כבר תקופה שאני רואה את השילוט של OOMAI ליד הבית ומשתגעת לי לאיטי, מה יהיה שם? סושיה? חנות? הצבעוניות החזקה והעיצוב מרמזים על יותר מזה ואכן, לפני כחודש תור גדול השתרך אל מול החנות- כיאה למקום חדש ומגניב שנפתח וכעבור מס' ימים, גם אני הצלחתי להתפלח למקום ולהבין על מה ולמה כל הבאזז

OOMAI (יאמי ביפנית), היא בעצם מעדניה יפנית. אבל גם הרבה יותר מזה. שמעון באבו, הבעלים וגם אחד ממייסדי קיוטו, מסתובב עם הרעיון של מעדניית סושי מוטרפת כבר כמה שנים, כזו שתספק רולים של סושי ללא הרף, שכל מה שתצטרכו , זה לקחת- בלי שאלות וכל זה לצד שפע של מוצרים משלימים שהופכים את הכל לחוויה.
ודווקא בזמן שכל העולם עוצר מלכת, מקצץ ומחשב צעדים, המוח של שמעון מבין שהרעיון שלו הוא הדבר הכי נכון לתקופה הזו, והוא פותח, מגייס ומייבא ובאמצע כל הקורונה-שיט שמתחולל בחוץ, הוא פותח בלוקיישן הכי חם בעיר- רוטשילד.

הויטרינה באומאי OOMAI (צילום: אסנת גואטה)
הויטרינה באומאי OOMAI (צילום: אסנת גואטה)

הכי OOMAI שיש

המעדניה היא בעצם משהו שכל ישראלי נתקל וקנה ממנו בטיולים שלו בעולם, זה משהו די סטנדרטי שמשום מה לא תפס בארץ. לישראלים קל לקנות בחו"ל מתוך מעדניה אוכל מוכן אבל כשהם מגיעים ארצה-  העניין נראה להם מוזר. כנראה ששמעון באבו  עלה פה על נוסחא מנצחת כי מאז שהוא נפתח המקום מפורק בקונים. ותיכך נדבר גם עליהם.
בתוך המעדניה מוצבת ויטרינת ענק ובה מדפים ארוכים ומצוחצחים ועליהם קופסאות מעוצבות מלאות במגוון רולים שמכין המטבח הצמוד, הרולים ב-OOMAI הם גדולים יותר (10 חתיכות) ומתומחרים בצורה שפויה, כמו כן תמצאו שם סלטים מוכנים וקינוחים מעוצבים של קונדיטורית הבית.  ליד הויטרינה ממוקם לו בר פוקה גדוש בקעריות מלאות באופציות, סוג של חנות ממתקים בריאה, אי אפשר לפספס שגם בויטרינה וגם בבר פוקה כל הזמן יש מישהו שממלא את מה שחסר- יש פה דגש ענק על הניראות והעושר.
מסביב לסושי ולפוקה ישנן מלא מלא חטיפים, ממתקים ומשקאות יפניים והצבעוניות שולטת- בקיצור שמח פה ממש ותאמינו לי שזה המקום לצילומי אינסטגרם מגניבים. אני יצאתי משם עם סושי סגול ממש מעולה, ורול סלמון בוטנים מצויין לצד חטיף של כדורים פריכים על במילוי חלב, פיצוחים בטעמי קרמל, ממתקי שומשום במילויים שונים, בירות יפניות ממש טעימות, מיץ יוזו והכל כמובן בשקית ממותגת צבעוניות שהוסיפה עוד שמח לכל המשלוח.

אומאי OOMAI (צילום: אסנת גואטה)
אומאי OOMAI (צילום: אסנת גואטה)

וכמה מילים על הקהל של אומאי - הוא צעיר, לא ילדים אבל נוער בוגר פלוס, ואולי זו הבשורה האמיתית בעיני - הדור שמשחרר מגבלות ומוכן להתנסות,  כי אולי פודיז יבואו לנסות ואולי מבוגרים יעקמו אף לרעיון של רכישת סושי שלא הוכן לך מול העיניים אבל רבע שעה במקום ומבינים את הקצב של התחלופה ותשומת הלב על הנקיון. 
"אפשר לעבוד על האנשים פעם, פעמיים אבל אם המוצר שלך לא טוב- לא מהודק עד הסוף- אנשים לא יגיעו, כך שאין לי סיבה לייצר מוצר כזה, אני פה להשאר". מסביר שמעון באבו

אומאי (OOMAI), שדרות רוטשילד 37, תל אביב