קציצות עוף של אורי לומברוזו גלעד 
המצרכים (ל־4 מנות):
1/2 ק"ג עוף טחון

1 ביצה
2 שיני שום כתושות
1 בצל בינוני
1 בטטה
1/2 צרור כוסברה ופטרוזיליה
כף פפריקה מתוקה
1/2 כפית פפריקה חריפה
מעט מלח ופלפל
ההכנה:
מערבבים בקערה את העוף, הביצה, הכוסברה, הפטרוזיליה והתבלינים. מגררים לתוך הקערה את הבצל והבטטה, מוסיפים את השום הכתוש. מערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.
מרטיבים מעט את כפות הידיים, מכינים מהתערובת כ־15 כדורים עגולים ומהודקים, ולוחצים עליהם בעדינות כך שיהיו פחוסים מעט. מחממים מחבת עם שמן לא עמוק מדי ומטגנים את הקציצות משני הצדדים עד שהן מזהיבות. 

 אורי לומברוזו גלעד. צילום: באדיבות המשפחה
אורי לומברוזו גלעד. צילום: באדיבות המשפחה
 
אורי לומברוזו גלעד, 8.5, תל אביב
• "למדתי לבשל מאבא שלי. שני ההורים שלי בשלנים, ויש לי סבתא ממוצא מרוקאי שלימדה אותי ואת אבא שלי לבשל. אני אוהבת לבשל בעיקר קציצות, שניצלים, סלטים ופסטה. אני מקבלת רעיונות מסבתא וגם מתוכניות בישול בטלוויזיה. לפעמים נותנים לי לבשל לבד לגמרי".
• כשאני לא מבשלת: "אני אוהבת לשתול פרחים של חורף בגינה הקטנה שלי".
• המאכל הראשון שהכנתי לבד: "קציצות עוף מטוגנות".
• טיפ לבשלן המתחיל: "אם מישהו רוצה לבשל – שילמד, ושלא יפחד לנסות שוב גם אם לא מצליח לו בהתחלה. חשוב לבקש טיפים ממי שיודע לבשל".
אורלי פיינה, דיאטנית קלינית, מנהלת תחום תזונה אסם
המתכון הפעם כולל שילוב מעניין של ירקות ועשבי תיבול. קציצות הן דרך נהדרת לשלב ירקות ממגוון סוגים ולחשוף את הילדים לטעמים חדשים. ירקות הם רכיב חשוב בתזונה נכונה ומהווים מקור לוויטמינים, מינרלים, סיבים ורכיבים נוספים חשובים. מומלץ להעדיף לאכול ירקות בצורתם הטבעית, שבה הערכים התזונתיים נמצאים בשיאם, אבל ישנם רכיבים שדווקא חימום הירקות הופך אותם לזמינים לגוף, למשל, בעגבניות החימום מגביר את זמינות הליקופן, ובתרד וברוקולי זמינות הלוטאין משתפרת בחימום - שני רכיבים עם פעילות נוגדת־חמצון חזקה. ההמלצה שלי - שלבו ירקות ועשבי תיבול מבושלים וטריים בכל מנה וארוחה.

כרובית קריספית וטעימה
המצרכים (6 מנות):
1 כרובית שלמה
1/4 כוס שמן זית
מלח ופלפל לפי הטעם
1 כף אבקת מרק בצל כשרה לפסח של אסם
1 כפית פפריקה מתוקה
3 שיני שום קצוצות
ההכנה:
שוטפים את הכרובית היטב ומייבשים אותה. אפשר להניח אותה במקום מאוורר למשך כשעה או לנגב אותה היטב באמצעות מגבת מטבח. שמים בקערה את שמן הזית, התבלינים והשום, ומערבבים יחד עד שמתקבלת בלילה חלקה ואחידה.
מניחים את הכרובית בתבנית אפייה על גבי נייר אפייה. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.

מעסים את הכרובית במשרה שהכנו בקערה - אפשר לעשות זאת בידיים או בעזרת מברשת מטבח. אופים את הכרובית בתנור במשך כ־60 דקות, עד שהיא משחימה.