אני מאוד אוהבת לאפות עוגות ועוגיות. ניסיתי לפני תקופה מסוימת לאפות בשמן זית משום שהוא בריא יותר משמן קנולה. למרבה הצער, העוגה יצאה לא טובה. מה את חושבת?
"שמן זית לא מתאים לאפיית עוגות מכיוון שהוא מכיל זיתים. בשונה ממנו, שמן קנולה הוא בעל טעם ניטרלי ולכן מתאים יותר. החיסרון העיקרי בבחירת שמן קנולה מזוכך הוא בהיותו חסר יתרונות בריאותיים. אז איזה שמן מתאים לאפייה וטוב לנו? אני מציעה לך לבחור במשהו איכותי יותר, כמו שמן קוקוס בכבישה קרה, שאף יכול לשפר את הטעם. המלצה נוספת היא שימוש בשמן אגוזי מלך או שקדים בכבישה קרה, שאפשר למצוא בחנויות טבע או במחלקת הטבע בסופר. חסרונם הוא המחיר היקר".
לאחרונה גילו בדמי שומנים רבים. אני מבצעת פעילות גופנית וחשוב לי לשמור על אורח חיים בריא. האם אגוזי לוז בריאים, וכתוצאה מאכילתם אני יכולה להוריד את רמת השומנים בגוף?

“באגוזי לוז יש ויטמין E הנוגד דלקת. נוגדי הדלקת, הקיימים גם באגוזי מלך, אכן עוזרים בהפחתת השומן בגוף. לכל סוגי האגוזים יש יתרונות, אבל לא צריך להגזים בכמות הנצרכת. מבחינה בריאותית, באפשרותך לאכול עד שלושה חופני אגוזים ביום, כאשר המגבלה היא בעיקר בשל הערך הקלורי הגבוה שלהם. במקביל, המשיכי לבצע פעילות גופנית ואכלי חלבונים וקטניות. הקפידי גם על שילוב ירקות בתפריט, שכן בכל ירק יש נוגד חמצון אחר וכולם יכולים להועיל בהורדת השומן. עלייך לגוון בצבעי הירקות. בהצלחה".
 
אני אמא לשני בנים קטנים. הם מאוד אוהבים פחמימות ואני מעדיפה להרגיל אותם למוצרים מקמח מלא. מה את ממליצה לי לעשות?
"בימינו כל מוצר העשוי קמח לבן קיים גם בקמח מלא והשינוי בטעם הוא מזערי. ההבדל היחיד הוא במראה המאכל, בעיקר בצבעו. מכיוון שהם ילדים, בצעי את השינוי בהדרגה. תחילה קני מוצרים משולבים ולאט-לאט תעברי למוצרים המכילים 100% קמח מלא, על מנת לא ליצור אצלם התנגדות לאכילת המוצר בשל השינוי במראה שלו. תתחילי ברכישת מוצרים המכילים כ־30% קמח מלא - מוצרים אלה הם בהירים בצבעם. עצה נוספת היא רכישת מכונה האופה לחם. תפקידך הוא רק להכניס אל המכונה שמרים, קמח מלא, מים ומעט סוכר. הלחם שייווצר הוא ביתי, ולכן יותר טעים מלחם הנקנה בסופר. הוא מכיל 100% קמח מלא, אין בו חומרים משמרים, ולכן הוא גם בריא יותר. סביר להניח שילדייך יאהבו את הלחם ולא יחושו שינוי משמעותי בהבדל".

בתי בת 42. בתוצאות של בדיקות דם שערכה התגלו בגופה כמויות גדולות של טריגליצרידים ושל CRP. כיצד באמצעות תזונה אפשר להוריד בכמותם? 
"אני ממליצה שבתך תתחיל בדיאטה מאוזנת, עם פחות אוכל מתועש ויותר ירקות ודגים. ירידה במשקל תוכל לעזור לירידת הערכים. כמן כן, גם הפחתה בצריכת הפירות והפחמימות, בעיקר הפחמימות הרעות, תוכל לסייע. בגדול, יש צורך להימנע מקמח לבן, שומן טראנס ושומן לבן. אמרי לבתך לבצע פעילות גופנית ושתשמור על אורח חיים בריא בנוסף לתזונה המאוזנת". 
אני אוהבת מאוד להזמין פסטה ברוטב שמנת, אבל ממעטת לעשות זאת בשל הידיעה שפסטה ברוטב עגבניות היא הרבה יותר דיאטטית. האם זה נכון? 
"זה נכון שרוטב עגבניות הוא הרבה יותר בריא, משום שהוא מכיל סיבים תזונתיים ואף ליקופן, שהוא אחד מנוגדי החמצון הקרוטנואידים החזקים ביותר. כשנכנסתי למטבחי מסעדות ושקלתי את כמות הרכיבים ששמים בכל אחת מן המנות הללו, כולל השמן ברוטב העגבניות ומנגד את רוטב השמנת, גיליתי כי בשורה התחתונה מדובר בערכים קלוריים דומים מאוד. לכן מדי פעם תוכלו לפנק את עצמכם במסעדה במנת פסטה שנראית פחות בריאה, אבל בבית מומלץ שתאכלו פסטה ברוטב עגבניות ותחסכו בכמות השמן במהלך הכנתה". 
אני מתאמץ לרדת במשקל ושומע בתוכניות שלך שאת מדברת הרבה על קלוריות. האם אני צריך לשים לב אליהן ולספור אותן?
“לערך הקלורי יש קשר לירידה במשקל, אבל חישוב הקלוריות צריך להיות הגיוני. אומנם אכילת 500 קלוריות של שוקולד זהה ברמה הקלורית לאכילת 500 קלוריות של מלפפון, אך השוקולד ייספג במהירות רבה יותר ולא תשבע מכך. המלפפונים יגרמו לגופך לשרוף יותר קלוריות במהלך הספיגה והעיכול - ואף תשבע יותר. עליך להקפיד על אכילת חלבונים ועל תזונה בריאה ומשולבת".