"פותחים בקבוק" - פאנל אלכוהול
כמה ממומחי היין והאלכוהול בגליל המערבי עומדים "לפתוח בקבוק", וכולנו נוכל להצטרף אליהם דרך הזום או הפייסבוק, לשיחה מרתקת על התפתחות עולם האלכוהול בשנים האחרונות בארץ בכלל ובגליל בפרט: השפעת אקלים וטרואר הגליל המערבי על הטעם והאיכות, עתיד האלכוהול בישראל, החיבור בין יין לאוכל ועוד.
 
משתתפי הפאנל: יובל (ג'וב) הר-גיל, בעברו מבקר מסעדות ויין, וכיום הבעלים של מזקקת הבוטיק הראשונה בישראל – יוליוס,  ג'וני שטרן – בעלים ויינן של יקב שטרן, שהגיע לארץ מברזיל בשנת 1971, שיחק כדורסל, היה מנהל מכירות במפעל כימיקליים, עד שלבסוף מצא בשנת 2012 את אהבתו האמיתית – היין, ויונתן קורן – יינן, יועץ יין ומדריך טיולי יין בגליל שבימים אלו מקים WINE CLUB בארה"ב ומנחה אירועי יין בזום לחברים מעבר לים.
 
כל אחד מהשלושה יביא כמה בקבוקים מעניינים מהתוצרת שלו, יספר עליהם ועל החיבור האישי שלו אליהם, וכמובן ישתה עם האחרים. ג'וב יביא איתו: יוליוס ביטרס (ליקר עשבוני), מאר דה גלילי (תזקיק גפת ענבים אדומים) ועכו ג'ין - הג'ין היחיד בעולם המבוסס על צמחים ישראליים. ג'וני שטרן יגיע עם קברנה פרנק 2017, סירה 2017 ויין "גדות" (בסגנון פורט) 2013, ויונתן קורן יציג  2 יינות אורגנים מהבציר האחרון: סוביניון בלאן ובלנד של שיראז וקריניאן. ההרשמה לפאנל ללא תשלום, ולכל אורכו יוכלו הגולשים לשלוח שאלות לפאנליסטים.
המפגש יתקיים ביום שלישי, 8.12, בשעה 20:30 לפרטים והרשמה, באתר של עמותת זמן גליל מערבי

 

פותחים בקבןק- פאנל אלכוהול  (צילום: אנטולי מיכאלו)
פותחים בקבןק- פאנל אלכוהול (צילום: אנטולי מיכאלו)

פסטיבל הסינגל מאלט הווירטואלי 
ב-6 עד ה-10 בדצמבר תקיים חברת הייבוא IBBLS פסטיבל סינגל מאלט ווירטואלי, במהלכו יתקיימו מגוון סדנאות בנושאים שונים. את הסדנאות יעבירו שגרירי הוויסקי של חברת IBBLS יחד עם אורחים מובילים בתעשיית הוויסקי בעולם, בהם: איוון גאן שגריר הוויסקי של דיאג'יו (Diageo), ברנדן מקרון אחראי יישון בחביות במזקקת גלנמורנג'י, ארווין טריקובסקי שגריר בינלאומי של הוויסקי הסקוטי, עדיה לנגה מנהלת צוות פיתוח מקצועי ב IBBLS ועוד דמויות בכירות ומרתקות מעולם הוויסקי.
 
כל משתתף שיירשם לסדנה, יקבל עד פתח הבית ערכת טעימות המכילה 3 בקבוקוני וויסקי קטנים שישמשו אותו בטעימה הווירטואלית שתתקיים בזום. הסדנאות פתוחות להרשמה לקהל הרחב (18+) ברישום באתר הפסטיבלWhiskyFestival.co.il . מחירי הסדנאות נעים בין 40-60 ₪. כל סדנה עורכת כשעה ומוגבלת לעד 30 משתתפים (חלק מהסדנאות יתקיימו באנגלית). 

פסטיבל ויסקי אונליין (צילום: יחצ)
פסטיבל ויסקי אונליין (צילום: יחצ)

סדנאות קוקטיילים בזום של הקאב קאם
גם במסעדת קאב קאם הפנימו את יתרונות מסך המחשב בימי קורונה והתחילו בסדנאות קוקטיילים אונליין בהובלת אדי ניומן, אחד הברמנים המיתולוגיים של תל אביב. בכל סדנא שכזו יקבלו המשתתפים מראש ערכה עם כל מה שצריך כדי להכין שלושה קוקטיילים. חלק מהסדנאות יהיו בשיתוף דיגיתל של עיריית תל אביב ויכללו גם הנחה. למידע נוסף יש לעקוב אחר אתר דיגיתל ודף הפייסבוק של קאב קאם

אדי ניומן על הבר (צילום: אורי כרמי)
אדי ניומן על הבר (צילום: אורי כרמי)

