר. גלילת הדבש מסקרפונה תפוחים – טורט דבש במילוי מסקרפונה ותפוחים בציפוי שוקולד - ממש נמסה לנו בפה. היא הייתה מתוקה במידה הנכונה, וגבינת המסקרפונה העניקה חמיצות קלה ומבורכת. עם זאת, חתיכות התפוחים היו גדולות מדי, והדבש פחות מודגש. גלילת הדבש תפוחים (פרווה) שטעמנו הייתה הכי פחות מוצלחת. זהו שוב טורט, הפעם במילוי מוס וניל פקאן ותפוחים. הרולדה מתוקה מדי, וחתיכות התפוח הגדולות הקשו על חיתוך העוגה. מחיר: 38־138 שקלים.



בוטיק סנטרל. צילום: שרית גופן



מאפיית ג׳ייקובס


מאפיית הבוטיק ג’ייקובס יצאה הפעם מהקופסה, ובנוסף לעוגת הדבש הקלאסית, מציעים שם עוגות כגון טארט נוגט, תפוחים ושאנטי קרמלו ועוגת מוס מסקרפונה, אננס ותפוחים בלמון גראס. טעמנו וחשבנו: עוגת המוס מיועדת לאוהבי קינוחים המשלבים חמצמצות עדינה ונגיעות מתוקות. תחתית הספוג הלימונית וחתיכות האננס והתפוח יצרו חמיצות מעודנת, ועל האיזון המתוק אחראית המסקרפונה. טארט התפוחים היה ערימה של הפתעות: בבצק אגוזי הלוז הפריך התחבאו תפוחים חמצמצים המכוסים בקרם וניל מתוק ועדין. מעל כל העסק ניצב עיגול פלורנטין קראנצ’י. התאנים מככבות בקולקציה של ג’ייקובס, שמציעה עוגת דבש בתאנים וביין וחלת תאנים. חלת התאנים היא הברקה בפשטותה. החלה המתוקה, שעליה פוזרו גבישי סוכר קטנים, רכה, וטעמם של התאנים לא משתלט. עוגת הדבש והתאנים כשלעצמה רכה וטובה, אם כי השילוב עם התאנים עושה לה עוול. פחות אהבנו. מחיר: 32־129 שקלים.



מאפיית ג'ייקובס. צילום: אסף אמברם



מתוקה


מירי ארזי מ”מתוקה” מציגה סדרת מתוקים מושלמת לאירוח, ובהם עוגות דבש מגוונות, אריזות שי ועוד. טעמנו וחשבנו: התחלנו במוס “שנה מתוקה” – עוגת מוס עם שכבות של טורט דבש, מוס קרמל מלוח ושוקולד לבן בציפוי קדאיף מקורמל ותאנים. זהו מוס אוורירי שבו מצאנו שילוב טעמים טוב. המשכנו עם פאי פטיסייר תפוחים מפואר. לפאי היה קרם מצוין, אבל בצק לא מוצלח. נדמה היה שהוא לא נאפה עד הסוף, ולכן היה לו טעם לוואי. ניסינו גם עוגה בחושה עם דבש ותפוזים שהייתה פחות מוצלחת. קרם התפוזים התקשה והפך לבעל מרקם לא אסתטי. לעומת זאת, התנחמנו בעוגת דבש, פטל וחמוציות שהייתה מאוד טעימה ותשמח את חובבי פירות היער. לקינוח ניסינו כפתורי מקרון חגיגיים, שהתגלו כקינוח מרענן לחג. מחיר: 22־110 שקלים.



מתוקה. צילום: בני גמזו



טאטי


השף־קונדיטורים שני שאול ויוני פנחסוב ממאפיית טאטי מציעים קולקציית מאפים, עוגות, לחמים וקינוחים על טהרת הדבש.  טעמנו וחשבנו: טארט התפוחים והמרנג - תחתית של בצק פריך, קוביות תפוחים ופלאן - היה טוב, אך לא מושלם. הבצק היה פריך וטעים, אם כי היה לו טעם דומיננטי של וניל. היינו רוצים יותר נוכחות של התפוחים: לחוש פחות סוכר ויותר את איכותם של חומרי הגלם. אפשר בהחלט להוסיף עוד מעט מרנג כדי ליהנות מהמשחק של הבדלי המרקמים, שהוא הדבר הכי מוצלח בעוגה. מחיר: 35־87 שקלים.



טאטי. צילום: דניאל לילה



ביגה


לרגל החג מציעה רשת בתי הקפה ביגה עוגת דבש, תפוחים והדרים. טעמנו וחשבנו: עוגת הדבש, התפוחים וההדרים היא רכה, אך מעט דחוסה. יש בה שילוב טעמים המספק מתיקות עדינה. זו עוגה טובה ליד הקפה, ובכלל להגשה אחרי ארוחה כבדה, כשלא רוצים להעמיס בטעמים או בקצפות מוגזמות.


מחיר: 39 שקלים.



ביגה. צילום: גרג ניתן



קונדיטוריית שמו



מיקי שמו מרשת קונדיטוריית שמו מציע קולקציית קינוחים קלאסיים עם וריאציות שונות לעוגת הדבש המסורתית, ובהם דובוש דבש, עקיצת הדבורה, דובשניות ועוד. טעמנו וחשבנו: עוגת הדבש הייתה בעינינו כבדה ואפילו מעט יבשה. הטעם הדומיננטי של הדבש עשה את העבודה, אבל זה בערך הדבר היחיד החיובי שניתן לומר עליה. למזלנו, הדולצ’ה מוס דבש הצילו את המצב: מדובר בשני רולים סופר־טעימים של מוס דבש על תחתית שוקולד ואגוזים בשילוב שוקולד ולרונה, שפשוט אי אפשר להפסיק לאכול. מחיר: 38־89 שקלים.



קונדיטוריית שמו. צילום: דניאל לילה



מאפיית ברמן



מאפיית ברמן נערכת לחג עם שתי עוגות דבש: עוגת קדאיף דבש (פרווה) עם תפוחים ודובדבנים מקורמלים, ועוגת דבש ואגוזים עם קרם גבינה וציפוי של קרמל דבש. טעמנו וחשבנו: התחלנו עם עוגת הדבש והאגוזים, עוגה חלבית שהדעות עליה היו חלוקות. יש שחשבו שהיא מתוקה מדי, ואפילו שיש לה טעם לוואי של סוכרזית, ויש שאהבו את המתיקות הרבה, אך טענו שלעוגה יש טעם לוואי של מרגרינה. כך או כך, שכבת הדבש בה הייתה דומיננטית וטובה. עוגת הקדאיף שטעמנו הייתה מוצלחת יותר. הפירות הורגשו בכל ביס, אף שקצת היה קשה לזהות באילו פירות מדובר. העוגה הייתה מתוקה מאוד, אך המתיקות התאזנה הודות לשערות הקדאיף. מחיר: 59.90 שקלים.



מאפיית ברמן. צילום: אסף אמברם