"יש אנשים שרגישים לאלכוהול ולהשפעותיו, או כאלה המעדיפים להימנע מצריכתו, וכך הם מוצאים את עצמם מחוץ לחגיגות. אבל לטבע יש פתרון - צמחי מרפא עם אפקט משכר", אומר אבי ציטרשפילר, עשבונאי, הרבליסט קליני ובעלי "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית, המגדלת ומייצרת צמחי מרפא, תערובות ותבלינים איכותיים. להלן כמה מהצמחים שיוכלו לסייע לכם להתבסם בלי לשתות:



אבי ציטרשפילד, צילום: הדס ניצן
אבי ציטרשפילד, צילום: הדס ניצן



דמיאנה (טורנרה)
צמח שמקורו במרכז אמריקה ובאיים הקריביים, המשרה תחושת אופוריה עדינה. בדמיאנה נעשה שימוש ברפואה האלטרנטיבית לשיפור תפקוד מנטלי או לטיפול בכאבי ראש ובדיכאון. מחקרים מראים שחומרים מהדמיאנה פועלים על אזורים במוח האחראיים על תענוג.



אופן השימוש:
לחלוט כפית מעלי הדמיאנה בכוס מים רותחים, לסנן ולשתות. עדיף להשתמש לא יותר מפעם ביום.



אגוז קולה
אגוז שמקורו במרכז אפריקה והוא מכיל חומרים המשפיעים על מערכת העצבים המרכזית, ובהם תערובת של קפאין. פועל באופן מיידי כממריץ, בדומה לקפה או לרד בול. 



אופן השימוש:
חולטים כפית מהאגוז הטחון בכוס מים רותחים ושותים. עדיף להשתמש לא יותר מפעם ביום.



אגוז קולה, צילום: אינג אימג'
אגוז קולה, צילום: אינג אימג'



קאווה


שורש הקאווה, שמקורו בים הדרומי, שימש במקור כמשקה טקסי אצל העמים הפולינזיים. החומרים הפעילים בשורש הנם בעלי תכונות מרגיעות. מסייע גם בהפחתת תחושות חרדה.



אופן השימוש:
יש להרתיח כפית מהשורש הגרוס ב־300 מ"ל מים, לסנן ולשתות.



שורש קאווה. פורסט וקים סטאר
שורש קאווה. פורסט וקים סטאר



חדשות


לחיי הוויסקי


לאחרונה נפתח Walter, הבר של המותג Glenlivet ומוזיאון הוויסקי, במתחם שרונה בתל אביב. עם מוזיאון הוויסקי הסמוך, מדובר באחד ממתחמי הוויסקי הגדולים בעולם (יותר מ־1,000 סוגי וויסקי במקום אחד). מלבד טעימות וויסקי במחיר מיוחד, יש במקום אפשרות לרכוש בקבוק אישי שיישמר תחת שם הלקוח עד לביקורו הבא.



באירוע ההשקה הוצג לראשונה הוויסקי החדש של המותג: The Glenlivet Cipher, המשווק בבקבוק שחור אטום שאינו מכיל מידע על הטעמים, על החבית או על גיל הוויסקי, כדי לאתגר את צרכני הסינגל מאלט לפענח את הארומה ואת הטעם של הוויסקי החדש. טעמנו ונהנינו מטעם אלגנטי ופרחוני, עם מתיקות דבשית, עוצמה ועומק. נמכר במהדורה מוגבלת של 2,100 בקבוקים בלבד. מחיר מומלץ לצרכן: 500 שקלים.



Walter Whiskey & Cigar by The Glenlivet, דוד אלעזר 27, מתחם שרונה, תל אביב. ימי ושעות הפתיחה: א'־ה', 12:00־24:00; שבת: משעה אחרי צאת השבת ועד 24:00



צילום: שוקה כהן
צילום: שוקה כהן



חדש תחת השמש


יקבי כרמל משיקים שני בלנדים חדשים בסדרת יינות האיכות Vineyards. לצד השקת הבלנדים, כרמל יוצאים גם בעיצוב חדש לסדרה.


היין האחד הוא בלנד בורדו מרום הגליל 2014: יין אדום יבש, המופק מ־70% קברנה סוביניון, 15% מרלו, 8% פטי ורדו, 4% קברנה פרנק ו־3% מלבק, מכרמים ממרום הגליל שבגליל העליון. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התבגר היין בחביות עץ אלון במשך 14 חודשים והמשיך להתבגר בבקבוק במשך שנה נוספת.



היין השני הוא סירה/מורבדר מרום הגליל 2014: יין אדום יבש, המופק מ־92% סירה ו־8% מורבדר, מכרמים ממרום הגליל שבגליל העליון. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התבגר היין בחביות עץ אלון במשך 14 חודשים והמשיך להתבגר בבקבוק במשך שנה נוספת.



טווח מחירים של יינות הסדרה: 70־80 שקלים.


 


צילום: יח"צ
צילום: יח"צ