יקב הרי גליל, בציר 2020, עובדות ומספרים
שטח כרמים: 1300 דונם
כמות פרי: 12,000 טון
מספר העובדים: 24
מספר זנים: 12
הכרם הכי צפוני: משגב עם
הכרם הכי דרומי: חוות מתתיהו
מועד התחלה: 5 באוגוסט 2020
צפי לסיום: סוף אוקטובר

יקב הרי גליל - בציר 2020 (צילום: יח''צ)
יקב הרי גליל - בציר 2020 (צילום: יח''צ)

מה מייחד בציר בתקופת הקורונה?
"
אין שינוי. אנו מקפידים לשמור על כללי משרד הבריאות בזמן הבציר: הפרדה בין הכורמים, הייננים ושאר העובדים, ועבודה בקפסולות."

מה מאפיין את בציר 2020?
"
שני החורפים האחרונים היו מרובים בגשמים כך שהגפנים שהתעוררו בתחילת העונה לאחר תרדמת החורף פגשו קרקע רטובה ולא היה חוסר של מים. בעונה הנוכחית הקיץ היה חם והיו 2 אירועי מזג אויר קיצוניים שעודדו את צמיחת הגפנים. למרות מזג האוויר החם, עוד לא היה צורך בהשקיית 500 הדונם שאנחנו מגדלים. הגפנים חיוניות וצפויות להיות באיכות טובה מאוד."

מה חדש בכרמים וביקב?
"אנו שותלים זנים מעמק הרון שבצרפת כמו סירה, ויונייה וגראנש - שממנו מייצרים גם את ה-בלאן דה נואר וה-יראון רוזה. זנים אלו מתאימים לאקלים המקומי ואהובים מאוד על הקהל הישראלי ובשנים הקרובות אנו מתכננים לשתול זנים נוספים משם.סדרת  יראון התרחבה בשנתיים האחרונות ואנחנו מתכננים להרחיב סדרות נוספות בהמשך כדי להרחיב את הפורטפוליו של היקב."

מיכה ועדיה, יקב הרי גליל  (צילום: יח''צ)
מיכה ועדיה, יקב הרי גליל (צילום: יח''צ)
מה מהידע שצברתם בבצירים קודמים, יתבטא בבציר הנוכחי?
"כל תפיסת הקיימות שאנו מיישמים ביקב מצטברת ומשתכללת עם השנים. מדובר בשכבות על שכבות של למידה שמתבטאת במערכת ההשקיה בכרמים, דישון מבוסס מיצוי קפה וכל מה שקשור בהזנת הצמח- הזנה טבעית ללא חומרים כימיים או חיצוניים שהטבע לא מכיר. אנו משתמשים בתוכנה מיוחדת, שבודקת את הגפן ומגלה את צורת ההזנה הטובה לה ביותר ומינונים מדויקים. יש מעקב מדויק אחרי כל חלקה ובכל שנה אנחנו משתפרים בהבנת הצרכים של הגפנים, כשהמטרה היא להכפיל את משך החיים של הגפנים." 
 
מה הכי כיף בתקופה הזו ומה הכי פחות?
"זו תקופה רוויה אדרנלין. כיף לקום בבוקר ולראות את היכולות של הצמחים. גם אחרי שנים של עבודה כל בציר טומן בחובו הפתעות וריגושים חדשים וגם אחרי שנים של עבודה אני מופתע מחדש מרמת היכולות והאיכויות אליהם מגיעים היינות.  מנגד- מדובר בתקופה מאוד אינטנסיבית. צריך לשמור על דריכות ופוקוס לכל אורך היום ולוודא שהכל מתנהל כפי שצריך" בשונה מיקבים רבים אחרים, ביקב הרי גליל היינן הראשי אחראי על כך התהליך- החל משתילת הגפנים ועד האחריות על הבציר וייצור היין.
יקב הרי גליל - בציר 2020 (צילום: יח''צ)
יקב הרי גליל - בציר 2020 (צילום: יח''צ)
איך הכרמים מבטאים את החזון של היקב?
"כל הכרמים הם ברי קיימא, בהתאם לחזון היקב. אנו שמים דגש על סביבה בריאה לצמחים ושימוש בחומרים טבעיים בלבד לכל אורך הגידול." 
 
מה שותים בבציר?
"פותחים את היום עם הרבה אספרסו, ובסוף היום לוגמים רוזה צונן."
יראון רוזה (צילום: יח''צ יקב הרי גליל)
יראון רוזה (צילום: יח''צ יקב הרי גליל)