מרק האחו בלאנקו, ששמו נשמע כמו ארגון אוהדי ריאל מדריד, זה האבא והאמא של הגספצ'ו הספרדי. האחו בלאנקו הרבה יותר ותיק, אם נלך אחורה בזמן, הוא נולד כמרק לבן בהשפעת התרבות האסלאמית באנדלוסיה. העגבניות הגיעו לספרד רק בשלב מאוחר יותר, לפני 200-300 שנה. האחו בלאנקו מכיל שקדים, לחם, מים קרים, שום וחומץ.



בגרסה זו נוסיף גם חלב שקדים או חלב אורז מועשר בשקדים על מנת לתת יותר ערכים תזונתיים ולהעשיר אותו בטעמים. בנוסף נשתמש גם בחומץ 'חרז', חומץ ספרדי המשובח ביותר בספרד ואף יהיו מי שיאמרו הטוב בעולם. החומץ זה חומר גלם שאם איכותו נחותה טעמו החזק נכנס באף ומשתלט על הטעם. חומץ 'חרז' הוא שונה, עשוי מיין שרי ומיושן בחביות עץ. אין צורך לחכות לטיסה לברצלונה, חומץ חרז זמין לרכישה בכל חנות בארץ.



 


נחזור אל מרק האחו בלאנקו ולאופן ההכנה המתחילה בשקדים קלופים שהושרו כל הלילה במים. טוחנים אותם עם חלב השקדים ולחם לבן, ללא הקרום, לאחר שהיה מושרה במים ונסחט. הלחם הטחון מסמיך את המרק ומעניק לו גוף ויותר מכך, זה מחביא את הפחמימה בתוך הגוף. מוסיפים מעט מאוד שום, מעט מאוד חומץ ושמן זית. טוחנים היטב בבלנדר ושמים במקרר ללילה שלם. כשהמרק מתקרר מתקבל טעם מאוד מפתיע ואלגנטי. לפני ההגשה יוצקים אותו על קוביות קרח בקערה, מטפטפים קצת שמן זית ומקשטים עם ענבים ירוקים חצויים שמתפצפצים בפה.

למתכונים נוספים של לימור לניאדו תירוש