הביקורת האמיתית ב"טיביס", מסעדת הבשרים בחוות ורד הגליל, נערכה דווקא מאחורי הקלעים. לאחר הארוחה, ביקשנו להיכנס למטבח. ללא היסוס, הוליכו אותנו פנימה, אל קודש הקודשים. לו הייתה מסעדה בבעלותנו, אנחנו לא משוכנעים שהיינו מאשרים לסועד, בכיר ככל שיהיה, להיכנס אל בית המטבחיים מבלי למרק קודם את הרצפה, להעביר מטלית ולעשות פנלים, ממש כמו לפני מסדר רמטכ"ל בבסיס טירונים. היום, בעידן הסלולרי שבו כל אחד מצלם, עורך, מעלה סרטון לפייסבוק וחורץ דין, לא בטוח שהכנסת מצלמה אל מאחורי הקלעים לא תחזור כבומרנג.
את מה שהתחולל במטבח הסגור אפשר לתאר כמעורר השראה. כמו בפרסומות לחומר ניקוי, הרגשנו ניצוצות, כוכבים של ממש, על הרצפה, במשטחי הנירוסטה, בכיור, בסכינים המשויפות. כשאף אחד לא ראה, התכופפנו לראות אם טאטאו את כל הרפש למקום שאף אחד לא מבחין בו. לשמחתנו, לא היה להם מה להסתיר - נקי, סטרילי, פסח של ממש. 
מקרר הבשרים, שם מאוחסנים נתחי הבקר, נראה כמו מטבחה של מלכת השלג – צלול כשלג. לא נעים להודות, אבל אם היה משהו מאובק באותם רגעים – אלה אנחנו. לפחות מבחינת בריאות אתם במקום טוב. לא יודע מה איתכם, אבל אותנו זה מרגיע.

“טיביס" אומנם רחבת ידיים ויכולה לאכלס כמות עצומה של לקוחות, אבל במקום לא מוותרים על שירות אישי לכל אחד מהאורחים. מספר המלצרים משביע רצון, כמו גם המקצועיות והתשוקה לראות את הסועדים נהנים. כיף להגיע למקום כזה. המסעדה מרוהטת בריהוט עץ כבד, כיאה להרבה ממסעדות רמת הגולן. בחוץ חוות סוסים פעילה שמזכירה לכם שאתם בחבל הארץ היפהפה הזה, הירוק, הבשרני. בשרני על שום מה? בכל קילומטר וחצי יש מסעדת בשרים שונה, ו“טיביס" היא אחת הבכירות.
מנות הדגל כאן הן בשרים, כמובן: Tibi’s Steak House, בשר שמיושן במקום כשבועיים־שלושה בטמפרטורה ובתנאים אופטימליים; Tibi’s Hamburgers, המבורגר מבשר בקר טרי העשוי מתערובת 100% בשר בגדלים שונים; פורטהאוס הוא נתח הכולל בשר פילה רך וסינטה בשרנית ועסיסית; וגם סטייק אנטרקוט סטייק פילה וטריו טלה – שלושה נתחים שונים, טיבון, פורטרהאוס ופריים של טלה. 
נדמה שהטיפול בבשרים נעשה בידי הכוהן הגדול במקצוענות שאין שנייה לה. הבשרים אדומים, איכותיים, מיושנים לפי הספר, חתוכים לפי האנציקלופדיה, ממולחים לפי מילון המלח השלם. המחירים הם קצת מעל לפופיק - 250 גרם פילה בקר ב־158 שקלים, 500 גרם פריים ריב ב־162 שקלים, 500 גרם טיבון ב־152 שקלים – אולם שווים את משקלם בכסף. וגם התוספות: הלכנו על ירקות צלויים וקרעי תפוחי אדמה העשויים בקפידה וממלאים את תפקידם השולי בהצטיינות. 
ההמבורגרים (56 שקלים ל־220 גרם, 62 שקלים ל־350 גרם) לא עשויים מהבשר שאיתו מכינים את הקציצות ברשתות השונות. כאן זה 100% בשר טרי. כשהקטשופ והמיונז משתלטים על טעם הבשר, לא בטוח שתחושו בהבדלים, אבל אם תבודדו את חומרי הגלם תבינו מה אכלתם עד היום ואיך עושים המבורגר אמיתי. הבעיה היחידה עם ההמבורגר היא שהלחמנייה לא החזיקה את עומס משקל הקציצה והתפרקה אחרי שני ביסים. 
יש גם מנות ראשונות, פסטה ועיקריות מתוחכמות יותר, אבל מי שמגיע עד לכאן חייב להצטרף לחגיגת הבשרים, כל אחד וטעמו הוא. ובסיום הארוחה, תחזרו הביתה ותתחילו לנקות לפסח. “טיביס" מעוררת השראה.
“טיביס", חוות ורד הגליל, 04-6330885

צילום: איתיאל ציון
בוקר של כיף 
מלון רמת רחל מספק את כל התנאים לחופשה מפנקת. את הדובדבן הקיבוצי שבקצפת תמצאו כבר בארוחת הבוקר 
ארוחת הבוקר במלון רמת רחל בירושלים היא הדובדבן שבקצפת. מודים, גם אנחנו חששנו. דמיינו חדר אוכל של קיבוץ, מלון שהוא למעשה אכסניה, תנאים של הוסטל. וכמה אנחנו שמחים לבשר שטעינו, ובגדול. את החופשה הבאה עם הילדים נערוך כאן, במלון שמציע – בלי קלישאות – את כל התנאים על מנת לפנק, לפנק, לפנק.
הוא כולל 165 חדרים משודרגים ומאובזרים, שמחלונם בוקע נוף מפעים של הרי ירושלים; הוא רחוק משאון העיר, אבל למעשה נמצא במרחק של עשר דקות נסיעה בלבד מהמרכז; ואולי הדבר החשוב ביותר שכל משפחה מחפשת – הוא מציע כניסה חופשית לקאנטרי קלאב ענקי וחדש הנמצא במרחק דקה הליכה, עם כל הפתרונות לבלות ימים שלמים מבלי לצאת ממנו. בריכה מקורה ענקית ובריכה חיצונית יפהפייה, ג'קוזי וסאונות, חדר כושר בקנה מידה מרשים ושאר עינוגים שהגוף והנפש צריכים אחת לחציון. 
במלון עצמו קיימים גם חדר ג’ימבורי לילדים, בית כנסת, שירותי כביסה ועוד. המלון מציע גם השכרת סלסלות פיקניק, טיולי אופניים, סיורים עצמאיים באתרים ההיסטוריים של הקיבוץ, הרפתקת חידות חמיצר בעקבות אוצרות רמת רחל, ביקור בגן ארכיאולוגי מרשים, וסיורים וטיולים סביב המלון.
כאמור, הדובדבן שבקצפת הוא הארוחות, ובראשן ארוחת הבוקר. גם מי שאינו לן במלון יכול להגיע לארוחה הזו, במחיר של 90 שקלים, ולזכות לבופה גדוש במאפים, סוגי גבינות, ירקות, יוגורטים, ביצים ושאר פינוקים. אחרי הארוחה תצטרכו ללכת לקאנטרי ליום של פעילות גופנית, אבל כנראה לא תצליחו להרים את עצמכם מהכיסא. 
מלון רמת רחל, קיבוץ רמת רחל, 02-6702555