שיתוף פעולה בין יקב ויתקין והמעדניה הטבעונית "מעדני הטבע"
שני הגופים יצרו במשותף מארז פיקניק טבעוני לחוויית פיקניק בטבע. מארז הפיקניק כולל סל קש שבתוכו: בקבוק מסע ישראלי אדום מבציר 2019, זוג כוסות קריסטל ליין, 3 סוגי גבינות טבעוניות של מעדני הטבע, פוקצ'ה חמה ומטבלי סלסת פלפלים פיקנטית וצ׳אטני עגבניות. כמו כן גם צנצנות טאפס המכילות פלפלים קלויים עם גבינה בולגרית טבעונית ואורגנו וירקות צלויים עם בלסמי מצומצם. ולקינוח- ביס טבעוני של דקלבאום. המחיר: 380 שקלים, באיסוף עצמי מהיקב בלבד. להזמנת סל פיקניק

פיקניק טבעוני של ויתקין ומעדני הטבע (צילום: יח''צ)
פיקניק טבעוני של ויתקין ומעדני הטבע (צילום: יח''צ)

יין וגבינות בגירסה הטבעונית- גם ביקבי כרמל
כחלק ממהלך ארוך טווח עליו אמונים ביקבי כרמל, בו הותאם הייצור לדרישות טבעוניות, החליטו בחברה לספק חוויה שלמה לקהל הטבעונים ולאפשר להם להנות מהשילוב המנצח של גבינות ויין. שיתוף פעולה ייחודי עם המעדנייה הטבעונית "טעם לחיים", יצר מארז של גבינות ויין, שיכלול בקבוק Selected קברנה סוביניון או  Selected מרלו המגיע עם שלוש גבינות מיוחדות טבעוניות: גבינת קשיו מעושנת, גבינת שקדים עם עגבניות מיובשות וסומק וקוביות גבינה בולגרית סויה מחיר המארז - 85 ₪.  
ניתן להדיג באתר האון ליין של המעדנייה https://www.taam-lehaim.co.il/product/7251 

מארז גבינות ויין טבעוני של כרמל (צילום: אפיק גבאי)
מארז גבינות ויין טבעוני של כרמל (צילום: אפיק גבאי)

צוות הייננים הטוב ביותר בתחרות היין TERRAVINO
צוות שופטי תחרות TERRAVINO, תחרות יין ואלכוהול החשובה והיוקרתית בעולם הנערכת בישראל מדי שנה בהשתתפות שופטים ומומחי יין מובילים, הכריז על רשימת הזוכים לשנת 2020. וביניהם צוות הייננים של יקבי ברקן וסגל אשר זכה בתואר צוות הייננים הטוב ביותר בתחרות. בנוסף, יקב ברקן זכה במדליית העל - זהב כפול, ארבע מדליות זהב ומדלית כסף. האירוע החגיגי התקיים ביוזמת ובהפקת "איש הענבים" מוסד היין הוותיק והמוכר. בתחרות השנה נטעמו ונשפטו 474 יינות, 268 מהן ישראליים והשאר מ-14 מדינות שונות ברחבי העולם. צוות השופטים המורכב מומחי יין, גורמה, סומליירים מובילים, טועמי יין ישראליים, המקורבים בעשייתם ופעילותם בעולם היין בישראל.

עידו לוינסון  היינן הראשי של ברקן וסגל לצד יינני היקב (צילום: יחצ)
עידו לוינסון היינן הראשי של ברקן וסגל לצד יינני היקב (צילום: יחצ)

מרכז מבקרים חדש ליקב לה פורה בלאנש
היקב הצעיר, בראשו עומד היינן ברונו דרמון פתח מרכז מבקרים חדש.הביקור במרכז המבקרים החדש של יקב לה פורה בלאנש כולל סיור בקבוצות של עד 8 אנשים, באולם ייצור, והסברים על ייצור היינות השונים והתהליכים, טעימה של 6 סוגי יינות בליווי פלטת גבינות אישית. ימי ושעות פעילות - א' עד ה' בין השעות 9:00 עד 17:00 ביום ו׳ מ9:00 עד 12:30. המחיר: 70 שקלים לאדם.
יקב לה פורה בלאנש, מושב בית יתיר מצדות יהודה.058-661-9899 , https://lfbwinery.com/

יקב לה פורה בלאנש (צילום: יח''צ)
יקב לה פורה בלאנש (צילום: יח''צ)
קצת אלכוהול ונשכח את 2020
הסלוגן המשעשע משהו של רשת טיב טעם "ביחד נשכח את 2020", מלווה אותה במבצעי סוף השנה על מחלקת האלכוהול. באתר המכירות "טיב טעם בקליק" חוגגים עם מבצעים בלעדיים ומשתלמים במיוחד: מארזי שישיות יין ואלכוהול  במחירים אטרקטיביים: שמפניה פומרי סילבר 6 יח' ב-999 ₪, קאווה פרלדה יבש 6 יח' ב-199 ₪, רומרהוף גוורצטרמינר 6 יח' ב-169 ₪, אוזו פלומארי 6 יח' ב-379.90 ₪ ועוד. המבצעים בתוקף עד ה- 10.1.21. 
מבצעי סופשנה טיב טעם (צילום: אתר החברה,יחצ)
מבצעי סופשנה טיב טעם (צילום: אתר החברה,יחצ)